Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• geertbakker
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 02-10-2018
Toen ik gisteren Fifa 19 op de mat kreeg en ik deze wilde installeren op mijn PlayStation4 gaf hij een foutmelding aan: CE-30005-8 (het gebeurt elke keer op het zelfde punt, na 3,54gb). Het lukt me dus niet om dit spel te installeren, maar na het verwijderen van andere games en zelfs het initialiseren van het hele systeem, krijg ik ook andere games niet meer geïnstalleerd vanwege dezelfde foutmelding. Het gekke is dat ik een paar dagen geleden gewoon nog Fifa 18 heb gespeeld en er geen problemen waren, alleen nu ik nieuwe spellen wil installeren, lukt het niet.

Heeft iemand een idee of ik dit kan oplossen en hoe?

Volgens de website van PS betekent dat: ''Er is een fout opgetreden bij het laden van de harde schijf (HDD) of het Blu-ray-/dvd-station.'' Het zou kunnen helpen om de disk schoon te maken, dit heb ik gedaan en heeft niet geholpen. Ook heb ik het systeem in veilige modus opgestart en daar twee opties gebruikt al. Heeft ook niet gewerkt. Ten slotte heb ik geprobeerd mijn internet uit te zetten, zodat een update niet al werd gedownload, ook dit had geen effect.

In de online store kan ik wel de demo van Fifa 19 en Netflix gratis downloaden en probleemloos starten. Ik zou dus misschien Fifa 19 via de online store kunnen kopen, maar het lijkt erop dat annuleren geen optie is, dus dan ben ik mijn geld kwijt als dat toch niet lukt.

geertbakker wijzigde deze reactie 29-09-2018 10:45 (11%)

Alle reacties

• Stronkie
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 24-02 08:08

Stronkie

Where wind is Trouble

Welke twee opties heb je al gedaan? Je moet alleen de rebuild database ding doen

Ook verwijder de fifa 19 demo.
Ook check de licenties.
Zorg dat de PS4 compleet uit is
Start de PS4 op zonder internet kabel. Druk de CD er in van fifa 19 en dan installeer hem

Meer info hier :

https://www.playstation.c...fe-mode-on-playstation-4/

En als het echt niet werkt. Dan is je BlueRay Speler vies.. Dan zul je contact moeten opnemen met Playstation.

Heb je geen andere games op disc die je kunt testen , kijk een dvd / blueray film. Ik ben bang dat je Drive naar de grootjes is

Stronkie wijzigde deze reactie 29-09-2018 15:06 (72%)

• geertbakker
Bedankt voor je reactie!

Ik heb eerst rebuild database gedaan inderdaad. en toen dat niet werkte ook nog initialiseren. Mijn internet heb ik ook ontkoppelt. Maar mijn andere discs werken ook niet meer, dus kans groot dat dat stuk is ja.

In principe heb ik al die discs ook niet meer nodig. Dus aan Fifa 19 heb ik genoeg. Wat zou jou inschatting zijn? Zou dat spel wel werken als ik hem in de Playstation Store online aanschaf en dus geen disk gebruik?

• Stronkie
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 24-02 08:08

Stronkie

Where wind is Trouble

Jawel dat gaat wel werken , maar dat is zonde , dan heb je een copy over.. Wink wink.. Alle digitale aankopen kun je downloaden. Maar sowie so met Sony contact opnemen voordat je garantie verloopt.

Alle PS4 games die je via de store download / koopt kun je dus tentijde altijd downloaden waar je ook inlogt met je PS4 profiel (hoeft niet eens je eigen ps4 te zijn)

Maar physieke games zul je altijd in je drive moeten hebben als je speeld. Ik heb nog geen 1 physieke spel gehad die niet om de disk vroeg , ook al heeft hij het spel helemaal op de HDD geinstalleerd.

Tis inderdaad jammer dat hij de game niet uit de store haald zodra hij ziet dat je de orginele game wel hebt

XBOX 360 Backwards Games doen dit wel. Die lezen alleen de disc en dan downloaden ze de XBOX one versie gewoon van het internet.

Zou PS4 ook moeten doen als de disc stuk is / drive.. Jammer maar helaas

Stronkie wijzigde deze reactie 29-09-2018 23:56 (63%)

• geertbakker
Ik heb de PS4 tweedehands gekocht, garantie is al enige tijd verlopen.
Inmiddels heb ik Fifa 19 via de Playstation Store aangeschaft en gelukkig werkt dat wel! De fysieke versie heb ik verkocht. Aangezien ik toch niet echt andere spellen speel is dit voor mij wel een goede oplossing. Bedankt voor het meedenken!

• Keessvdende
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 03-12-2018
Ik heb het zelfde probleem. Heb je het kunnen oplossen?

• P.K.
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 24-02 07:05
Keessvdende schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:26:
Ik heb het zelfde probleem. Heb je het kunnen oplossen?
Er is een storing, gewoon even wachten. ;)

• Biscaya
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 02-01-2019
Heb hier hetzelfde met carnaval games, kan alle spellen installeren, maar bij deze game stopt die steeds bij de laatste 15 seconden.alle opties al geprobeerd maar niets helpt. Wat kan het probleem zijn.

• smokeymax
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 04-12-2019
Sinds afgelopen donderdag heb dezelfde problemen. Het begon met de code CE-34878-0. Zowel bij spellen die gedownload zijn als spellen die via DVD's gaan. Op advies van Playstation de PS4 opnieuw geïnitialiseerd maar niets werkt meer. Bij het installeren van Fifa19 (vanaf DVD) krijg ik op precies hetzelfde punt (3,54 Gb) dezelfde foutcode. Alle andere games zijn ook niet meer te spelen. Alles al meerdere keren geïnitialiseerd. Kan me niet voorstellen dat de DVD-speler kapot is want het is zo precies op hetzelfde moment. Kan iemand mij helpen?

• Yasin Ab
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 22-01-2019
Ook bij mij kreeg ik de fout CE-30005-8 toen ik fifa19 wou installeren op mijn playstation 4 :/

Via een reactie las ik dat je de playstation volledig moet uitschakelen. ( Stekker uit het stopcontact)
En nu wilt mijn playstation niet starten 🤨

Het kan zijn opslag niet vinden en ook via de veilige modus lukt het mij niet 🙁

Wat nu??

Yasin Ab wijzigde deze reactie 21-01-2019 12:06 (57%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True