Alleen er zijn zat toeslagen die ze aan kunnen slaan.. Die niet makkelijk te controleren zijn.
Baggage, tol, extra personen enz.
Ik reis heel veel en in bepaalde landen (Roemenie bijv. maar ook Parijs!) heb ik alles wel een keer meegemaakt.
Vooral in Roemenie, paar keer gehad dat de officiele taximeter gewoon 3x zo hard liep als normaal.. Gelijk gevraagd of ze me hier af willen zetten dan pak ik wel een andere. En vorige maand in parijs nog, bij de officiele taxihalte bij Charles de Gaulle, stond een gast met een officieel hesje, die zei dat ik een andere taxi moest nemen voor mijn bestemming omdat die niet in de binnenstad lag. Vanwege de officiele look maar meegelopen, maar de "taxi" aldaar had geen taxibord er op, een smartphone als taximeter

Meteen weggelopen natuurlijk toen maar die gast werd behoorlijk kwaad, en probeerde me te intimideren, zei dat hij het al aangeslagen had dus het moest betaald worden. Alles was in het zicht van de terminal waar de security rondliep!
Uiteindelijk een echte taxi gevonden, en die zei weemoedig dat dit constant gebeurt en de politie er niks tegen doet. Uiteindelijk 60 euro betaald voor de trip (behoorlijk lange afstand), later bleek een collega wel door die gasten opgelicht te zijn en die was 180 euro kwijt
[
Voor 66% gewijzigd door
GekkePrutser op 30-09-2018 07:33
]