[V&A feature request] Bieden bij afbod

Pagina: 1
Acties:

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:17

Theo

moederbord

Topicstarter
Momenteel kun je in de V&A aangeven bij een advertentie dat men mag bieden; je geeft een startbod aan en de doorlooptijd van de advertentie en men kan bieden.

Dit bieden bij opbod is leuk, maar het zou ook een leuke optie zijn om daarnaast te kunnen kiezen voor bieden bij afbod. Deze manier van bieden wordt gebruikt in bij de groente en bloemengroothandel; de prijs start daarbij op een hoog niveau en zakt darbij met een minuut naar nul euro. De eerste die afslaat die betaald de dan geldende prijs.

Bij de V&A zou dit ook kunnen. Je geeft een startprijs is redelijk hoog is, hoeveel euro deze prijs zakt per uur en hoe lang de advertentie actief is. Kopers kunnen dan zelf besluiten wanneer ze kopen en voor welke prijs.

Met name voor populaire items kan deze manier van bieden best leuk zijn; langer wachten terwijl het artikel goedkoper wordt vergroot de kans dat iemand anders er met $item vandoor gaat, en snel willen kopen is duurder.

Qua implementatie zou een knop kunnen worden geïmplementeerd waarmee een koper direct de veiling beëindigd en de verkoper automatisch bericht dat $gebruiker $item heeft gekocht voor de actuele prijs van &euro.
Nadeel is wel dat een afslag/bod niet helemaal vrijblijvend is.
Andere optie is dat gebruikers kunnen bieden. In plaats van het opgeven van een bod is er enkel een knop met 'bied' waarmee je de actuele prijs biedt. Hierna kan iemand uiteraard ook de dan actuele prijs bieden die lager is, zodat een verkoper een 'backupkoper' heeft als de eerste bieder niet meer wil reageren of kopen.

Mij lijkt deze manier van bieden een leuke toevoeging binnen de V&A. Wat vinden jullie?

7400 Wp op het dak

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoals je zelf al aangeeft, dat afbod kan voor populaire items waarvan er veel aanbieders zijn leuk zijn. Maar dat zijn er volgens mij niet zo heel veel. Plus dat is vziw ook niet de insteek van V&A. Dat is er gekomen om zaken te kunnen verkopen binnen T.net, los van MP. Niet om een biddingwar uit te lokken ;)

Sowieso, afbod gebruik je vziw meestal bij grote volumes. En die zien we op V&A niet of nauwelijks.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-06 14:26

NeHoX

Gamer + PV

Ik vind het best een leuk idee. Kunnen het toch proberen en eventueel een animocheck doen?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-07 11:25
Afbod werkt niet als je kopers op verschillende tijden actief zijn. Bij een veiling op afbod is het vooraf bekent dat het komt en kunnen de kopers zich voorbereiden zodat ze daadwerkelijk allemaal mee kunnen doen.

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:08
Ik koop niet veel op de V&A, maar dit klinkt alleen leuk voor de handelaren, waarvan er steeds meer van komen,
en met afbod betaal je bijna altijd teveel, en drijft de prijzen onnodig op.