Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• jojobos
  • Registratie: oktober 2013
  • Niet online
Mijn speakers hebben een vervelende ruis, die zeer waarschijnlijk via het stroomnetwerk komen. Hoe vang ik dit op? Als ik de speakers aansluit op een ander stroom netwerk heb ik hier namelijk geen last van.

Ik heb een speakersetje (2.1)van Logitech bij mn laptop en een vinyl setup met de onkyo 9010 reciever en de audioengine hdp6 speakers. Vooral het Logitech setje heeft er erg veel last van, die aan de andere kant van mijn slaapkamer staat.

De wandcontactdozen zijn enigsinds verouderd aangezien ze geen aarde aansluiting hebben. Ik geloof ook dat deze draad niet beschikbaar is, dus het is niet heel simpel om er een nieuwe op te zetten. Bovendien hebben beide apparaten een stekker zonder aarde aansluiting.

Ik heb aardig wat rondgezocht, maar tot nu toe alleen oplossingen gevonden waarbij het aarde contact er af werd gehaald. Dit lijkt niet de oplossing hier omdat deze al niet beschikbaar is op mijn stopcontact. Als iemand een oplossing heeft, graag! Alvast bedankt voor de suggesties :)

[Voor 3% gewijzigd door jojobos op 29-09-2018 15:08]

Alle reacties

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Een andere groep in huis heb je er geen last van? Dan zou ik apparaten van het stroomnetwerk afhalen tot er geen ruis meer aanwezig is. Ik heb bij mijn Audio engine speakers wel dat als de stroomkabels langs een adapter loopt je hiervan ruis kan horen op de speakers.

• jojobos
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:15:
Een andere groep in huis heb je er geen last van? Dan zou ik apparaten van het stroomnetwerk afhalen tot er geen ruis meer aanwezig is. Ik heb bij mijn Audio engine speakers wel dat als de stroomkabels langs een adapter loopt je hiervan ruis kan horen op de speakers.
Gedaan en dat helpt helaas niet. Verder staat er ook geen router/TV etc in de buurt van mn setup. Laptop soms wel, maar ook als deze er niet staat hoor ik het helaas.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Transformatoren van lampen?

• jojobos
  • Niet online
We hebben wel een aantal dimmers in huis. Weet alleen niet hoe je dit makkelijk test. Ik heb nog even geluisterd en hoor die piep eigenlijk vooral bij m'n Logitech set.

Ik had ergens gelezen dat er dingen zijn die je tussen het stopcontact en je stekker kan doen die er voor zorgen dat de brom weg is. Kan die alleen nergens vinden en weet niet of dat opgaat in dit geval.

• MEN-O
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13:13
Al geprobeerd de stekker om te draaien ? Dit wil weleens helpen (Kan niet uitleggen waarom btw).

Verder bedoel je denk ik een netfilter, maar dat lijkt me een dure oplossing.

• jojobos
  • Niet online
MEN-O schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 16:51:
Al geprobeerd de stekker om te draaien ? Dit wil weleens helpen (Kan niet uitleggen waarom btw).

Verder bedoel je denk ik een netfilter, maar dat lijkt me een dure oplossing.
Geprobeerd ja, werkt helaas niet :(

Ik bedoel inderdaad zoiets, maar dit is wel erg duur ja... Ik zeg maar een schakelaar er tussen zodat de ruis weg is in standby, maar dat is natuurlijk niet ideaal.

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 09:18

DirtyBird

Praktiserend denker

Voor een paar tientjes kun je dacht ik wel een stekkerdoos kopen die spanningen 'filtert'.

Panasonic Lumix G9 ~ Lumix 12-35mm f/2.8 II ~ Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ Lumix 100-300mm f/4-5.6 II

• Saven
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19:16

Saven

Administrator

https://www.bax-shop.nl/g...audio-groundloop-isolator al weet ik niet of je dit zo 123 op je logitech setje aan kan sluiten. anders even zoeken naar ground loop isolator voor jouw aansluiting

• jojobos
  • Niet online
DirtyBird schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 17:14:
Voor een paar tientjes kun je dacht ik wel een stekkerdoos kopen die spanningen 'filtert'.
Je bedoeld zoiets? Ik lees veel op internet dat ze niet/slecht werken en overpriced zijn. Heb jij er ervaring mee?

https://www.bax-shop.nl/2...e-stroomverdeler-8-voudig
Saven schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 17:18:
https://www.bax-shop.nl/g...audio-groundloop-isolator al weet ik niet of je dit zo 123 op je logitech setje aan kan sluiten. anders even zoeken naar ground loop isolator voor jouw aansluiting
Zoiets was het inderdaad ja. Helaas komt de brom vooral uit de sub, die direct op de stroom is aangesloten.

• MEN-O
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 13:13
Dit ziet er wel handig/veelbelovend uit :https://link.marktplaats.nl/a1127237271

[Voor 7% gewijzigd door MEN-O op 29-09-2018 19:07]

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@MEN-O Een brom is geen hoogfrequent, een aardlus kan het wel zijn. Die zit op de 50Hz.

http://www.breem.nl/TechThemas/Aardlussen.htm

[Voor 23% gewijzigd door Lip op 29-09-2018 21:58]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• jojobos
  • Niet online
Lip schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:22:
@MEN-O Een brom is geen hoogfrequent, een aardlus kan het wel zijn. Die zit op of rond 50 a 60Hz.

http://www.breem.nl/TechThemas/Aardlussen.htm
Een groundloop lijkt inderdaad de oplossing, alleen zit de stekker direct aan de subwoofer, de grootste bron van het gebrom. Ik heb deze dingen alleen nog in tulp of jack versie kunnen vinden.

Iets tussen de stekker en het stekkerblok heb ik nog niet ontdekt, behalve die vrij dure blokken waar veel mensen van zeggen dat het niks helpt.

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Succes! Het kan een storend/lastig probleem zijn, wanneer je meerdere apparaten als bron gebruikt. Volg de tips op van Breem.nl op en het komt vast en zeker goed. Het gaat trouwens niet om het snoer van de netspanning maar de (tulp) signaalkabel.

[Voor 20% gewijzigd door Lip op 29-09-2018 21:51]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• DirtyBird
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 09:18

DirtyBird

Praktiserend denker

jojobos schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 17:48:
[...]

Je bedoeld zoiets? Ik lees veel op internet dat ze niet/slecht werken en overpriced zijn. Heb jij er ervaring mee?

https://www.bax-shop.nl/2...e-stroomverdeler-8-voudig
Ja dat bedoel ik wel ja. Ik heb er geen ervaring mee dus ik zou niet weten of, en zo ja, hoe goed ze werken.

Panasonic Lumix G9 ~ Lumix 12-35mm f/2.8 II ~ Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ Lumix 100-300mm f/4-5.6 II

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True