Geluidsinstallatie voor Thorens TD160 MK-2 platenspeler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• ekuiken
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03 13:43
Mijn zoon wil mijn platenspeler en platen weer gaan draaien. Zelf heb ik daar een goede stereo installatie voor staan, maar die wil ik niet kwijt. Mijn zoon woont inmiddels op een kleine kamer.

Wat is een simpel, betaalbaar (€100) systeem waarmee hij mijn platenspeler kan gebruiken? Hifi kwaliteit zit er op zijn kamer niet in, dus iets simpels volstaat.

Of heeft er iemand toevallig nog iets liggen (versterker met boxen).

Het zou prettig zijn als hij ook zjin laptop kan aansluiten op de stereo, maar dat lukt vast wel. Eerst maar eens de platenspeler.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik: Thorens TD160 mk-2
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Marktplaats ken ik, maar heb ik slechte ervaringen mee. Als het is van iemand die ik via-via ken prima, maar geen willekeurige verkopers die niet eens weten wat een phono ingang is.
...

Alle reacties

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het probleem is dat het geluid van een platenspeler versterkt moet worden, ofwel in de platenspeler zelf, ofwel in de versterker waarop hij wordt aangesloten, ofwel middels een aparte phono pre-amp. Dat moet dan nog van het budget af.

Behringer heeft bijv. deze: pricewatch: Behringer PP 400 phono voorversterker
Die komt in meerdere lijstjes naar voren als een geschikte keus onder de honderd euro.

En dan bijv. de pricewatch: Pioneer X-EM26 die bij Amazon.de momenteel € 80 is.

Met dit budget is het in elk geval goed zoeken ;)
Met bovenstaande combinatie kan je zoon in elk geval luisteren naar cd's, lp's, mp3's, fm-radio en muziekapps van zijn smartphone, zoals Spotify.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 29-09-2018 13:29 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-05 17:39
Ik zou een tweedehands versterker met Phono-aansluiting op de kop tikken. Zeker als je een MM-element (dus geen MC) hebt moet dat gemakkelijk kunnen. Genoeg Denon, Marantz etc te vinden.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-05 22:16
Zoals Marcel aangeeft.
Koop zoiets
Yamaha Versterker A720 , 6 box aansluitingen.
http://link.marktplaats.n...tm_content=app_ios_tablet
Met zoiets
2 Vintage Wharfedale 505.2 speakers
http://link.marktplaats.n...tm_content=app_ios_tablet
En je hebt voor 100 euro een fantastisch klinkende set.

• ekuiken
Jorgen schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:25:
Het probleem is dat het geluid van een platenspeler versterkt moet worden, ofwel in de platenspeler zelf, ofwel in de versterker waarop hij wordt aangesloten, ofwel middels een aparte phono pre-amp. Dat moet dan nog van het budget af.
O, vergeten te melden, die pre-amp heb ik al. Merk ben ik even kwijt, erg oud, maar ooit gekocht om LP's over te zetten naar MP3 op mijn computer.
En dan bijv. de pricewatch: Pioneer X-EM26 die bij Amazon.de momenteel € 80 is.

Met dit budget is het in elk geval goed zoeken ;)
Met bovenstaande combinatie kan je zoon in elk geval luisteren naar cd's, lp's, mp3's, fm-radio en muziekapps van zijn smartphone, zoals Spotify.
Ook erg handig. En die Pioneer ziet er best aardig uit. Maar is 5 W niet erg weinig?

• ekuiken
Marcel Br schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:51:
Ik zou een tweedehands versterker met Phono-aansluiting op de kop tikken. Zeker als je een MM-element (dus geen MC) hebt moet dat gemakkelijk kunnen. Genoeg Denon, Marantz etc te vinden.
Dat was ook een beetje mijn idee, maar ik heb een hekel aan Marktplaats. Eerst maar eens kijken bij de lokale tweedehands winkel.

Ehm, hoe herken je ook alweer MM en MC?

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@ekuiken Ohm en Watt zeggen meestal niet zoveel. Ik zou hem even ergens beluisteren en kijken hoeveel geluid eruit komt. Meestal is een paar Watt voldoende voor een hele woonkamer.

Dat je al een pre-amp hebt, is mooi, want dat scheelt weer geld. ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1