ik heb per ongeluk de verkeerde bios geinstalleerd en nu gaat niks meer aan behalve de computer hoe kan ik nu weer mijn oude bios terug krijgen ? of kan dat niet?
Beetje flauwe opmerking misschien. Maar als je computer ingaat is alles toch goed???
Maar je kan op een andere computer een boot-disk met het flash proggie en de juiste bios erop. Dan in de autoexec de juiste regel voor het flashen opnemen.
Maar je kan op een andere computer een boot-disk met het flash proggie en de juiste bios erop. Dan in de autoexec de juiste regel voor het flashen opnemen.
3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1
kijk ff op het internet, met sommige biossen / moederborden kan je met een floppy (met bios) en een toestencombinatie de boel weer goed krijgen. Anders kontakt opnemen met de leverancier of winkel, zij weten precies de weg naar een nieuwe bios.
heb je de toetsencombinatie al dan ? wat voor moederbord heb je ?
Of je Bios-chippie even 'hot-flashen' in het mobo van een maatje van je.....
AMI BIOS:
Benoem het eerder opgeslagen BIOS-bestand op de startdiskette met behulp van een andere PC in AMIBOOT.ROM om. Leg daarna de startdiskette in de floppydrive en boot de PC. Tijdens het booten drukt u gelijktijdig op de toetsen <CTRL><POS1>. Dit activeert de Boot-Block Routine bij het AMI BIOS en flasht het orginele-BIOS terug. U herkent het afsluiten van de flashvoorgang daaraan dat de led van de floppydrive uitgaat. Verwijder de diskette en boot daarna de PC opnieuw.
Benoem het eerder opgeslagen BIOS-bestand op de startdiskette met behulp van een andere PC in AMIBOOT.ROM om. Leg daarna de startdiskette in de floppydrive en boot de PC. Tijdens het booten drukt u gelijktijdig op de toetsen <CTRL><POS1>. Dit activeert de Boot-Block Routine bij het AMI BIOS en flasht het orginele-BIOS terug. U herkent het afsluiten van de flashvoorgang daaraan dat de led van de floppydrive uitgaat. Verwijder de diskette en boot daarna de PC opnieuw.
vaag dat je je bios kunt flashen met de bios van een ander type... normaal moet dat helemaal niet kunnen.
ik zal ff percie szegen wat er gebeurd
eerst gaat het lichtje aan van de computer dat zijn er 2 een oranje en een groene
dan gaan de lichtjes van de cd-rom en de brander aan dan laad ij heel ff en dan doet ie niks meer... het beeld gaat ook niet aan
en het toetsenboard gaat heel even aan en daarna uit.....
eerst gaat het lichtje aan van de computer dat zijn er 2 een oranje en een groene
dan gaan de lichtjes van de cd-rom en de brander aan dan laad ij heel ff en dan doet ie niks meer... het beeld gaat ook niet aan
en het toetsenboard gaat heel even aan en daarna uit.....
bovenstaande zou de truuk moeten doen, om eea weer te herstellen.
yep en renamen dus (indien van toepassing)
Als je een verkeerde bios hebt ingeladen, dan blijft ie verkeerd imho...CMOS Switch van je mobo er af halen en er weer opzetten ( dan clean je hem weer ) ...
Ik was het he ?
oh nee hij doet et toch niet
ik dacht zo van hij zal het wel doen
maar hij start nog steeds niet op hij doet evenveel als eerst
ik dacht zo van hij zal het wel doen
maar hij start nog steeds niet op hij doet evenveel als eerst
Verwijderd
Daarmee reset je de instellingen die je ziet als je het bios in gaat (die staan in CMOS), daarmee reset je niet de software.CMOS Switch van je mobo er af halen en er weer opzetten ( dan clean je hem weer ) ... .
Ik heb zelf ook wel eens hetzelfde probleem gehad. Zelfs mijn bootblock was kapot.
Maar voor 15 piek weer laten repareren.
Mail maar als de andere opties niet werken
Maar voor 15 piek weer laten repareren.
Mail maar als de andere opties niet werken
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
ik heb nu de hele bios gecleared .
en als ik hem nu aan doe vraagt hij vanzelf om die bootdisk zonder die ctrl+home toetsen
en als ik dan die bootdisk erin doe dan laad hij ff en dan als hij klaar is gaat de computer opeens de hele tijd piepen
en als ik hem nu aan doe vraagt hij vanzelf om die bootdisk zonder die ctrl+home toetsen
en als ik dan die bootdisk erin doe dan laad hij ff en dan als hij klaar is gaat de computer opeens de hele tijd piepen
als je het niet kan blijf er dan AF!!Op donderdag 19 juli 2001 21:39 schreef loppiehu het volgende:
ik heb per ongeluk de verkeerde bios geinstalleerd en nu gaat niks meer aan behalve de computer hoe kan ik nu weer mijn oude bios terug krijgen ? of kan dat niet?
je kan dit mensen niet vaak genoeg zeggen ( maarja dan doen ze het nog )
Pagina: 1