Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Opvolging iphone SE: 7 plus of 8 plus?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mister9
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09:38
Goedemorgen,

Momenteel heb ik een iphone SE 16gb (te leen) die ik nu ongeveer een half jaar gebruik, maar ik wil nu graag zelf een toestel bestellen.

Ik heb hiervoor 2 android toestellen gehad, maar heb een macbook pro, en wil graag een apple watch dus wil om die reden gewoon bij iphone blijven. Voor de android toestellen was iphone 6 mijn laatste toestel.

Ik gebruik mijn toestel erg veel voor werk (mail, kalender, chats) en prive (vooral browsen, mail, whatsapp, een simpel spelletje). Omdat ik er zo veel mee doe, zou ik graag een groot scherm willen, dus ik kijk naar de iphone 7 en 8 plus.
Maar welke zal ik doen?

Want de 8 plus is redelijk nieuw, heeft 64 gb basis opslag (lekker), en is natuurlijk iets sneller.
Maar met de 7 plus spaar ik zo'n 130 euro uit tov de 8 plus. En in mijn auto heb ik draadloos opladen, maar wil ik apple car gebruiken moet ik 'm alsnog met een snoer verbinden. Draadloos zal ik dus niet zo vaak gebruiken.
De vraag is dus, die 130 euro pakken, of ga ik spijt krijgen als ik nu niet de 8 plus pak (voordelen waar ik niet aan denk?).

Ik moet er overigens 2 jaar mee doen. Aanschaf is een gewoon een los toestel (simkaart heb ik van m'n werk), en ik kan een deel declareren van het toestel (1 keer per 2 jaar).

Bedankt voor het meedenken.

Alle reacties

• All0The0Web
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 12:54
Als je de 130 euro kan missen zou ik persoonlijk voor de iPhone 8 plus gaan. Hou er wel rekening mee dat die wat fragieler is door zijn glazen behuizing. Mocht je hem dus wat minder netjes gebruiken zou ik misschien eerder voor de 7 plus gaan.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@mister9 Heb je al een normale 8 in je hand gehad, die is namelijk al een stuk groter dan een SE

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• mister9
Hackus schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:56:
@mister9 Heb je al een normale 8 in je hand gehad, die is namelijk al een stuk groter dan een SE
Klopt, dat formaat ken ik nog van mijn iphone 6. Is inderdaad al wat groter. Maar ga bewust voor nog groter (tevens voor de portret modus van de camera, die zowel op de 7 als de 8 zit).

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online

Donstil

Grab them by the 🐈.

De iPhone 8+ is natuurlijk de betere telefoon van de twee maar als je om die €130 verlegen zit dan is de 7+ ook nog een prima keuze.

Ik denk dat wij dat niet voor je kunnen bepalen verder.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• mister9
Korte vraag nog: heb je met de iPhone 7/8 plus meer op je scherm of is alles groter dan met de normale 7/8?

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
De plus-variant heeft meer pixies: 1920-1080 tegen 1334-750.

zit je nou naar me te loeren?

• mister9
waXtehnip schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:54:
De plus-variant heeft meer pixies: 1920-1080 tegen 1334-750.
Ja... maar zie ik daardoor echt meer (tekst, foto, site, iOS) op mijn scherm of is alles alleen groter?

• Khil
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
Een beetje van beide:

zit je nou naar me te loeren?

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Zou zelf voor de 8(+) gaan. De A11 is echt een monsterlijk goede chip, en een fikse upgrade tov de A10. De 8+ scoorde in Tweakers’ benchmark zo’n 44% sneller dan de 7+ (zowel CPU als GPU). Dat is dus een flink dot extra kracht (veel grotere upgrade dan de jaren ervoor), en daarmee is het toestel wat mij betreft een flink stuk toekomstbestendiger.

Een 8+ of een (tweedehands) X (met AppleCare) voor een zacht prijsje lijkt me een beter plan dan de 7+, ook op de lange termijn - en daarmee mogelijk uiteindelijk economisch gezien juist de betere keuze dan nu die paar tientjes te besparen. :)

Had je ‘t 2 jaar geleden gevraagd tussen een 6S+ en een 7+ dan had ‘t wat minder uitgemaakt qua specs; maar in dit geval is die 8+ echt een flinke sprong vooruit.

[Voor 14% gewijzigd door WhatsappHack op 01-10-2018 04:45]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True