Na jaren aanklooien met een laptop heb ik eindelijk genoeg gespaard om mijn eigen pc te bouwen. Het is mijn eerste build, dus alle feedback en aanbevelingen zijn van harte welkom!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eindelijk fatsoenlijk gamen! Daarnaast huis-, tuin- en keukengebruik. Voorbeelden van games die ik. graag wil spellen zijn de Assassin's Creed games, The Long Dark, Kingdom Come: Deliverance en Heroes & Generals.
Ik wil graag gamen op 1080p, 60fps, liefst op hoge / ultra instellingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000, met verzendkosten en assemblage mag het een paar tientjes meer zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een muis en toetsenbord, that's it.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is de build die ik nu in gedachten heb:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Over het algemeen lijkt AMD goedkoper te zijn, en met het FreeSync-scherm erbij lijkt dit me een mooie build. Maar ik sta zeker open voor andere merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik weet dat er goedkopere Windows-keys zijn, maar ik wil me niet in het grijze gebied rond OEM wagen. Verder heb ik geen specifieke voorkeuren voor onderdelen.
Ik ben nu voor 8GB RAM gegaan, maar wil dit over een paar maanden aanvullen met nog 8GB om hem toekomst-proof te maken en omdat Ryzen beter schijnt te werken met dual RAM.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil het best mogelijke 1080p-gamesysteem bouwen dat met mijn budget mogelijk is. Ben ik daarvoor op de goede weg, of zijn er dingen die ik aan moet passen?
Daarnaast een specifieke vraag: ik zie dat de Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB ruim 20 euro goedkoper is dan de Sapphire Pulse. Sommige internetgebruikers zeggen dat het niet echt uitmaakt welke rx580 je koopt, anderen zeggen dat de Sapphire Pulse over het algemeen beter is. Wat is jullie ervaring? Is het de 20 euro besparing waard?
Ten slotte: zijn er nog onverwachte kosten om rekening mee te houden naast de bestelkosten? Ik heb al gezien dat ik waarschijnlijk nog een SATA-kabel nodig heb voor de HDD. Wat betreft assemblage heb ik een schroevendraaier in huis en ik zal wat tie-rips kopen voor kabelmanagement. Vergeet ik dan nog iets?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eindelijk fatsoenlijk gamen! Daarnaast huis-, tuin- en keukengebruik. Voorbeelden van games die ik. graag wil spellen zijn de Assassin's Creed games, The Long Dark, Kingdom Come: Deliverance en Heroes & Generals.
Ik wil graag gamen op 1080p, 60fps, liefst op hoge / ultra instellingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000, met verzendkosten en assemblage mag het een paar tientjes meer zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een muis en toetsenbord, that's it.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is de build die ik nu in gedachten heb:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 169,85 | € 169,85 |
1 | Asus Prime B450M-A | € 88,50 | € 88,50 |
1 | Sapphire Pulse Radeon RX 580 8GD5 (11265-05) | € 278,30 | € 278,30 |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 39,25 | € 39,25 |
1 | Cooler Master Masterbox Lite 3.1 | € 39,49 | € 39,49 |
1 | AOC G2260VWQ6 Rood, Zwart | € 106,56 | € 106,56 |
1 | Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail | € 119,95 | € 119,95 |
1 | G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB | € 66,01 | € 66,01 |
1 | Corsair TX550M V2 | € 73,26 | € 73,26 |
1 | Kingston A400 240GB | € 39,48 | € 39,48 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.020,65 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Over het algemeen lijkt AMD goedkoper te zijn, en met het FreeSync-scherm erbij lijkt dit me een mooie build. Maar ik sta zeker open voor andere merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik weet dat er goedkopere Windows-keys zijn, maar ik wil me niet in het grijze gebied rond OEM wagen. Verder heb ik geen specifieke voorkeuren voor onderdelen.
Ik ben nu voor 8GB RAM gegaan, maar wil dit over een paar maanden aanvullen met nog 8GB om hem toekomst-proof te maken en omdat Ryzen beter schijnt te werken met dual RAM.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil het best mogelijke 1080p-gamesysteem bouwen dat met mijn budget mogelijk is. Ben ik daarvoor op de goede weg, of zijn er dingen die ik aan moet passen?
Daarnaast een specifieke vraag: ik zie dat de Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB ruim 20 euro goedkoper is dan de Sapphire Pulse. Sommige internetgebruikers zeggen dat het niet echt uitmaakt welke rx580 je koopt, anderen zeggen dat de Sapphire Pulse over het algemeen beter is. Wat is jullie ervaring? Is het de 20 euro besparing waard?
Ten slotte: zijn er nog onverwachte kosten om rekening mee te houden naast de bestelkosten? Ik heb al gezien dat ik waarschijnlijk nog een SATA-kabel nodig heb voor de HDD. Wat betreft assemblage heb ik een schroevendraaier in huis en ik zal wat tie-rips kopen voor kabelmanagement. Vergeet ik dan nog iets?