Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Gabriel_Knight
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14-06 21:44
Ik heb jarenlang zorgtoeslag gehad.
Kreeg spontaan een flink bedrag gestort op mijn bankrekening.
Bleek dat ik in 2017 te weinig zorgtoeslag heb gehad.

Als ik echter inlog bij de belastingdienst,zie ik staan dat ze mijn inkomen vanaf 2012 nog moeten verwerken.
Na doorrekenen kom ik erachter dat ik over sommige jaren teveel zorgtoeslag heb gehad en zou moeten terugbetalen..

Vraag:
Tot wanneer kan de belastingdienst mij sommeren de teveel ontvangen zorgtoeslag terug te betalen over periode 2012 tm 2016?
Kortom wanneer is het verjaard?

Alle reacties

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12:00
Weet ik niet zeker, maar ik weet wel dat het minstens 5 jaar is. Dus op 2014 zullen zeker terugkomen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Verjaringstermijn is 5 jaar gerekend vanaf het jaar waarin normaalgesproken de definitieve aanslag zou moeten volgen. Die van 2014 kunnen ze dus in 2020 nog opeisen.

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11:40

Roozzz

Plus ultra

Een eeuwigheid in mijn ervaring. Jaren terug kreeg ik een nieuwe/tweede "definitieve" aanslag over mijn zorgtoeslag van zeker 5 jaar eerder. Na een tergend trage bezwaarprocedure was ik 8 jaar na initiële ontvangst aan het terugbetalen. En toen kwamen er nog enkele jaren :P
voor de duidelijkheid ik was volledig ter goeder trouw, had te maken met een verzekering die via een Europese instelling liep en niet op de "lijst" van de belastingdienst stond.

Kortom, reken er maar op dat je mag terugbetalen.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True