Toon posts:

ds218play vindt chromecast niet om te streamen naar mijn tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cewlp
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10-06-2022
ds218play vindt chromecast niet om te streamen naam mijn tv, iemand een idee wat het probleem is (nooit gewerkt)?

Van mijn macbook pro 2010 kan ik perfect streamen naar de chromecast

gebruik de laatste video station 2.4.3 1565 en DSM 6.2-23739 Update 2

bedankt alvast voor de hulp

Nas zit ook in hetzelfde netwerk als de chromecast

[Voor 8% gewijzigd door cewlp op 29-09-2018 08:40]

Beste antwoord (via cewlp op 02-10-2018 21:22)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor zover ik weet gebruik je DS Video op je device om een cast stream te starten naar de Chromecast en kan het niet direct vanuit Videostation op de webpagina?

Door de DLNA kan de Chromecast Videostation uitlezen en de stream overnemen (en de DLNA server de juiste opties gebruiken)

Alle reacties

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-05 13:52
Maak je geen denkfout?
- jij streamt inhoud op commando van je "device" (laptop, telefoon of tablet o.i.d.) naar je TV.
- jouw "device" moet contact maken met de Chromecast die in je TV zit gestoken én contact hebben met je ds218play. Vervolgens selecteer je met je "device" iets op de ds218play en speelt dat af op je "device".
De volgende stap is de afspeel-output richting Chromecast te sturen.

Als jij met je "device" een afspeel-app op de ds218play aanstuurt, moet die wel rechtstreeks kúnnen communiceren met een Chromecast. Wellicht is dit je probleem?

• cewlp
denk dat uw redenering niet klopt.

ik log van mijn laptop in op het os (dsm) van de nas, van daaruit run ik een video software die moet kunnen casten naar de chromecast

de chromecast zou compatibel moeten zijn per synology

https://www.synology.com/...category=dlna_devices&p=1

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor zover ik weet gebruik je DS Video op je device om een cast stream te starten naar de Chromecast en kan het niet direct vanuit Videostation op de webpagina?

Door de DLNA kan de Chromecast Videostation uitlezen en de stream overnemen (en de DLNA server de juiste opties gebruiken)

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Idd, vanaf een tablet met de DS video app stream je naar een DLNA device. Werkt hier rechtstreeks naar een LG tv.

• cewlp
inderdaad met een ds video app kan er gestreamd worden naar de chromecast, raar dat dat niet kan van de video station app zelf. Heb wel gemerkt dat op die manier de subtitles niet mee gestreamd worden. Iemand daar een oplossing voor? Merci alvast.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:01
cewlp schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:08:
inderdaad met een ds video app kan er gestreamd worden naar de chromecast, raar dat dat niet kan van de video station app zelf. Heb wel gemerkt dat op die manier de subtitles niet mee gestreamd worden. Iemand daar een oplossing voor? Merci alvast.
Ondersteuning van ondertitels in DLNA is sketchy, en het hangt er dan ook vanaf of je target apparaat (dat waar je naartoe streamt) het ondersteund. Volgens mij werkt het hier wel vanaf een DS216play naar een Samsung TV, ook met DSVideo (ik gebruik ook veel Serviio als alternatief voor VideoStation en daar werkt het zeker mee).

Hebben de ondertitels files exact dezelfde naam als de video files (m.u.v. extensie)? En welk ondertitel format probeer je te gebruiken (SRT werkt hier goed)?

EDIT: net getest, met SRT files die exact dezelfde filename hebben het videobestand werken subtitles hier prima als ik met DSVideo een film naar mijn TV stream.

[Voor 8% gewijzigd door Cpt.Morgan op 01-10-2018 18:23]

• cewlp
blijkbaar zat ik ook met een subtitle optie foutje, alles werkt nu naar believen

merci voor de tips en info
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee