Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sommige iPhone XS/XS Max hebben problemen met opladen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.644 views

• aGraPusher
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 21:21
Na aanleiding van de Unbox Therapy video heb ik dit topic geopend zodat mensen hun ervaringen kunnen delen wat betreft dit probleem.

Vastgesteld staat:
- Mijn iPhone Xs Max 64GB heeft dit probleem;
- iPhone Xs Max 64GB van mijn tante heeft exact hetzelfde probleem.

Beide bovenstaande devices draaien iOS 12. Ikzelf laad op d.m.v. USB-C 61W oplader + USB-C to Lightning kabel origineel van Apple. Met draadloos opladen heb ik nog geen problemen ervaren.

Ik ga zo proberen het probleem te reproduceren op iOS 12. Mocht dit lukken zal ik iOS 12.1 beta installeren om te kijken of dit probleem hier ook voor doet, tenzij iemand anders dit al heeft geconstateerd.

[Voor 60% gewijzigd door aGraPusher op 29-09-2018 16:22]

iPhone 11 Pro Max 64GB Zilver - Apple Watch 42mm Series 3 - MacBook Pro 13" 2020 - Apple TV 4K 32GB

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 15-07-2019
Nergens last van hier. Unbox therapy is soms hypen om het hypen.
Als mensen last hiervan hebben, terug brengen bij Apple en ze lossen het op. Simpel.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:52
Mr Brightside schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:56:
Als mensen last hiervan hebben, terug brengen bij Apple en ze lossen het op. Simpel.
Ja, lekker makkelijk. We hebben het over de duurste smartphone op de markt, en dan doen alsof het een kleinigheidje is dat 'ie niet oplaadt.

The devil is in the details.

• ronaldm3
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16-06 14:17

ronaldm3

Apple Watch :)

Hahn schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:59:
[...]

Ja, lekker makkelijk. We hebben het over de duurste smartphone op de markt, en dan doen alsof het een kleinigheidje is dat 'ie niet oplaadt.
Net even geprobeerd en inderdaad, hij geeft geen krimp tot dat je het toestel wakker maakt.

Interessant om even iemand te raadplegen op 12.1 beta of dat het daar ook zo is.... :'(

Power to the beat.

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 15-07-2019
Hahn schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:59:
[...]

Als dit echt een groot probleem was, hadden we het al diverse tech websites gelezen. Gaat misschien om 0.5% van de mensen met een iPhone XS. Hier nogmaals nergens last van.

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 17-06 13:48

AntonyterHorst

www.prosimrig.eu

Maar goed, laad hij daadwerkelijk niet op of krijg je de melding niet?

Check onze Beursplein Discord: https://discord.gg/CkvyBNcm

• Hahn
Mr Brightside schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:01:
[...]

Als dit echt een groot probleem was, hadden we het al diverse tech websites gelezen. Gaat misschien om 0.5% van de mensen met een iPhone XS.
Die 0,5% baseer je totaal nergens op. Meer dan de helft van de iPhone XS'en die Unbox Therapy laat zien hebben er last van. Met 0,5% kans heeft 'ie dan wel de meeste pech ooit.
Hier nogmaals nergens last van.
Mooi voor jou, maar dat maakt niet dat het probleem niet bestaat.

• Nogne
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22:34
aGraPusher schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:46:
Zojuist de video van Unbox Therapy gekeken over de nieuwe iPhone Xs en Xs Max.

Zelf ik heb ik dit probleem een aantal keren gehad met de 61w usb-c oplader.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Zal dit een software of hardware probleem zijn?

[YouTube: The iPhone XS Has A Serious Problem...]
Misschien is het handig om het probleem in de TS te vermelden? Je vraagt of mensen het ook ervaren maar je geeft niet aan wat het probleem is.

XBL: Nogne

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:02
een beetje een non problem, ik controleer altijd of ik het oplaad geluidje hoor.

Maar is dit onderdeel van de nieuwe beveiliging, dat als de iphone voor een tijdje uit is en niet bekabeld is, dat je eerste moet unlocken voodat deze de kabel accepteerd ?
om te voorkomen dat instanties zomaar je iPhone kunnen uitlezen.

in de "sensatie" video, met echte spannende muziek op de achtergrond :), geeft hij niet aan hoelang de iPhones gelocked zijn, en geen kabel aangelosten hebben gekregen :?

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

aGraPusher schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:46:
Zojuist de video van Unbox Therapy gekeken over de nieuwe iPhone Xs en Xs Max.

Zelf ik heb ik dit probleem een aantal keren gehad met de 61w usb-c oplader.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Zal dit een software of hardware probleem zijn?
Moet iemand eerst een YouTube video bekijken om achter het 'probleem' te komen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• absrnd
Hackus schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:14:
[...]
Moet iemand eerst een YouTube video bekijken om achter het 'probleem' te komen ?
Dat is de Macrumors manier :)

• Hahn
absrnd schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:13:
een beetje een non problem, ik controleer altijd of ik het oplaad geluidje hoor.
Prima dat jij dat doet, maar je moet er gewoon vanuit kunnen gaan dat als je de kabel erin doet, dat 'ie oplaadt.
Maar is dit onderdeel van de nieuwe beveiliging, dat als de iphone voor een tijdje uit is en niet bekabeld is, dat je eerste moet unlocken voodat deze de kabel accepteerd ?
Nee, dit is een bug.
om te voorkomen dat instanties zomaar je iPhone kunnen uitlezen.
Wat... :? Alsof het wakker maken van je telefoon zo lastig is voor 'instanties'..?

• Tinxian
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 00:04
Dit zou moeten werken.
Fix: Open Settings app and browse for Face ID & Passcode. Provide your Passcode. Next scroll for the “Allow Access When Locked Section” make sure that the USB Accessories feature is enabled, to allow access to the USB port when the iPhone is locked.

[Voor 4% gewijzigd door Tinxian op 29-09-2018 16:16]

• AntonyterHorst

AntonyterHorst

www.prosimrig.eu

Tinxian schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:16:
Dit zou moeten werken.
Fix: Open Settings app and browse for Face ID & Passcode. Provide your Passcode. Next scroll for the “Allow Access When Locked Section” make sure that the USB Accessories feature is enabled, to allow access to the USB port when the iPhone is locked.
Jaa wss omdat die functie door misschien een bug teveel blokkeert. Lijkt me niet super ernstig en op te lossen met een kleine update..

• AntonyterHorst

AntonyterHorst

www.prosimrig.eu

Hahn schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:15:
[...]

Prima dat jij dat doet, maar je moet er gewoon vanuit kunnen gaan dat als je de kabel erin doet, dat 'ie oplaadt.

[...]

Nee, dit is een bug.

[...]

Wat... :? Alsof het wakker maken van je telefoon zo lastig is voor 'instanties'..?
Jeetje, wat ben je gehaaid man. Het is gewoon een bug in het blokkeren van usb accessoires als je telefoon gelocked is. Software updateje en het is opgelost. Of is dat voor jou nog niet voldoende omdat het probleem er geweest is en je het nooit meer kunt vergeten?

• absrnd
Hahn schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:15:
[...]

[...]

Nee, dit is een bug.

[...]

https://appleinsider.com/...-maintain-usb-connections

• Tinxian
AntonyterHorst schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:17:
[...]

Jaa wss omdat die functie door misschien een bug teveel blokkeert. Lijkt me niet super ernstig en op te lossen met een kleine update..
Tis eerder een beveiligingsupdate zodat anderen niet zomaar jouw telefoon kunnen uitlezen.

• AntonyterHorst

AntonyterHorst

www.prosimrig.eu

Tinxian schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:22:
[...]

Tis eerder een beveiligingsupdate zodat anderen niet zomaar jouw telefoon kunnen uitlezen.
Met een bug denk ik, de iPhones in het filmpje van Lou waren namelijk unlocked voordat hij begon met het laden, dus het minimaal 1x per uur unlocken is hier van toepassing.

• MrChickenman
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19:33

MrChickenman

Hand of the Archon

AntonyterHorst schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:19:
[...]

Jeetje, wat ben je gehaaid man. Het is gewoon een bug in het blokkeren van usb accessoires als je telefoon gelocked is. Software updateje en het is opgelost. Of is dat voor jou nog niet voldoende omdat het probleem er geweest is en je het nooit meer kunt vergeten?
Van een telefoon van 1500 euro verwacht ik wel wat meer testing imho. Je gaat toch ook geen auto kopen van 100k als de remmen niet zijn getest? Het kunnen opladen van een telefoon verwacht ik wel als iets critical.

🐔 🚀 💰 🌕

• AntonyterHorst

AntonyterHorst

www.prosimrig.eu

Rainbow_Dash schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:27:
[...]

Van een telefoon van 1500 euro verwacht ik wel wat meer testing imho. Je gaat toch ook geen auto kopen van 100k als de remmen niet zijn getest? Het kunnen opladen van een telefoon verwacht ik wel als iets critical.
Het is een software bug, dat kan meerdere factoren hebben. De software lijkt gewoon te agressief zijn werk te doen waardoor de lightning poort uitgeschakeld wordt en de kabel negeert.

• ronaldm3
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16-06 14:17

ronaldm3

Apple Watch :)

AntonyterHorst schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:30:
[...]

Het is een software bug, dat kan meerdere factoren hebben. De software lijkt gewoon te agressief zijn werk te doen waardoor de lightning poort uitgeschakeld wordt en de kabel negeert.
Het is wel te merken dat Apple vol inzet op draadloos opladen |:(

Power to the beat.

• aGraPusher
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 21:21
Net geprobeerd om het te reproduceren.

Timer op iPad op 1 uur gezet. iPhone in vliegtuigstand en niet meer aangeraakt dat uur.
Nadat het uur voorbij was geprobeerd op te laden, zonder resultaat.

Ongv 10x stekker erin / eruit gedaan en op het beeldscherm getikt zonder resultaat. Pas toen ik de kabel omdraaide pakte die hem wel.

—-

iOS 12.1 nu aan het downloaden om het dan nogmaals te proberen.

iPhone 11 Pro Max 64GB Zilver - Apple Watch 42mm Series 3 - MacBook Pro 13" 2020 - Apple TV 4K 32GB

• Hackus
  • Niet online

Hackus

*snip* op de man

[Voor 91% gewijzigd door Daedalus op 30-09-2018 15:20]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Waarom wordt er niet vermeld wat het probleem nou eigenlijk is? Ik heb geen zin om die video helemaal te kijken, tenenkrommend gedoe.

Als ik de comments lees krijg ik een beetje beeld van het probleem: het gaat om dat ie niet wilt opladen als je hem aan een USB-apparaat hangt? Dat is al sinds de beta’s een dingetje en gewoon iOS 12 eigen. Ik heb hier zelfs op een 5s dat “probleem”. Hang ik hem aan een normale lader dan is er niets aan de hand en gaat ie meteen laden, is er iets dat wilt interfacen (zoals een hub) dan moet je (als je dat lang niet hebt gedaan) eerst de telefoon unlocken voordat ie gaat laden. Met de normale 5 en 12W opladers werkt dat hier gewoon zonder probleem op alle toestellen?

Dat is blijkbaar by design. Ik zou het ook absoluut NIET aanraden om die beveiligingsfunctie uit te zetten, maar goed.

Ik heb via Feedback daar ook een item over aangemaakt dat enkel opladen *altijd* mogelijk moet zijn, ongeacht de poging tot interfacen. Evident is dat niet gedaan, zullen ze wel een reden voor hebben of het komt nog.

Erg boeiend vind ik het allemaal niet om eerlijk te zijn als dit is waar het om gaat. Je weet nu dat je ff naar je telefoon moet kijken alvorens hem in te pluggen aan iets anders dan de reguliere lader toch? :P Hopelijk verbeteren ze het idd, maar om het een “gate” te noemen... Kom op. :P

[Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 29-09-2018 19:05]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Tinxian
Op de site van Apple staat:

Als u het met een toegangscode beveiligde iOS-apparaat niet eerst ontgrendelt en het ook niet in het afgelopen uur hebt ontgrendeld en op een USB-accessoire hebt aangesloten, kan het iOS-apparaat niet communiceren met het accessoire of de computer. In sommige gevallen wordt het mogelijk ook niet opgeladen. Mogelijk wordt er ook een melding weergegeven waarin u wordt gevraagd uw apparaat te ontgrendelen om accessoires te kunnen gebruiken. Als het USB-accessoire nog steeds niet wordt herkend nadat u uw apparaat hebt ontgrendeld, koppelt u het apparaat los van het accessoire, ontgrendelt u het apparaat en sluit u het accessoire opnieuw aan.

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Mooi om te zien hoe deze bug als feature wordt verdedigd. Ook weer niet groter maken dan het is: een domme fout met een simpele oplossing in het verschiet.

• VHware
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 20:59
Deze ‘bug’ zat al in iOS 12 beta. Heeft dus niks met iPhone XS te maken. Ik heb het met mijn iPhone 6 met iOS 12 ook. Heb dat reeds in de beta-tijd gemeld

• WhatsappHack
  • Niet online
The Killer schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 20:27:
Mooi om te zien hoe deze bug als feature wordt verdedigd. Ook weer niet groter maken dan het is: een domme fout met een simpele oplossing in het verschiet.
Dat is ómdat het inderdaad geen bug is maar een feature. ;) Dat men het niet eens is met de wijze waarop dit beveiligingsmechanisme werkt: kijk, dat is een ander verhaal. Ik snap ook dat het irritant kan zijn en moest de eerste keer ook ff kijken waarom ie niet wilde opladen aan de USB-poort van m’n Mac. Het werkt echter zoals bedoeld en zoals beschreven in de documentatie, dus: geen bug.

Je kan natuurlijk altijd feedback indienen, hoe meer hoe sneller ze zullen overwegen aanpassingen te maken aan de manier waarop het werkt. :) Gezien er een aantal klanten over klaagt zullen ze er ook vast al van op de hoogte zijn, en uiteindelijk de boel iets aanpassen of uit veiligheid laten zoals het nu is.

[Voor 9% gewijzigd door WhatsappHack op 29-09-2018 22:56]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• The Killer
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:55:
[...]

Dat is ómdat het inderdaad geen bug is maar een feature. ;)
In sommige gevallen wordt het mogelijk ook niet opgeladen.
Right. Klinkt als een feature.

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23:23
Ik heb vooral last van Apple CarPlay. Ik stop de kabel erin. En niets, pas na een halve minuut gaat hij is eens syncen en kan ik CarPlay gebruiken.

SR+ midnight grey, black / 18"

• Farezz
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 22:32
WhatsappHack schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:55:
[...]

Dat is ómdat het inderdaad geen bug is maar een feature. ;) Dat men het niet eens is met de wijze waarop dit beveiligingsmechanisme werkt: kijk, dat is een ander verhaal. Ik snap ook dat het irritant kan zijn en moest de eerste keer ook ff kijken waarom ie niet wilde opladen aan de USB-poort van m’n Mac. Het werkt echter zoals bedoeld en zoals beschreven in de documentatie, dus: geen bug.

Je kan natuurlijk altijd feedback indienen, hoe meer hoe sneller ze zullen overwegen aanpassingen te maken aan de manier waarop het werkt. :) Gezien er een aantal klanten over klaagt zullen ze er ook vast al van op de hoogte zijn, en uiteindelijk de boel iets aanpassen of uit veiligheid laten zoals het nu is.
Maar volgens mij is het punt dat die beveiliging te aggressief werkt, het werkt ook bij een normale oplader van Apple.

• WhatsappHack
  • Niet online
@The Killer Dan zijn we het eens.

@Farezz Zeker is het agressief ingesteld. Maar heb je er last van op de originele lader ja? Dat is wel apart, daar heb ik op alle toestellen dan weer geen last van. Op een USB-poort weigeren ze allemaal als ze iets van een uur gelockt zijn (of als je hem geforceerd blokkeert), maar op de iPhone en iPad lader gaan ze stuk voor stuk allemaal gewoon laden.

• SRich
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 15:00
Dus omdat en een productie fout in het duurste toestel zit gaan we gelijk het een “gate” noemen :?

Zou gewoon service ff aanspreken ;)

Het grote adblocking topic

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Mr Brightside schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:56:
Vervelend clickbait mannetje idd.

Mijn Max heeft het overigens niet. Lijkt mij iets wat met een software update redelijk eenvoudig te verhelpen is.
carpebios schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 23:12:
Ik heb vooral last van Apple CarPlay. Ik stop de kabel erin. En niets, pas na een halve minuut gaat hij is eens syncen en kan ik CarPlay gebruiken.
Dat heb ik ook maar dat komt door iOS 12 volgens mij, mijn X doet hetzelfde sinds 12.0

[Voor 29% gewijzigd door Donstil op 30-09-2018 00:05]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• The Killer
  • Niet online
Je weet niet eens waar je het over hebt en je verdedigt hem als security feature. Een bug in iOS12 zorgt er bij sommige iPhones (ook niet X'en) voor dat bij gebruik van zowel originele als third party oplader en kabels het toestel niet wil opladen wanneer het toestel niet wakker is.

Vervelend bugje met een simpele fix in het verschiet, maar hoe dan ook een bug.

• Japie.G
  • Laatst online: 22:08

Japie.G

Colour Classic

Wat apart! Ook even geprobeerd en mijn xs max laadt zonder problemen, elke keer weer! Was wel unlocked binnen het uur.

De hartelijke groeten van mij!

• Mrkend54l
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 12-06 13:18
Ik stel mij echt de vraag waarom dit zo een probleem is.
Het ligt naar alle waarschijnlijkheid aan het feit dat je toestel alles via lightning blokkeert. Wat is dan het probleem dat je even je toestel unlockt voor hij oplaad? Gewoon connector erin en even op de power knop duwen, geen ramp lijkt mij.

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
absrnd schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:13:
1) Telefoon van 1600 ballen.
2) Je moet dubbelchecken of-ie wel oplaadt.

Welke stelling klopt niet?
1, 2 of allebei?

• Shutdown
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16-06-2020
Mensen praten hun aankoop altijd goed. Erg irritant dat zoiets niet fatsoenlijk werkt en Apple moet dan ook met een fix komen.

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:05
Rainbow_Dash schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:27:
[...]

Van een telefoon van 1500 euro verwacht ik wel wat meer testing imho.
Je snap toch wel dat dit de meest onzin argument is die je maar aan kan dragen. Ik denk dat je echt je verwachtingen moet bijstellen. Je haalt gewoon met 1 zin het complete testtrajecten van Apple onderuit door de prijs van de telefoon tegenover een bug te zetten. Je hebt echt geen enkel idee hoe Apple de iPhones test.

Er is gewoon een YouTuber die iets ontdekt heeft en er mee van de toren wil blazen. En her werkt; gelijk weer een gate erbij en hij wat subscribers en inkomsten.

Testen van complexe systemen is gewoon bijzonder lastig. Dat er foutjes in sluipen is gewoon normaal. Zelfs met meer testen kan de fout erin blijven zitten. Zie bijvoorbeeld ios11.

Oftewel; gewoon wachten op een software-update en dan is jou iPhone weer bruikbaar.

*snip* op de man

[Voor 8% gewijzigd door Daedalus op 30-09-2018 15:53]

• The Killer
  • Niet online
*snip* op de man.

[Voor 88% gewijzigd door Daedalus op 30-09-2018 15:28]

• absrnd
CurtPoindexter schreef op zondag 30 september 2018 @ 09:18:
[...]

2) Je moet dubbelchecken of-ie wel oplaadt.

(onzin)
Geen dubbelcheck, je hoort het charge geluidje wel of niet, klaar.

• inbedrijf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11-06 10:55
Ik pak even de popcorn. Jullie begrijpen allemaal dat dit het topic is waar Android fanboys, heerlijk op de tenen gaan staan van Apple fanboys. En dat waarschijnlijk alle comments hieronder voornamelijk; welles, nietes zullen zijn.

My two cents: Groot YouTube kanaal wordt geattendeerd op Software Bug en krijgt het voor elkaar om er een video van 8 minuten van te maken, dit is natuurlijk heerlijk voer voor iedereen die de iPhones veel te duur vinden en dan is deze bug natuurlijk kansloos.

Laat we reëel zijn elke vorm van software die nieuw uitkomt heeft bugs, en zullen weer netjes gefixed worden met een update.

Oftewel heerlijk gehyped!!

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:05
The Killer schreef op zondag 30 september 2018 @ 09:48:
[...]

Jij ook niet.

[...]

Oh, grow up.
Niks met grow up te maken. Het is weer een typische trend die ik zie. Er is weer een bug en gelijk hebben Android gebruikers een mening over een 1500 euro telefoon. De vergelijking tussen geld en een bug slaat gewoon negens op.

We hebben het hier over een bug. Een bug die morgen al via een patch opgelost kan zijn als het echt een groot issue is.

Overigens zeg ik ook nergens dat ik weer hoe Apple test. Maar ik maak ook geen stelling dat een 1500 euro telefoon de foutloos moet zijn. Dus dat argument van je slaat nergens op.

Daarnaast ben ik nog steeds van mening dat er een youtuber is die hoog van de toren wil blazen. OMG, er zit een bug in een iPhone.

[Voor 8% gewijzigd door grote_oever op 30-09-2018 09:55]

• CurtPoindexter
  • Niet online
absrnd schreef op zondag 30 september 2018 @ 09:49:
[...]

Geen dubbelcheck, je hoort het charge geluidje wel of niet, klaar.
En je kan er niet vanuit gaan dat dat er is. 1600 ballen klopt wel toch? :')

Edit:
Ik heb overigens een iPhone 8 hoor. Maakt dit niet minder belachelijk. Wijzen naar Android fanboys is best kansloos.

[Voor 19% gewijzigd door CurtPoindexter op 30-09-2018 10:31]

• absrnd
*snip* op de man

[Voor 103% gewijzigd door Daedalus op 30-09-2018 15:16]

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 23:24

SuBBaSS

-has Ryzen

Mooi man, wedden dat de hardste schreeuwers hier er 0,0 belang bij hebben (ergo: zelf geen toestel waarover gesproken wordt). Beetje zoals die SJW-golf van tegenwoordig waardoor we ineens met 'regenboog-zebrapaden zitten' om anders-lievenden te respecteren (terwijl die er helemaal niet om vragen).

Ontopic: lastig/vervelend als je hier achter komt en meteen in de "het is kapot'-stand gaat.
En echt heel volwassen om hier met een '-gate' suggestie aan te komen.
Dit is GEEN hardware defect, dat waren alle andere '-gates' wel.
Suggestie verworpen dus (titel mag aangepast worden).

Gaslighting is a form of psychological manipulation in which a person or a group covertly sows seeds of doubt in a targeted individual or group, making them question their own memory, perception, or judgement..

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Eens met voorgaanden dat het #ophef #gate gedoe zijn hoogtepunt wel gehad heeft.

Onze iPhones 7 en X laden ook wel eens niet (gelijk) op, 90% van de tijd valt het niet eens op.
Je hoort / voelt niet dat er een 'contact' is na inpluggen, dan is automatisme er ingeslopen dat de kabel er even uit, en weer in gaat.
Probleem opgelost

Als het een echte bug zou zijn, wordt dat opgelost in 12.1 of 12.2
Aandacht hiervoor is zeker nodig, hoe meer Internationale blogs aandacht geven, hoe hoger de oplossing op de todolijst staat.

Maar direct #cry_wolf te gaan spelen, lost het echt niet sneller op

• The Killer
  • Niet online
grote_oever schreef op zondag 30 september 2018 @ 09:54:
[...]

Niks met grow up te maken. Het is weer een typische trend die ik zie. Er is weer een bug en gelijk hebben Android gebruikers een mening over een 1500 euro telefoon. De vergelijking tussen geld en een bug slaat gewoon negens op.

We hebben het hier over een bug. Een bug die morgen al via een patch opgelost kan zijn als het echt een groot issue is.

Overigens zeg ik ook nergens dat ik weer hoe Apple test. Maar ik maak ook geen stelling dat een 1500 euro telefoon de foutloos moet zijn. Dus dat argument van je slaat nergens op.

Daarnaast ben ik nog steeds van mening dat er een youtuber is die hoog van de toren wil blazen. OMG, er zit een bug in een iPhone.
Geld en kwaliteit gaan zeker bij Apple hand in hand. Bouwkwaliteit, duurzaamheid in gebruik, allemaal top notch en daar betaal je dan ook (mede) voor. Dat de verwachtingen dan hooggespannen zijn mag ook geen verrassing zijn: van een premium product met een premium ervaring en een premium prijs mag je ook veel verwachten. Een bug als deze past niet in die ervaring, toch?

Wat betreft het testen, het is een nogal apart om iemand anders zijn mening af te serveren bij een verondersteld gebrek aan kennis, als je zelf geen enkel idee hebt van hoe en wat. Als je dan ook nog begint te roeptoeteren over Android-gebruikers, daar wordt je verhaal niet sterker van.

Ik heb overigens een X en een Note 9, mag ik dan wel een mening hebben, of wordt die teniet gedaan omdat ik een Android telefoon bezit?

• CurtPoindexter
  • Niet online
absrnd schreef op zondag 30 september 2018 @ 10:34:
[...]

WTF heb jij voor probleem, je kan alleen maar zeiken over die 1600 ballen ?
je kan beter zeiken op Macrumors, daar passen dit soort onzin opmerkingen perfect.
Je koopt het vlaggenschip van Apple maar hij detecteert het laadkabeltje niet. Wat is daar precies onzin aan?

Er worden zelfs SJW's bijgehaald. Lange tenen, anyone?

• absrnd
CurtPoindexter schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:51:
[...]

Je koopt het vlaggenschip van Apple maar hij detecteert het laadkabeltje niet. Wat is daar precies onzin aan?

Heeft niets met lange tenen te maken, maar dat er niet serieus over gesproken kan worden, zonder dat er weer snot opmerking zoals te duur slechte kwaliteit, wat een afgang, Apple wordt steeds slachter, en dat voor 1200 ballen, fanboy verdediging ...enz...enz

*snip*

[Voor 5% gewijzigd door Daedalus op 02-10-2018 21:45]

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

[...]

Ja dat was ik wb. die SJW-opmerking.
En aangezien jij die schoen aan lijkt te trekken: heb je zelf een toestel waar het over gaat?

Overigens de boel niet omdraaien, het is allemaal reactie op oa. de startpost waar meteen met een '#gate' gegooid wordt.
Ook mijn reactie komt niet zomaar uit het niets.....

Gaslighting is a form of psychological manipulation in which a person or a group covertly sows seeds of doubt in a targeted individual or group, making them question their own memory, perception, or judgement..

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Nou de onzin in deze ligt bij de YouTuber hierboven.

Een iPhone schakelt de lightning poort uit als het toestel een uur in sleep mode is (niet als de kabel al gedetecteerd is uiteraard). Dit om eventueel misbruik te voorkomen. Prima te verdedigen als feature eigenlijk, althans verdedigen is eigenlijk daarom al niet nodig.

Verder ben ik het er wel mee eens dat er altijd een bepaalde doelgroep is om dit soort “nieuws” verkeerd op te pakken. En die doelgroep zie je ineens in de Apple hoek verschijnen als er dergelijke topics worden geopend.

[Voor 6% gewijzigd door Donstil op 30-09-2018 12:21]

• _Bailey_
  • Registratie: oktober 2012
  • Niet online
och jee, het is nu inmiddels ook al een nieuwsitem geworden op de frontpage hier op Tweakers.

1x raden hoe de comments daar zullen verder gaan! :P

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Geert1976 schreef op zondag 30 september 2018 @ 12:31:
och jee, het is nu inmiddels ook al een nieuwsitem geworden op de frontpage hier op Tweakers.

1x raden hoe de comments daar zullen verder gaan! :P
Ja valt wel een beetje tegen dat een site als tweakers dit klakkeloos overneemt van een Clickbait Youtuber.

• The Killer
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 30 september 2018 @ 12:33:
[...]

Ja valt wel een beetje tegen dat een site als tweakers dit klakkeloos overneemt van een Clickbait Youtuber.
Het is een irritante bug in een premium product. Hoge bomen vangen veel wind.

Het is echt maar een klein issue dat makkelijk verholpen kan worden, maar de hilarische featureverdedigingstactiek komt echt rechtstreeks uit het boekje Said al Sahaf: No tanks in Baghdad!

• CurtPoindexter
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 30 september 2018 @ 12:18:
[...]

Nou de onzin in deze ligt bij de YouTuber hierboven.

Een iPhone schakelt de lightning poort uit als het toestel een uur in sleep mode is (niet als de kabel al gedetecteerd is uiteraard). Dit om eventueel misbruik te voorkomen. Prima te verdedigen als feature eigenlijk, althans verdedigen is eigenlijk daarom al niet nodig.

Verder ben ik het er wel mee eens dat er altijd een bepaalde doelgroep is om dit soort “nieuws” verkeerd op te pakken. En die doelgroep zie je ineens in de Apple hoek verschijnen als er dergelijke topics worden geopend.
Het idee was dat het apparaat alleen opladen zou toestaan. En dat onderscheid kunnen ze blijkbaar niet maken. Op hun eigen proprietary lightning kabel.

Mag ik even lachen? :D

• Naafkap
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23:46
Och jee, er is een bug gevonden in iOS. Laat me raden: over een paar dagen komt er een software-update (je weet wel, die dingen die je bij Android maar heel kort krijgt) en wordt het probleem opgelost. Klaar

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

CurtPoindexter schreef op zondag 30 september 2018 @ 12:47:
[...]

Het idee was dat het apparaat alleen opladen zou toestaan. En dat onderscheid kunnen ze blijkbaar niet maken. Op hun eigen proprietary lightning kabel.

Mag ik even lachen? :D
Ja hoor ga je gang. Daar ben je hier immers voor :+
The Killer schreef op zondag 30 september 2018 @ 12:41:
[...]

Het is een irritante bug in een premium product. Hoge bomen vangen veel wind.

Het is echt maar een klein issue dat makkelijk verholpen kan worden, maar de hilarische featureverdedigingstactiek komt echt rechtstreeks uit het boekje Said al Sahaf: No tanks in Baghdad!
Ach ja BMW kent ook terug roep acties. Dat iets premium is heeft niets met Bug vrij te maken natuurlijk.

• The Killer
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:17:
[...]

Ach ja BMW kent ook terug roep acties. Dat iets premium is heeft niets met Bug vrij te maken natuurlijk.
Vrij niet, significant beperkter dan bij een budgetmodel wel. Daarnaast, ik heb nog nooit een BMW-rijder het nut van een terugroepactie zien betwijfelen omdat de aanleiding volgens hem toch eigenlijk een feature is :+

@Steven.w Ssssst, het is geen bug het is een feature!

[Voor 6% gewijzigd door The Killer op 30-09-2018 14:54]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

*snip* maak een topicreport aan, en ga niet de wannbe-mod uithangen.

[Voor 90% gewijzigd door Daedalus op 30-09-2018 15:16]

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Op slot voor onderhoud. En weer open.

Het is jammer een aantal zich niet weten te gedragen. Het is duidelijk dat er een probleem is. Of het nu een bug, een feature, of een 'gate' is, is nog daaraan toe. Het lijkt me dat er prima een constructieve discussie over dit onderwerp gehouden kan worden. Houdt het dus gezellig :)

[Voor 80% gewijzigd door Daedalus op 30-09-2018 17:22]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• GeforceAA
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16-06 09:14
Wat is het met mensen op deze site dat ze alle dingen van Apple zo opblazen. Om het even in context te plaatsen:

De recente post over deze problemen heeft nu 330+ comments. De Note 7 recall omtrent exploderende units heeft "maar" 262. nieuws: Samsung stopt wereldwijde verkoop en omruilacties van Note 7 - update

Een constructieve discussie kan op deze site niet want niemand kan enigszins relativeren lijkt het.

[Voor 13% gewijzigd door GeforceAA op 30-09-2018 23:24]

• XQB
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16-04 06:16
FreshMaker schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:33:
Eens met voorgaanden dat het #ophef #gate gedoe zijn hoogtepunt wel gehad heeft.

Onze iPhones 7 en X laden ook wel eens niet (gelijk) op, 90% van de tijd valt het niet eens op.
Je hoort / voelt niet dat er een 'contact' is na inpluggen, dan is automatisme er ingeslopen dat de kabel er even uit, en weer in gaat.
Probleem opgelost

Als het een echte bug zou zijn, wordt dat opgelost in 12.1 of 12.2
Aandacht hiervoor is zeker nodig, hoe meer Internationale blogs aandacht geven, hoe hoger de oplossing op de todolijst staat.

Maar direct #cry_wolf te gaan spelen, lost het echt niet sneller op
Omdat jij dom weg zoiets accepteert, betekend nog niet dat het "probleem" is opgelost. Het is een Bug/fout, of het nou een feature is of niet. Het hoort niet zo te functioneren.

Mijn Iphone Xs max moet nog binnen komen, maar ik heb nu al mijn twijfels... 8)7

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
XQB schreef op zondag 30 september 2018 @ 23:38:
[...]
Omdat jij dom weg zoiets accepteert, betekend nog niet dat het "probleem" is opgelost. Het is een Bug/fout, of het nou een feature is of niet. Het hoort niet zo te functioneren.

Mijn Iphone Xs max moet nog binnen komen, maar ik heb nu al mijn twijfels... 8)7
Waar staat dat ik het accepteer ?
Ik geef alleen aan dat het allemaal zó overtrokken wordt, alsof de wereld vergaat.

Bij elke release ( van welke 'grootheid' dan ook, staan dit soort malloten vooraan om maar zo snel mogelijk te kunnen #opheffen

Zou het structureel en een hardwareprobleem zijn ( wat het kennelijk niet is, omdat het ook 'oude' toestellen ineens treft ) wordt het productieproces aangepast, en ga je je telefoon omruilen.
Apple heeft de laatste jaren over het algemeen de issues gewoon adequaat opgelost, al dan niet door kortingen.

Dit is ( naar alle waarschijnlijkheid ) een probleem in de software, welke niet naar voren is gekomen in de beta's
12.0 is nu de lopende IOS versie, 12.1 staat een deze dagen op de rol, als het daar niet in verbeterd is, zal er een 12.2 of 12.3 komen ...

Tot die tijd is het dus zelf opletten OF er wel opgeladen wordt, het is niet anders.
GeforceAA schreef op zondag 30 september 2018 @ 23:21:
Wat is het met mensen op deze site dat ze alle dingen van Apple zo opblazen. Om het even in context te plaatsen:

De recente post over deze problemen heeft nu 330+ comments. De Note 7 recall omtrent exploderende units heeft "maar" 262. nieuws: Samsung stopt wereldwijde verkoop en omruilacties van Note 7 - update

Een constructieve discussie kan op deze site niet want niemand kan enigszins relativeren lijkt het.
Vergeet niet het bijna aanhoudende 'grapje' onder ELK samsung bericht "will it explode ?"
Dat is nog lang doorgegaan, dat heb je eigenlijk nooit gehad met Apple dingetjes

[Voor 24% gewijzigd door FreshMaker op 01-10-2018 07:12]

• AntonyterHorst

AntonyterHorst

www.prosimrig.eu

GeforceAA schreef op zondag 30 september 2018 @ 23:21:

Welkom bij de hype-trein. Waar iedereen gratis mee kan liften.

Er zijn genoeg grotere bugs bij andere fabrikanten waar minder mensen over vallen, maar alleen bij Apple wordt de prijs en de bug door de grond gehaald. Het grootste bedrijf ter wereld trekt natuurlijk een hoop aandacht..

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 00:42
Het is al opgelost in de beta van vandaag: https://www.macrumors.com...os-12-1-charging-bug-fix/

MacBook Pro 16" + Pro Display XDR - iPhone 12 Pro Max - Apple Watch Series 6 Hermès

• GeforceAA
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16-06 09:14

• The Killer
  • Niet online
@Donstil, @WhatsappHack, @absrnd Niet updaten hoor, dan ben je je beminde feature kwijt :+

Even zonder dollen, het is een simpele bug met een simpele fix. Die verwachting had ik al eerder uitgesproken. De reden dat er veel reacties volgen is de noodzaak die veel Apple-gebruikers zien om hun geliefde toestel met hand en tand te verdedigen. Het is nogal frappant als het premium-imago enerzijds gecultiveerd en gestimuleerd wordt, maar anderzijds ter verdediging van datzelfde product rap ter zijde wordt geschoven. Daar volgen veel reacties op, ook van mijzelf als iPhone X gebruiker. Het lijkt dan soms aan wat realiteitszin te ontbreken, en dat is jammer want dat levert een topic op dat eigenlijk nergens heen gaat.

• Donstil
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

The Killer schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:02:
[...]

@Donstil, @WhatsappHack, @absrnd Niet updaten hoor, dan ben je je beminde feature kwijt :+

Even zonder dollen, het is een simpele bug met een simpele fix. Die verwachting had ik al eerder uitgesproken. De reden dat er veel reacties volgen is de noodzaak die veel Apple-gebruikers zien om hun geliefde toestel met hand en tand te verdedigen. Het is nogal frappant als het premium-imago enerzijds gecultiveerd en gestimuleerd wordt, maar anderzijds ter verdediging van datzelfde product rap ter zijde wordt geschoven. Daar volgen veel reacties op, ook van mijzelf als iPhone X gebruiker. Het lijkt dan soms aan wat realiteitszin te ontbreken, en dat is jammer want dat levert een topic op dat eigenlijk nergens heen gaat.
Maar dat laatste is absoluut niet alleen aan de kant van de iOS gebruikers het geval :)

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Donstil schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:23:
[...]

Maar dat laatste is absoluut niet alleen aan de kant van de iOS gebruikers het geval :)
Inderdaad, je zult het gros van diegenen die hier het hardst over liepen klagen nu (dan ook) niet horen.
Die er vanaf het begin al niet was (behalve voor een stel fanatiekelingen bij wie 'de wens de vader van de gedachte' was). :Y)

• Alwayshappyz
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20-04 14:49
The Killer schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 10:02:
[...]

Als ik zo teruglees zie ik toch echt twee partijen die hebben bijgedragen aan dit topic. Je benoemt nu slechts één van die kanten. Ook zat mensen die er een veel groter probleem van maakten dan het daadwerkelijk was. Vond ik ook wat overdreven eigenlijk.

Blij dat ze het hebben opgelost in ieder geval, dan gaat de storm weer even liggen :)

• The Killer
  • Niet online
Alwayshappyz schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:40:
[...]

Als ik zo teruglees zie ik toch echt twee partijen die hebben bijgedragen aan dit topic. Je benoemt nu slechts één van die kanten. Ook zat mensen die er een veel groter probleem van maakten dan het daadwerkelijk was. Vond ik ook wat overdreven eigenlijk.

Blij dat ze het hebben opgelost in ieder geval, dan gaat de storm weer even liggen :)
Ik heb niemand het probleem groter zien maken dan het daadwerkelijk is. Niemand op de Youtuber (en ik dacht de originele titel?) maken melding van een 'gate' bijvoorbeeld. Hoe dan ook, het is van beide kanten een Pavlov'je geworden als het over Apple gerelateerde issues gaat.

• WhatsappHack
  • Niet online
Oeh, flamebait :P Doe maar gewoon niet, m'kay. ;)

Ik denk overigens dat het probleem meer is dat het exacte probleem niet juist werd uitgelegd door de OP en er enkel gelinkt werd naar een bijna tien minuten durend filmpje van een of andere vervelia op youtube; die je ook maar moet kunnen kijken op het moment. (En je moet het ook nog zo lang uit kunnen houden en er tijd voor hebben, terwijl het probleem met gemak in 2 a 3 zinnetjes compleet uitgelegd kon worden.) Als er dan verwarring ontstaat over wat het probleem nu eigenlijk is, omdat de beschrijving, zeer summiere uitleg en reacties bijna exact overeen komen met een feature die gewoon zou functioneren zoals het hoort als dát het "probleem" was, dan moet je niet raar opkijken als men niet direct herkent dat het blijkbaar om een nét iets ander fenomeen en dus een ander probleem gaat. (heck, er was zelfs verwarring bij mensen die het wel voor elkaar kregen om dat hele filmpje af te kijken (respect!)). Soms keek men wel raar op en/of reageerde fel ondanks gematigde reacties... Om dan achteraf zelf te zeggen dat je dat allemaal maar jammer vindt is eigenlijk best wel vreemd. Waarom doe je dat dan, vraag ik mezelf hardop af.

Enfin, het zal ook allemaal wel. :) Goed om te horen dat er een fix komt voor de gebruikers die er last van hebben. ;) Het verbaast me wel enigszins te horen dat dit in iOS 12.1 zit. Dat lijkt er op dat iOS 12.1 snel bij ons terecht zal komen, ik dacht dat er op z'n minst een iOS 12.0.1 o.i.d. zou verschijnen. Net als WatchOS en TvOS. Maar goed, dat zal wel niet kunnen omdat ze ook z.s.m. dat Facetime gebeuren uit lijken te willen rollen.

[Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 04-10-2018 01:23]

• The Killer
  • Niet online
WhatsappHack schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 01:18:
Oeh, flamebait :P Doe maar gewoon niet, m'kay. ;)
Grapje mag wel toch? Om het nu als een flamebait te bestempelen is wel heel erg overdreven.
Ik denk overigens dat het probleem...
Het voornaamste probleem was de niet op enige realiteit gebaseerde Apple-excuusbrigade, die als een wesp gestoken reageert op een #gate en vervolgens over elkaar heen buitelt om het te verdedigen als security feature. Ook een referentie naar het prijsniveau en het bijbehorende verwachtingspatroon voor gebruikerservaringen wordt met de mantel der liefde bedekt. Dat leidt vervolgens tot een hoop hilariteit en een paar reality checks.
Soms keek men wel raar op en/of reageerde fel ondanks gematigde reacties... Om dan achteraf zelf te zeggen dat je dat allemaal maar jammer vindt is eigenlijk best wel vreemd. Waarom doe je dat dan, vraag ik mezelf hardop af.
Waarom doe ik wat dan? Ik ben niet fel geweest. De veruit felste reacties komen toch echt uit het Apple-kamp. Super prima hoor, ik heb echt nul problemen met een beetje fel discussieren. E.a. is in retrospect des te hilarischer als het toch echt een bug blijkt te zijn. En nog vele malen hilarischer als er van de Apple-brigade niemand een klein mea culpaatje doet, maar vooral blijft wijzen naar anderen.

• Zonnetje83
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16-06 10:39
The Killer schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:27:

Het voornaamste probleem was de niet op enige realiteit gebaseerde Apple-excuusbrigade, die als een wesp gestoken reageert op een #gate en vervolgens over elkaar heen buitelt om het te verdedigen als security feature. Ook een referentie naar het prijsniveau en het bijbehorende verwachtingspatroon voor gebruikerservaringen wordt met de mantel der liefde bedekt. Dat leidt vervolgens tot een hoop hilariteit en een paar reality checks.

Waarom doe ik wat dan? Ik ben niet fel geweest. De veruit felste reacties komen toch echt uit het Apple-kamp. Super prima hoor, ik heb echt nul problemen met een beetje fel discussieren. E.a. is in retrospect des te hilarischer als het toch echt een bug blijkt te zijn. En nog vele malen hilarischer als er van de Apple-brigade niemand een klein mea culpaatje doet, maar vooral blijft wijzen naar anderen.
Zucht.....vermoeiend. Heb je niets beters te doen dan over 'brigades' etc te praten? Er zijn nu eenmaal anders denkenden in de wereld. 'brigade' komt m.i. wel erg in de buurt van het aloude 'fanboy' geneuzel en man, man is dat al oud.

Jij hebt wel degelijk telkens een groter probleem van hetgeen er gezegd is te maken en probeert het nu af te wentelen op anderen en gebruikt 'de brigade'. Mijn hemel zeg, c'mon.

'Apple-kamp'? Heb je zelf een iPhone of ben je weer de zoveelste troll die hier langskomt?

• The Killer
  • Niet online
Zonnetje83 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:08:
[...]

Jij hebt wel degelijk telkens een groter probleem van hetgeen er gezegd is te maken en probeert het nu af te wentelen op anderen en gebruikt 'de brigade'. Mijn hemel zeg, c'mon.
Je moet beter lezen. Ik maak het nergens groter dan het is, sterker nog, ik zeg letterlijk dat dat niet moet gebeuren.
The Killer schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 20:27:
'Apple-kamp'? Heb je zelf een iPhone of ben je weer de zoveelste troll die hier langskomt?
Je moet beter lezen.
The Killer schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:35:
[...]

Ik heb overigens een X en een Note 9, mag ik dan wel een mening hebben, of wordt die teniet gedaan omdat ik een Android telefoon bezit?
Welkom bij de brigade @Zonnetje83

Ik heb of had overigens ook iPhones sinds 3e generatie, MacBooks (ook Pro's), iPads (ook Mini's), Mac Mini sinds PPC, Time Machines, Airport Express, en vast nog wel wat meer. Wordt mijn mening daar waardevoller voor je van?

[Voor 9% gewijzigd door The Killer op 04-10-2018 14:48]

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Goed, het probleem is bekend, een oplossing is onderweg. Aangezien dit topic is verzand in fanboys vs fanboys, heeft dit topic weinig discussiewaarde meer en gaat het dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True