Taxi prijs 18.70 of 8.70

Pagina: 1
Acties:
  • 2.899 views

• denninho
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-05-2020
De taximeter knippertde van 8.70 met 18.70 omstebeurt. Er stond toeslag: 10.00 En taxirit 8.70

Vanwaar was vannacht de toeslag maar liefst 10 euro? Of ben ik opgelicht?

Hij accepteerde geen pinnen, we moesten speciaal even stoppen om geld te halen. De rit was maar 2km en erg kort.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 19:30
Ik heb zelf alleen gebruik gemaakt van Uber en nooit een reguliere taxi. Maar bij Uber gaat de ritprijs omhoog bij veel vraag.

Zoals je zelf zegt is het nacht. Ook is het Vrijdagnacht (weekend). Ik kijk er niet van op dat er dan meer geld gevraagd word. Trouwens, je kan dit beter direct aan de chauffeur of bedrijf vragen ipv hier. Hij weet natuurlijk het antwoord. Nu blijft het gissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Er zijn wettelijke maximumtarieven:

3,03 starttarief + 3* 2,22 kilometertarief (afstand ruim naar boven afgerond) + 10*.37 tijdtarief (uitgaande van 10 minuten) is ongeveer 13 euro. Dan heb ik alles ruim naar boven afgerond dus die 18 euro lijkt me hoger dan wat ze wettelijk mogen vragen. Ik ben dan wel uitgegaan van een personenauto (dus geen busje).

Anoniem: 320788

Bel het taxi bedrijf op.
Telefoonnummer zal wel op het bonnetje staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 02:30:
Er zijn wettelijke maximumtarieven:

3,03 starttarief + 3* 2,22 kilometertarief (afstand ruim naar boven afgerond) + 10*.37 tijdtarief (uitgaande van 10 minuten) is ongeveer 13 euro. Dan heb ik alles ruim naar boven afgerond dus die 18 euro lijkt me hoger dan wat ze wettelijk mogen vragen. Ik ben dan wel uitgegaan van een personenauto (dus geen busje).
Helaas zegt dat ook weinig.

Toen ik bij SHA2017 weg wilde (bij het hotel bij strand Nulde) konden ze alleen een taxi bellen uit Harderwijk en die weigerde te komen als ik hem niet 10 euro extra cash zou geven (dus niet op het bonnetje).

Dus die wettelijke tarieven zijn een beetje een wassen neus. Normaal neem ik geen taxi's in Nederland omdat ze zo idioot duur zijn, maar in dit geval was het station te ver om te lopen (veel baggage mee) en er is helemaal geen OV daar :X

Uiteindelijk 23 euro betaald voor een stukje van 3km. :( De taximarkt in Nederland is echt ziek.

Hier in Barcelona betaal ik 29 euro voor de 21km naar het vliegveld.

[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 29-09-2018 13:13 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:35
denninho schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 01:50:
De taximeter knippertde van 8.70 met 18.70 omstebeurt. Er stond toeslag: 10.00 En taxirit 8.70
Knipperde de "1" op de meter al bij vertrek? Of begon dat pas na enkele minuten?

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:11

Yucon

*broem*

Op zich is het wel vreemd het het via de meter te laten lopen als je opgelicht bent. Er wordt aardig gecontroleerd op gerommel daarmee.

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Yucon schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:27:
Op zich is het wel vreemd het het via de meter te laten lopen als je opgelicht bent. Er wordt aardig gecontroleerd op gerommel daarmee.
Alleen er zijn zat toeslagen die ze aan kunnen slaan.. Die niet makkelijk te controleren zijn.

Baggage, tol, extra personen enz.

Ik reis heel veel en in bepaalde landen (Roemenie bijv. maar ook Parijs!) heb ik alles wel een keer meegemaakt.

Vooral in Roemenie, paar keer gehad dat de officiele taximeter gewoon 3x zo hard liep als normaal.. Gelijk gevraagd of ze me hier af willen zetten dan pak ik wel een andere. En vorige maand in parijs nog, bij de officiele taxihalte bij Charles de Gaulle, stond een gast met een officieel hesje, die zei dat ik een andere taxi moest nemen voor mijn bestemming omdat die niet in de binnenstad lag. Vanwege de officiele look maar meegelopen, maar de "taxi" aldaar had geen taxibord er op, een smartphone als taximeter :') Meteen weggelopen natuurlijk toen maar die gast werd behoorlijk kwaad, en probeerde me te intimideren, zei dat hij het al aangeslagen had dus het moest betaald worden. Alles was in het zicht van de terminal waar de security rondliep!

Uiteindelijk een echte taxi gevonden, en die zei weemoedig dat dit constant gebeurt en de politie er niks tegen doet. Uiteindelijk 60 euro betaald voor de trip (behoorlijk lange afstand), later bleek een collega wel door die gasten opgelicht te zijn en die was 180 euro kwijt :(

[ Voor 66% gewijzigd door GekkePrutser op 30-09-2018 07:33 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat had je toch kunnen vragen? Misschien een nachttoeslag?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TS slaapt zijn/haar roes uit. Sssst :D

@denninho Als je wakker bent = > https://www.taxiklacht.nl...t&windowuid=uid1538227532

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-07 13:41
Is dit wel in NL gebeurd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
GekkePrutser schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:35:
[...]

Vooral in Roemenie, paar keer gehad dat de officiele taximeter gewoon 3x zo hard liep als normaal.. Gelijk gevraagd of ze me hier af willen zetten dan pak ik wel een andere.
De monkey, met een knopje naast de stoel aan de bestuurderszijde kan de chauf de meter sneller later lopen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.