Nadat ik reeds goed advies via het forum heb ontvangen over nieuwe hardware om mijn huidige pc te upgraden zit ik nog met 1 vraag aangaande de installatie van Windows na overzetten van de nieuwe hardware.
Momenteel gebruik ik in mijn pc:
CPU: Intel core I7-860 @2,8Ghz
Voeding: 520Watt
Moederboard: ASUS P7P55D LE
Geheugen: 16 Gb DD3 ( 4 modules Corsair Vengeance Zwart DDR3 1600 MHz (PC3 12800)
GPU: XFX Radeon RX 470 4Gb DDR5
SSD: Samsung 840 EVO 500GB
Windows Home 10 64-bits
Samsung P2770 Scherm
Corsair Void USB headste
Corsair Strafe RGB keyboard
Corsair Sabre RGB optical muis
Waarschijnlijk ga ik over naar een Ryzen 5 2600 CPU met bijbehorend MB en nieuw geheugen.
Ik bezit Windows 7 Home edition OEM 64bits welke via de optie van microsoft naar windows 10 is geupdate.
Nu heb ik een aantal vragen/onzekerheden om dit na ombouw van de pc weer opnieuw te installeren of over te zetten.
- Hoe zorg ik ervoor dat de licentie geldig blijft wanneer ik een nieuwe installatie wil uitvoeren met andere hardware??
- Kan ik de SSD zo overzetten en hoef ik niets te doen zodat windows alles zelf herkent en de huidige installatie van kracht blijft?
Met andere woorden wie kan mij voorzien van duidelijke stap voor stap instructies om dit op de juiste manier uit te voeren en kan mij vertellen hoe ik zorg dat de licentie geldig blijft??
Wederom weer hartelijk dank voor jullie service

Momenteel gebruik ik in mijn pc:
CPU: Intel core I7-860 @2,8Ghz
Voeding: 520Watt
Moederboard: ASUS P7P55D LE
Geheugen: 16 Gb DD3 ( 4 modules Corsair Vengeance Zwart DDR3 1600 MHz (PC3 12800)
GPU: XFX Radeon RX 470 4Gb DDR5
SSD: Samsung 840 EVO 500GB
Windows Home 10 64-bits
Samsung P2770 Scherm
Corsair Void USB headste
Corsair Strafe RGB keyboard
Corsair Sabre RGB optical muis
Waarschijnlijk ga ik over naar een Ryzen 5 2600 CPU met bijbehorend MB en nieuw geheugen.
Ik bezit Windows 7 Home edition OEM 64bits welke via de optie van microsoft naar windows 10 is geupdate.
Nu heb ik een aantal vragen/onzekerheden om dit na ombouw van de pc weer opnieuw te installeren of over te zetten.
- Hoe zorg ik ervoor dat de licentie geldig blijft wanneer ik een nieuwe installatie wil uitvoeren met andere hardware??
- Kan ik de SSD zo overzetten en hoef ik niets te doen zodat windows alles zelf herkent en de huidige installatie van kracht blijft?
Met andere woorden wie kan mij voorzien van duidelijke stap voor stap instructies om dit op de juiste manier uit te voeren en kan mij vertellen hoe ik zorg dat de licentie geldig blijft??
Wederom weer hartelijk dank voor jullie service