Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Rene44
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 05-04 10:01
Hoi,

Ik heb 1 vraagje voor jullie: op mijn werk (overheid) zijn de computersystemen dusdanig slecht dat er om het half uur iemand van ict bijgehaald moet worden om een proces met een kunstingreepje door te lopen. Het varieert per collega hoe ernstig maar in mijn geval begint het mijn productie te beïnvloeden. Ik ben soms 2 dagen bezig met iets wat bij een normaal lopend systeem een uurtje max zou moeten duren.

Meldingen bij mijn leidinggevende halen niets uit, ik krijg simpelweg geen reactie. Bij afdelingshoofd ''aanstippen'' haalt ook niets uit. Ik begin dusdanig geïrriteerd te raken dat ik zoiets heb van ik blijf thuis zolang het niet goed wordt opgelost en werkend gemaakt. Ik kan naar de or maar dat zal niet in dank afgenomen worden door management en de vraag is of het zal helpen. Ik ben een beetje in dubio of ik elders zal gaan kijken voor werk, of op mijn huidige job de hakken in het zand te zetten. Wat zouden jullie adviseren?

• RomeoJ
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ik begrijp uit je verhaal dat je een gebruiker bent van de ICT systemen binnen een overheidsorganisatie.

De vraag wat je hier precies mee aan moet – zover ik zie heb je al het mogelijke in de lijn al gedaan, zoals je leidinggevende hierover meermaals op de hoogte gesteld – is het antwoord vrij simpel:
  1. Je gaat ander werk zoeken (binnen of buiten de huidige organisatie)
  2. Je accepteert de beperkingen en leert er mee werken
  3. Je accepteert de beperkingen niet en gaat je frustreren tot het moment komt dat je punt 1 of 2 gaat overwegen
Je bent nu op punt 3, simpel gezegd zou de frustratie weggenomen worden door punt 1 of 2 te kiezen als er niets anders meer tot de redelijke mogelijkheden behoort. Hakken in het zand is voor niemand een goed en gezond idee dus dat zou ik je ook met klem willen afraden.

[Voor 6% gewijzigd door RomeoJ op 28-09-2018 22:00]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:25
Wat je nog zou kunnen doen is, als het collectief is (en dat begrijp ik uit je verhaal), er een melding van maken bij de OR en je zorg uitspreken dat dit ervoor zorgt dat collega's de organisatie verlaten. Tevens kun je voorrekenen hoeveel % van je werktijd je niet aan het werk bent (en hoeveel collega's er op je afdeling zitten). Misschien voor jou te laat, maar mogelijk wel iets waar je nog wat resultaat mee kan krijgen om het op andere niveaus zichtbaar te krijgen (als het daar niet bekend is).

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19:47
Of (het liefst met een groep), maak een lijst met problemen, en de gevolgen daarvan, en mail het naar elke manager die er ook maar iets mee te maken kan hebben. Dus ook over je leidinggevende heen.

Danwel veel pauze gaan houden als het weer niet werkt.

• President
  • Registratie: februari 2015
  • Nu online
Ergens kan ik mij je omschrijving weinig voorstellen, vooral in deze tijd waarin hardware relatief goedkoop te vervangen is.

Over wat voor een soort werk en systemen hebben we het hier?

• Montaner
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17:06
Indien het een bepaalde applicatie is welke de frustratie veroorzaakt; zoek eens direct contact met de verantwoordelijke functioneel beheerder. Zij zouden meer business moeten zijn dan IT, en kunnen het dan verder als probleem registreren en wat meer druk op de incidenten kunnen zetten, waarbij het niet afgesloten kan worden met een workaround.

Indien het een werkplek probleem is; iedereen er last van? Andere pc proberen? Laptop aanvragen?

• DiedX
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 11:22
In ieder geval naar publeaks.nl...

• Oekiejoekie
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 23-05 13:58
Montaner schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 22:21:
Indien het een bepaalde applicatie is welke de frustratie veroorzaakt; zoek eens direct contact met de verantwoordelijke functioneel beheerder. Zij zouden meer business moeten zijn dan IT, en kunnen het dan verder als probleem registreren en wat meer druk op de incidenten kunnen zetten, waarbij het niet afgesloten kan worden met een workaround.
Je bedoelt die functioneel beheerder die de afgelopen jaren is opgehokt in een shared service center, alleen nog maar bereikbaar is via de servicedesk, en nauwelijks meer contact heeft met de eindgebruikers ? :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• Rene44
RomeoJ schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 21:57:
Ik begrijp uit je verhaal dat je een gebruiker bent van de ICT systemen binnen een overheidsorganisatie.

De vraag wat je hier precies mee aan moet – zover ik zie heb je al het mogelijke in de lijn al gedaan, zoals je leidinggevende hierover meermaals op de hoogte gesteld – is het antwoord vrij simpel:
  1. Je gaat ander werk zoeken (binnen of buiten de huidige organisatie)
  2. Je accepteert de beperkingen en leert er mee werken
  3. Je accepteert de beperkingen niet en gaat je frustreren tot het moment komt dat je punt 1 of 2 gaat overwegen
Je bent nu op punt 3, simpel gezegd zou de frustratie weggenomen worden door punt 1 of 2 te kiezen als er niets anders meer tot de redelijke mogelijkheden behoort. Hakken in het zand is voor niemand een goed en gezond idee dus dat zou ik je ook met klem willen afraden.
Dat laatste is ook mijn idee. Het is verspilde energie om er nog verder druk over te maken ben ik bang. Ik ga elders kijken, cv oppoetsen en reageren op leuke andere vacatures & tot die tijd een paar versnellingen lager draaien. Dank voor het abstraheren!
Arjan90 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 22:05:
Wat je nog zou kunnen doen is, als het collectief is (en dat begrijp ik uit je verhaal), er een melding van maken bij de OR en je zorg uitspreken dat dit ervoor zorgt dat collega's de organisatie verlaten. Tevens kun je voorrekenen hoeveel % van je werktijd je niet aan het werk bent (en hoeveel collega's er op je afdeling zitten). Misschien voor jou te laat, maar mogelijk wel iets waar je nog wat resultaat mee kan krijgen om het op andere niveaus zichtbaar te krijgen (als het daar niet bekend is).
Er zijn al veel collega's vertrokken, andere staan op het punt. Het heeft denk ik niet zoveel zin meer. Ik heb besloten dat als management kennelijk geen moer uitmaakt wat de output is, ik er ook niet meer extra miles voor ga maken. De ervaring staat goed op mijn cv en ik kan elders aan de slag.
Sissors schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 22:12:

Danwel veel pauze gaan houden als het weer niet werkt.
Dat dus. Hawaishirt aan en loslaten. :)
President schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 22:15:
Ergens kan ik mij je omschrijving weinig voorstellen, vooral in deze tijd waarin hardware relatief goedkoop te vervangen is.

Over wat voor een soort werk en systemen hebben we het hier?
Het is een combinatie van systemen, softwarematig. Vanwege gevoelige info kan ik er niet meer over kwijt.
DiedX schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 22:30:
In ieder geval naar publeaks.nl...
Dat is niet mijn stijl. Ik ben integer en loyaal, ook al zijn ze dat niet naar mij. Het is niet mijn eindstation, ik heb deze ervaring nodig om carriere te maken. Ik gaf 200% maar ga nu energie in iets anders steken. :) Weekend! Thanks guys. Moest het ff kwijt.

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Ander werk zoeken kan altijd nog, ik zou eerst eens serieus met je leidinggevende overleggen wat jou dwars zit en dat dit een belemmering is om jouw werk leuk te houden. Dan ga je samen met hem overleggen wat er eventueel gedaan kan worden om de problemen op te lossen. Als daar niks uit komt, geef je aan dat je dan maar eens zal gaan rondkijken of je niet bij een andere organisatie een leukere werkplek kan hebben.
Op dat moment heb je je leidinggevende op scherp gezet zonder dat je daadwerkelijk ontslag hebt genomen.

Nu weet je leidinggevende dat ie je kwijt is als hij het probleem niet oplost. Als er dan nog niks veranderd ga je solliciteren en als je wat anders hebt dien je je ontslag in. Op die manier heb je het bedrijf de kans gegeven om jouw probleem aan te pakken en weten ze ook meteen waarom je weg gaat.

• Rene44
Fable schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 23:08:
Ander werk zoeken kan altijd nog, ik zou eerst eens serieus met je leidinggevende overleggen wat jou dwars zit en dat dit een belemmering is om jouw werk leuk te houden. Dan ga je samen met hem overleggen wat er eventueel gedaan kan worden om de problemen op te lossen. Als daar niks uit komt, geef je aan dat je dan maar eens zal gaan rondkijken of je niet bij een andere organisatie een leukere werkplek kan hebben.
Dan heb je je leidinggevende op scherp gezet zonder dat je daadwerkelijk ontslag hebt genomen. Nu weet je leidinggevende dat ie je kwijt is als hij het probleem niet oplost.
Als er dan nog niks veranderd ga je solliciteren en als je wat anders hebt dien je je ontslag in.

Op die manier heb je het bedrijf de kans gegeven om jouw probleem aan te pakken en weten ze ook meteen waarom je weg gaat.
Dat gesprek is er al geweest. Die kans heb ik al anderhalve maand geleden gegeven. Deze problemen zijn door meerdere collega's aangegeven. Uiteindelijk is de helft vertrokken, zelfs na significante opslag. Leiding wil of kan het niet, maar ook voor mij is nu een onomkeerbare weg. Zelfs al zou het volgende week opgelost worden, weet ik nu wat ik aan management heb bij een volgend probleem: niks.

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Rene44 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 23:12:
[...]

Zelfs al zou het volgende week opgelost worden, weet ik nu wat ik aan management heb bij een volgend probleem: niks.
Met deze instelling heb je je keuze toch al lang gemaakt en is een topic als deze min of meer voor niets?

Frontpagemoderatie Forum

• Rene44
Bor schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 23:14:
[...]

Met deze instelling heb je je keuze toch al lang gemaakt en is een topic als deze min of meer voor niets?
Niet qua instelling betreffende ict-gedoe. Ik heb daar relatief weinig ervaring mee. Romeo's post heeft echter ook goed geholpen &was reden om topic te beginnen.

• Montaner
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17:06
Oekiejoekie schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 22:35:
[...]

Je bedoelt die functioneel beheerder die de afgelopen jaren is opgehokt in een shared service center, alleen nog maar bereikbaar is via de servicedesk, en nauwelijks meer contact heeft met de eindgebruikers ? :+
Waan jezelf eens buiten de opgelegde paden :).

Maar goed, antwoorden door TS komen er niet..dus stop er dan lekker mee.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True