Vraag

Anoniem: 248568

Topicstarter
Ik gebruik nu enige tijd de betaalde versie van X-Plore en op zich ben ik daar tevreden mee. Echter zijn er twee punten van ergernis en daarom zoek ik naar een alternatief. Ergernissen:
1: Ik kan op mijn laptop niet meerdere bestanden tegelijk selecteren. Enkel door per bestand aan te klikken. Bij veel bestanden is dit erg vervelend.
2: Je kan bestanden niet sorteren. Standaard is het alfabetisch gesorteerd waardoor je naar onder moet scrollen. Op mijn telefoon bevind het zich dan tussen de oudste foto's en de nieuwste video's (omdat deze een andere prefix qua bestandsnaam hebben).

Is er een vergelijkbare app (file browser die bedienbaar is vanaf een laptop) beschikbaar die bovenstaande punten niet heeft?

Ik wil draadloos kunnen werken, dus niet met een USB-kabel.
Bluetooth is te onbetrouwbaar aangezien ik daarmee te vaak foutmeldingen krijg.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 29-09-2018 18:11]

Beste antwoord (via rens-br op 03-10-2018 20:06)

Topicstarter
rens-br schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:05:
[...]

Ligt het probleem niet gewoon bij de FTP browser in Windows Explorer?
Ik weet niet. Het gekke is dat ik ook geen bestanden kan openen maar alleen kan kopiëren enzo in Windows Explorer. Ik zoek nu naar wifi sharing in de playstore en dan lijk ik wat interessante apps te vinden. Ik moet ze alleen nog even testen.

EDIT:
Ik heb nog een aantal apps getest maar ik kwam maar een degelijke tegen. "WiFi File Transfer" heeft degelijke interface (maar zeker niet perfect) waar je ook kan sorteren. De URL veranderd dan, dus je kan deze gewoon als favorieten toevoegen in je browser. Ook de SD-kaart is hiermee te benaderen (op een ietwat onhandige wijze). Ook zijn er file previews van foto's, zij het erg klein, maar ze vergroten wanneer je muis cursor erop duikt. Password beveiliging zit er ook in. Het programma is nog gratis ook.

Voor de FTP'ers: De gratis app WiFi FTP Server biedt alle standaard functionaliteit die je maar kan wensen en is makkelijk in gebruikt.

Ik heb nog wat andere apps geprobeerd zoals PhotoSync en Photo Transfer maar die zijn echt bagger.

[Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 03-10-2018 20:05]

Alle reacties

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SSHDroid op je telefoon en dan verbinden vanaf de laptop met WinSCP?

https://play.google.com/s...droid.apps.sshdroid&hl=en

Topicstarter
Ik kom er net achter dat ik daadwerkelijk op zoek moet gaan naar een "FTP server" voor Android. Het mooiste zou zijn als ik op mijn laptop geen additionele software nodig heb. Dus dat ik het gewoon kan doen vanuit de browser (net als in X-Plore".

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-01 11:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 248568 ik heb goede ervaringen met Solid Explorer en die dan combineren met de FTP server.

Je hoeft dan alleen te browsen naar ftp://IP:poort en je kan bij de bestanden.

Topicstarter
rens-br schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:46:
@Anoniem: 248568 ik heb goede ervaringen met Solid Explorer en die dan combineren met de FTP server.

Je hoeft dan alleen te browsen naar ftp://IP:poort en je kan bij de bestanden.
Net geprobeerd maar ik heb dan geen file previews in Windows Explorer. In een browser wil je het niet gebruiken want dan kan je niet sorteren. Het liefst heb ik natuurlijk al die mogelijkheden in een app :).

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 02-10-2018 21:43]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-01 11:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Anoniem: 248568 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:57:
Net geprobeerd maar ik heb dan geen file previews in Windows Explorer. In een browser wil je het niet gebruiken want dan kan je niet sorteren. Het liefst heb ik natuurlijk al die mogelijkheden in een app :).

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

Topicstarter
rens-br schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:05:
[...]

Ik weet niet. Het gekke is dat ik ook geen bestanden kan openen maar alleen kan kopiëren enzo in Windows Explorer. Ik zoek nu naar wifi sharing in de playstore en dan lijk ik wat interessante apps te vinden. Ik moet ze alleen nog even testen.

EDIT:
Ik heb nog een aantal apps getest maar ik kwam maar een degelijke tegen. "WiFi File Transfer" heeft degelijke interface (maar zeker niet perfect) waar je ook kan sorteren. De URL veranderd dan, dus je kan deze gewoon als favorieten toevoegen in je browser. Ook de SD-kaart is hiermee te benaderen (op een ietwat onhandige wijze). Ook zijn er file previews van foto's, zij het erg klein, maar ze vergroten wanneer je muis cursor erop duikt. Password beveiliging zit er ook in. Het programma is nog gratis ook.

Voor de FTP'ers: De gratis app WiFi FTP Server biedt alle standaard functionaliteit die je maar kan wensen en is makkelijk in gebruikt.

Ik heb nog wat andere apps geprobeerd zoals PhotoSync en Photo Transfer maar die zijn echt bagger.

[Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 03-10-2018 20:05]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee