Johnson 9.9pk uit 1979 start en loopt slecht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gefreaktetweak
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-04-2022
Goedendag. Mijn zoon heeft sinds pas een bootje gekocht met een 9.9 pk buitenboordmotortje. Nu we hem gaan proberen start de buitenboordmotor heel slecht en als hij met veel pijn en moeite blijft lopen met een beetje gas rookt hij verschrikkelijk. Als je het gas constant houd gaat hij steeds lager lopen en slaat zelfs af. Als je even wacht dan start hij wel weer maar nog steeds moeilijk. Hebben naar de bougies gekeken en die vonken gewoon. De carburateur schoongemaakt en zagen alleen dat er op de vlotter veel ingebakken troep zat. Leek wel een soort roest. De rest was wel schoon in de carburateur. Heeft hier iemand misschien een idee wat het nog kan zijn ? P.S. We zagen dat de bougies die erin zaten niet de originele zijn maar daar kan het volgens mij niet aan liggen. Hoop dat iemand nog suggesties heeft. Vr.Gr.Henk
:'(

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-07 10:43
Johnson 9.9pk uit 1979 was afgeschreven in 1999. Een revisie is geen gek idee als je ermee door wilt.

• ArisB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07 16:52
Ik geen expert in buitenboordmotoren, maar heb een soort gelijk probleem gehad met een oude (~1980) Evinrude.

Zorg iig dat de carburateur en sproeier goed schoon zijn. Bij mij lag het aan de verhouding benzine/lucht die je in kan stellen met een schroef op de carburateur. Ook stond de stationair instelling op de stuurstang niet goed afgesteld.

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:15

Tomatoman

Fulltime prutser

De kans dat een veertig jaar oude motor na een lange tijd zonder onderhoud nog goed werkt is nagenoeg nul. Tijd om de motor een grote onderhoudsbeurt te geven. Je zou eens naar een winkel in de buurt kunnen bellen die grasmaaiers met benzinemotor verkoopt en onderhoudt, daar kunnen ze dat wellicht voor niet al te veel geld doen.

Een goede grap mag vrienden kosten.