Toon posts:

Spanned volume naar nieuwe pc wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Crazymoose
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-06 16:09
Dag Tweakers,

Na het inbouwen van nieuwe onderdelen voor mij pc: moederbord, videokaart en ram startte de pc prima op met de oude ssd's en hdd's. Voor de verduidelijking ik heb 1 ssd voor windows 1 ssd voor games en twee hdd's voor opslag. Die hdd's zijn een spanned volume en heb ik samengevoegd in 1 schijf.

Waar ik alleen niet aan heb gedacht, en je raad het misschien al, is het feit dat deze schijven niet herkend worden door het nieuwe mobo als 1 schijf samen. Nu zit ik met het volgende probleem: https://ibb.co/j0ZZZ9.

wat kan ik doen en is er nog hoop?

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:13
@Crazymoose Heb je hier iets aan?
https://docs.microsoft.co...disks-to-another-computer

Wellicht dat het met de drive letter te maken heeft, maar ze hebben het hier ook over spanned volumes. Zou dus gewoon moeten kunnen, maar wellicht geeft het toch problemen.

• Crazymoose
Arunia schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:05:
@Crazymoose Heb je hier iets aan?
https://docs.microsoft.co...disks-to-another-computer

Wellicht dat het met de drive letter te maken heeft, maar ze hebben het hier ook over spanned volumes. Zou dus gewoon moeten kunnen, maar wellicht geeft het toch problemen.
Dank voor je snelle reactie.

Ik kan wel 'volume' verwijderen maar de optie schijf verwijderen in schijfbeheer is grijs en niet mogelijk om te kiezen.

Ik weet niet of schijf verwijderen via apparaatbeheer hetzelfde is, daar waar ze het een paar regels eerder over hebben?

In apparaatbeheer staat er wel maar 1 schijf. wellicht dat hij dus ergens wel wordt herkend als 1 schijf ~~?

[Voor 7% gewijzigd door Crazymoose op 29-09-2018 11:19]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:13
@Crazymoose Dat denk ik ook qua herkend als 1 schijf.

https://docs.microsoft.co...eshooting-disk-management

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-05 13:52
- Als je een backup hebt, zou je een nieuwe RAID0 set kunnen aanmaken in je nieuwe BIOS (als die dat ondersteunt) en de backup restoren.
- of alles identiek als het was, terugbouwen op je oude moederbord en eerst een backup maken.

• Crazymoose
Thanks voor jullie snelle hulp. heb de de kabels nog eens nagelopen en even 'afgeblazen' en opnieuw aangelosten en ze worden gewoon weer herkend. Ik denk dat er een kabel niet helemaal goed in heeft gezeten of zoiets dergelijks.

Nogmaals bedankt en fijn weekend!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:45
Je weet wel dat je nu de meest onlogische vorm van het gebruiken van 2 losse schijven bent?

- Raid 0: verdubbelde doorvoer (1 schijf stuk alles weg)
- Raid 1: zo goed als zelfde snelheid, redundant (als er 1 overlijdt, heb je je data nog)
- 2x jobd (Just a bunch of discs) als er een schijf stuk gaat dan heb je de andere data nog wel. Zijn gewoon losse schijven zeg maar.
- 1x jobd van 2 schijven (dat ben je nu aan het doen): als er 1 schijf kapot gaat, is alle data op die schijf weg, en aangezien het systeem files lukraak over de 2 schijven verdeelt, waarschijnlijk zo goed als alle files.

Je kunt, als je alles als 1 schijf wil zien, beter een schijf in een folder mounten. Dan ziet het systeem gewoon een folder en die folder is je schijf. Die schijf kun je ook gewoon een letter geven en via die weg bij je data.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee