Besparende kraan voor keuken en douche

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:03
Ik wil in de keuken een besparende waterkraan kopen. Er zijn er zoveel. Welke is nu goed?

Daarnaast wil ik in de douche ook een nieuwe slang kopen met een besparende douchekop. Welke te kopen, die ook van goede kwaliteit is?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Een waterbesparende kraan in de keuken betekent wel dat water tappen om te koken ook veel langer gaat duren. Je hebt er niet snel een besparing mee gerealiseerd.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Volgens mij is die "waterbesparing" niets anders was dan een ringetje/membraam die je los (dus optioneel) in een kraan of douchekop kunt plaatsen en daardoor de doorstroom van water beperken en zal het weinig te doen hebben met goed of kwaliteit van de kraan of douchekop zelf ?

Je hebt goedkopere en duurdere kranen (met name thermostaat kranen) en design kranen die echt belachelijk duur zijn. Een kraan gaat in principe jaren lang mee en daar zul je een keuze in moeten maken; Neem je bijvoorbeeld een kraan/douchekop van 3-4 tientjes en ga je er van uit dat je deze over 5-10 jaar weer gaat vervangen voor een nieuwe (vaak geen onderdelen verkrijgbaar) of kies je een merkkraan van 80-200 euro en ga je deze na 10-20 jaar vervangen (of onderdelen vervangen) ?

Daarnaast heb je ook te maken met smaak en of de uitvoering past in je badkamer. Ik heb zelfs design kranen van 450 euro of meer gezien maar de kwaliteit zal niet beter zijn dan een standaardkraan van een gerenommeerd merk.

Het wisselen van een doucheslang/kop of kraan is vaak een klein klusje van 10-15 minuten met de juiste gereedschap dus dat zijn de kosten of moeite ook niet. De rest is een keuze die je moet maken op basis van smaak, budget en of je zin hebt om over x jaar deze te vervangen

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:03
Als ik het goed begrijp heeft het in de keuken minder nut om daar een water besparende kraan te kopen.

Wat betreft de douchekraan vind ik het prima om er 1 te kopen voor 30 tot 50 euro. Maar dan wil ik er wel 1 kopen die in die prijsklasse goed is. Alleen wat is een goede keuze?

Anoniem: 1002969

-

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 1002969 op 27-01-2019 10:34 ]

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[quote][b][messa

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd1 op 18-10-2021 19:19 ]

Pagina: 1