Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop te warm door koelpasta

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Danny216
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 06-03-2019
Mijn vraag
Ik ben 15 jaar oud en ik heb een dell latitude e6400 gekocht.De laptop word alleen heel warm ik heb de koelpasta al vervangen maar de koelpasta is niet dik genoeg om bij de videochip te komen:Nvidia Quadro 240. Hij heb n core 2 duo 2.66 ghz en doe er YouTube en oude games op zoals need for speed underground 2. De laptop hapert soms bij nfsu2 terwijl de gpu op 60 % is en proccecor op 40. Het is dus duidelijk de temperatuur. Hij komt soms boven 100C. dus mijn vraag is is er wat dikkers als koelpasta wat ik ertussen kan doen zodat hij de wel kan coolen. Wil graag een oplossing het is zo'n mooie laptop voor dat geld met 4gb ram core 2 duo en n oké gpu alleen is de accu dood ik ga het vervangen als de laptop op Normale temperatuuren komt dus alvast bedankt de laptop was slechts 35 € btw alvast bedankt voor de hulp.
...

Alle reacties

• Santee
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
Hey Danny, dat is vreemd. Normaal is het koelblok zo ontworpen dat het vrijwel tegen de gpu aan zit. Dikkere laag koelpasta moet je niet doen, de warmteoverdracht is snel 10x lager dan dat van een metaal dus daarmee ga je je probleem niet oplossen.
Ik denk dat je eerst moet checken of je koelblok wel goed zit!

• Mojo
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20-06 21:59

Mojo

The Power Within

Klinkt alsof de cooler niet netjes aansluit op de chip. Daar zou nooit zoveel ruimte tussen moeten zitten.

Check of je alles goed hebt zitten en er niet tussen zit wat er niet tussen hoort te zitten.

Koelpasta moet altijd maar een dun laagje zijn.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• spone
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
En voor alles wat by design niet met een dun laagje opgelost is door de fabrikant, zijn er heatpads geplaatst voor warmteoverdracht. Al zie je dat niet zo snel bij cpu's/gpu's, maar eerder bij zaken als VRM's en geheugenchips.

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Voor zover ik weet kun je die Quadro NV niet eens los nemen en loopt er gewoon een heatsink overheen?

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Danny216
Er zitten 4 schroeven op cpu en de rest heeft hij verder geen schroeven ik zal morgen foto maken van alles

[Voor 4% gewijzigd door Danny216 op 28-09-2018 23:36]

• Danny216
Er zat eerst een pad op die heel dik is

• Mojo
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20-06 21:59

Mojo

The Power Within

Als er een dergelijk dik pad op zat, zal je die terug moeten plaatsen. Was het een soort vies flubby kunstof? :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• The_Doman
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:46
Zonder thermal pad krijg je de GPU niet goed gekoeld.
Voor mijn Dell E6410 heb ik Arctic Thermal Pad 1.5mm gebruikt.

• Danny216
Waar kan ik deze kopen die van mij was 10 jaar oud en smerig en ik vind deze laptop het zeker waard hij is bijna even snel als n MacBook van 1000 € haha

• The_Doman
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:46
Via ebay kan je kleine hoeveelheden kopen.
bijvoorbeeld:
Arctic-Cooling 1-5MM Warmeleitpad 6W mK ThermalPad Gap Filler GPU

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:04

Ravefiend

Carpe diem!

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True