Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• tammo83
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 29-09-2018
Mijn vraag

ik wil graag met behulp van een raspberry pi mijn eigen vintage radio (en een optie om mijn eigen playlist af te spelen) bouwen. Echter na een aantal dagen op internet te hebben gekeken, zie door alle bomen zie ik het bos niet meer.

Ik weet dat je voor elk budget een mooie "retro" radio kan kopen, echter wil ik eens stoeien met een raspberry en de overige componenten. dus mijn vraag is: om dit te kunnen realiseren, wat moet ik kopen/bestellen?
ik hoef geen complete beschrijving hoe je alles stap voor stap in elkaar zet maar wel ik kan wel hulp gebruiken met de componenten, want nogmaals, ik ben nieuw met raspberry pi.

https://imgur.com/a/0fxQikR
"Mijn idee" van een vintage radio (ik noem het fallout stijl) en dan de draaiknoppen gebruiken om zenders/playlists te veranderen

overigens heb ik een aardige basis kennis van elektrotechniek.
Bij voorbaat dank!!

PS:elke vorm hulp is meer dan welkom!

Alle reacties

• memphis
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18:30

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Wat heb je zelf uigezocht?

https://www.google.com/se...0..0i131k1.46.A47sNH4XLSI

Genoeg te vinden, zelfs topics hier op tweakers

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• tammo83
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 29-09-2018
tnx memphis echter dit is precies waardoor ik er niet uitkom, zo veel topics zoveel benamingen/producten waar ik helaas (nog) geen verstand van heb. is er ergens een duidelijke beginners guide?

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True