Vraag

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-05 13:36

Koenvh

Hier tekenen: ______

Topicstarter
Al een paar jaar gebruik ik met plezier mijn ASUS ZenWatch 2 in combinatie met mijn Lenovo P2. Echter verliest de ZenWatch 2 steeds vaker de verbinding met mijn telefoon. Op de watchface staat dan een wolkje met een streep erdoor, en Google Assistant op de smartwatch geeft dan ook aan geen verbinding met Google te kunnen maken. De Wear OS-app zegt echter dat er wel verbinding is.
Ik loop vooral vast in het vinden van het probleem. Heeft mijn smartwatch kuren, of ligt het aan mijn telefoon? Is er een manier om hierachter te komen? Ik heb al meerdere malen mijn smartwatch gereset, maar dat mocht niet baten.

Alvast bedankt :)

🠕 This side up

Alle reacties

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 09:28
Ben je ooit van toestel gewisseld? Ik had het laatst namelijk ook toen ik van een Moto G5 Plus naar een Xiaomi MI A1 ging.

Ik kwam allerlei trucs tegen om het horloge aan mijn nieuwe toestel te koppelen zonder het horloge te resetten. Dit zorgde bij mij voor het probleem dat jij hierboven beschrijft.

Uiteindelijk toch mijn ZenWatch 2 een reset gegeven. Daarna kwam het probleem niet meer voor. En je horloge opnieuw instellen is eigenlijk zo gedaan. De apps worden vanaf je telefoon opnieuw gesynchroniseerd, alleen instellingen die je op het horloge hebt gewijzigd, moet je opnieuw instellen (bijvoorbeeld de wijzerplaat).

• Koenvh

Koenvh

Topicstarter
@agoNITE Helaas, ik heb 'm een maand geleden nog gereset (en in die tijd ben ik niet van telefoon gewisseld), maar dat had geen effect.

🠕 This side up

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 11:34

markvt

Peppi Cola

Denk dat het door een update komt van een van de apps, heb er de laatste tijd ook last van.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• agoNITE
Koenvh schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:47:
@agoNITE Helaas, ik heb 'm een maand geleden nog gereset (en in die tijd ben ik niet van telefoon gewisseld), maar dat had geen effect.
Het icoontje wat jij bedoelt, is het Cloud Sync icoontje.

Als je op je telefoon de Wear OS opent > naar beneden scrollt > Advanced settings > Privacy & Personal Data. Staat Cloud Sync in dat scherm wel aan?

• Koenvh

Koenvh

Topicstarter
@agoNITE Ja, cloud sync staat aan. Ik bedoel dat icoontje aan de bovenkant tussen het batterijpercentage van het horloge en telefoon:

Welke volgens mij betekent dat er geen verbinding is met Bluetooth.

[Voor 15% gewijzigd door Koenvh op 29-09-2018 14:11]

🠕 This side up

• agoNITE
Koenvh schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 14:06:
@agoNITE Ja, cloud sync staat aan. Ik bedoel dat icoontje aan de bovenkant tussen het batterijpercentage van het horloge en telefoon:
[Afbeelding]

Welke volgens mij betekent dat er geen verbinding is met Bluetooth.
Heeft niks met bluetooth te maken. Het is echt het cloud sync icoontje. Maar als alles verder wel goed werkt, zou ik me er niet al te druk om maken.

• Koenvh

Koenvh

Topicstarter
agoNITE schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:17:
[...]

Heeft niks met bluetooth te maken. Het is echt het cloud sync icoontje. Maar als alles verder wel goed werkt, zou ik me er niet al te druk om maken.
Dat doet het dus niet... Elke keer dat dat icoontje te zien is werkt onder andere de Google Assistant, het weer, en al het andere wat een verbinding nodig heeft niet:

Heb je ook een bron dat het daadwerkelijk het Cloud Sync-icoon is?
Want waarom wordt dat icoon vervangen door het Bluetooth-icoon op het moment dat er wel verbinding is?

Punt is dat ik vaak geen verbinding heb, en ik dus zoek naar een oplossing daarvoor. Dat icoon is een symptoom, niet de kwaal.

[Voor 7% gewijzigd door Koenvh op 29-09-2018 15:30]

🠕 This side up

• agoNITE
Koenvh schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 15:28:
[...]

Dat doet het dus niet... Elke keer dat dat icoontje te zien is werkt onder andere de Google Assistant, het weer, en al het andere wat een verbinding nodig heeft niet:
[Afbeelding]

Heb je ook een bron dat het daadwerkelijk het Cloud Sync-icoon is?
Want waarom wordt dat icoon vervangen door het Bluetooth-icoon op het moment dat er wel verbinding is?

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Punt is dat ik vaak geen verbinding heb, en ik dus zoek naar een oplossing daarvoor. Dat icoon is een symptoom, niet de kwaal.
Internet is er erg vaag over. Het icoontje geeft aan dat er geen verbinding met Google is. Je geeft zelf ook al aan dat de Wear app aangeeft dat er wel verbinding is. Met andere woorden, er is verbinding tussen telefoon en horloge. Waarom het dan toch niet goed werkt? Geen idee. Met andere bluetooth aparatuur heb je geen problemen wanneer je ze met je telefoon verbind?

https://www.reddit.com/r/..._an_icon_through_it_mean/
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee