BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Ik zou zeggen dat het een onverschuldigde betaling is. Als je daarop zoekt, vind je veel voorbeelden van hoe dat werkt.
Inderdaad, zodra er ergens een controle komt op de uitgaven, komt jouw betaling omhoog.orf schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 19:35:
Ik zou zeggen dat het een onverschuldigde betaling is. Als je daarop zoekt, vind je veel voorbeelden van hoe dat werkt.
Dan zal de vmlg werkgever je een mail / briefje sturen om het bedrag terug te storten binnen XX dagen
Daarna mag hij zelfs rente gaan heffen, of een incassobureau inzetten
Gewoon terugstorten en ze even een mailtje sturen waar in je ze wijst op een fout. Waarschijnlijk een foutje van een administratief medewerker, die wil je daar toch niet mee opzadelen?
Omgekeerde volgorde. Eerst contact zoeken, zeker zijn dat het geld gemarkeerd is, en vragen om instructies over hoe het terug te storten met een dossiernummer erbij.Ascension schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 19:37:
Gewoon terugstorten en ze even een mailtje sturen waar in je ze wijst op een fout. Waarschijnlijk een foutje van een administratief medewerker, die wil je daar toch niet mee opzadelen?
++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.
Juridisch gezien mag je afwachten en zien wat er gebeurt, al is dat behoorlijk asociaal. Zolang de ex-werkgever het niet ontdekt, kan hij het het bedrag tot 20 jaar later terugvorderen. Ondertussen mag je ook gaan uitzoeken hoe je dit in je belastingaangifte gaat verwerken, wat voor gevolgen het heeft voor toeslagen, en hoe je dat eventueel over 20 jaar weer recht gaat zetten 

Uit nieuwsgierigheid: Ben je in dat geval ook rente verschuldigd?GlowMouse schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 19:45:
Juridisch gezien mag je afwachten en zien wat er gebeurt, al is dat behoorlijk asociaal. Zolang de ex-werkgever het niet ontdekt, kan hij het het bedrag tot 20 jaar later terugvorderen. Ondertussen mag je ook gaan uitzoeken hoe je dit in je belastingaangifte gaat verwerken, wat voor gevolgen het heeft voor toeslagen, en hoe je dat eventueel over 20 jaar weer recht gaat zetten
Dat hangt er bij een onverschuldigde betaling van af of de ontvanger te kwader trouw is. In dit geval heeft TS al eens precies uitgezocht hoeveel hij behoorde te ontvangen, dus moest het voor hem duidelijk zijn dat de tweede overboeking niet klopte. Dus ja: de wettelijke rente (momenteel 2%) komt er ook nog eens bijZieglerNichols schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 19:47:
[...]
Uit nieuwsgierigheid: Ben je in dat geval ook rente verschuldigd?

@TS, die 2% is meer dan je zelf krijgt voor het achterhouden van het bedrag, dus maar snel terugbetalenGlowMouse schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 19:54:
[...]
Dat hangt er bij een onverschuldigde betaling van af of de ontvanger te kwader trouw is. In dit geval heeft TS al eens precies uitgezocht hoeveel hij behoorde te ontvangen, dus moest het voor hem duidelijk zijn dat de tweede overboeking niet klopte. Dus ja: de wettelijke rente (momenteel 2%) komt er ook nog eens bij

Onverschuldigde betaling had ik als term gevonden, maar dan dat het door de betaler van de ontvanger teruggevorderd moet worden.
Kleine toevoeging waardoor ik het in eerste instantie opmerkte, ik kreeg na 3 maanden weer een mailtje met een loonstrook van de voormalig werkgever.
Dat maakt dat het ook voor de belastingdienst klopt neem ik aan, en ook dat het anders is dan alleen een foutieve overboeking.
Toeslagen ed krijg ik toch niet, en het is ook een niet spannend bedrag (~€500).
Ach, asociaal... Het inhouden van kosten die al lang en breed besproken waren, überhaupt niet reageren op de opzegging van mn contract (na 3 weken maar eens achteraan gebeld), etc etc...
Verjaringstermijn schijnt 5 jaar te zijn na feit of 1 jaar na beëindiging van de arbeidsovereenkomst. Geen 20 jaar + wettelijke rente dus.
Kleine toevoeging waardoor ik het in eerste instantie opmerkte, ik kreeg na 3 maanden weer een mailtje met een loonstrook van de voormalig werkgever.
Dat maakt dat het ook voor de belastingdienst klopt neem ik aan, en ook dat het anders is dan alleen een foutieve overboeking.
Toeslagen ed krijg ik toch niet, en het is ook een niet spannend bedrag (~€500).
Ach, asociaal... Het inhouden van kosten die al lang en breed besproken waren, überhaupt niet reageren op de opzegging van mn contract (na 3 weken maar eens achteraan gebeld), etc etc...
Verjaringstermijn schijnt 5 jaar te zijn na feit of 1 jaar na beëindiging van de arbeidsovereenkomst. Geen 20 jaar + wettelijke rente dus.
[Voor 40% gewijzigd door DropjesLover op 28-09-2018 20:49]
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Wikipedia: Tu quoqueDropjesLover schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 20:29:
Dat heb je dan niet zo goed opgezocht, kijk eens naar art. 3:309 BW.Verjaringstermijn schijnt 5 jaar te zijn na feit
Een oude gezegde, maar als je ex- werkgever in de sloot springt spring jij dan ookDropjesLover schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 20:29:

Dat je oude werkgever iets verkeerd doet in jouw ogen hoeft nog niet een goedkeuring te zijn om zelf iets verkeerds te doen.
Wat is het doel van dit topic? Wat wil je uiteindelijk bereiken?
Als ik het terugstort zodra ze er om vragen ben ik al een stuk beter dan mn ex-werkgever...RedHat schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 21:27:
[...]
Een oude gezegde, maar als je ex- werkgever in de sloot springt spring jij dan ook
Of ik echt verkeerd zit als ik het niet vanuit mezelf meld.Dat je oude werkgever iets verkeerd doet in jouw ogen hoeft nog niet een goedkeuring te zijn om zelf iets verkeerds te doen.
Wat is het doel van dit topic? Wat wil je uiteindelijk bereiken?
Buiten niet-netjes en een waarschuwing voor de lange verjaringstermijn + wettelijke rente, blijkbaar niks dus.
BThGvNeOA
Waar hebben we het eigenlijk over? Paar honderd euro?
Zou even een mailtje sturen dat je het niet helemaal snapt en of het zo klopt. Leg je de bal in ieder geval daar en mogen ze het uitzoeken, plus jij hebt het gemeld.
Zou even een mailtje sturen dat je het niet helemaal snapt en of het zo klopt. Leg je de bal in ieder geval daar en mogen ze het uitzoeken, plus jij hebt het gemeld.
Het ligt inderdaad aan de relatie. Bovenstaande vind ik een goeie, stel het als vraag, hebben ze er in ieder geval werk vansambalbaj schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 21:37:
Waar hebben we het eigenlijk over? Paar honderd euro?

Ooit van een klant eens een factuur van € 1000+ dubbel betaald gekregen. Toen direct een bericht gestuurd en daarin bedankt voor de dubbele betaling maar dat het vast niet de bedoeling was (goeie relatie met die klant).
En daarna teruggestort.
Ik heb jaren geleden iets dergelijks aan de hand gehad: ex-werkgever die nog 'n maand salaris doorbetaalde. Heb ze daarover gebeld met verzoek me te laten weten hoe ik het terug moest betalen. Er kwamen na dat telefoontje geen verdere betalingen, maar ook geen informatie over terugbetaling. Heb ik toen verder geen aandacht meer aan besteed en dat geld ben ik daarna uit gaan geven (dat was in een periode dat ik aan het eind van m'n geld altijd nog 'n stukje maand over had).
Een paar jaar later kreeg ik ineens een brief van 'n incassobureau, of ik dat bedrag (rond de hfl 2000) vermeerderd met incassokosten en rente (iets van hfl 400) terug wilde betalen... (uiteindelijk alleen de hoofdsom betaald, over de incassokosten en rente heb ik ze een dikke vinger gegeven omdat die werkgever zelf nooit de moeite had genomen me te laten weten hoe het terug moest)
Moraal van dit verhaal: neem gewoon contact met ze op (liefst per e-mail, zodat je documentatie hebt). Als je niks hoort, zet het bedrag dan lekker op een spaarrekening voor het geval ze er in de toekomst alsnog om komen vragen. Wettelijke rente lijkt me in dat geval niet heel redelijk om te vorderen, aangezien de bal bij hun ligt.
Een paar jaar later kreeg ik ineens een brief van 'n incassobureau, of ik dat bedrag (rond de hfl 2000) vermeerderd met incassokosten en rente (iets van hfl 400) terug wilde betalen... (uiteindelijk alleen de hoofdsom betaald, over de incassokosten en rente heb ik ze een dikke vinger gegeven omdat die werkgever zelf nooit de moeite had genomen me te laten weten hoe het terug moest)
Moraal van dit verhaal: neem gewoon contact met ze op (liefst per e-mail, zodat je documentatie hebt). Als je niks hoort, zet het bedrag dan lekker op een spaarrekening voor het geval ze er in de toekomst alsnog om komen vragen. Wettelijke rente lijkt me in dat geval niet heel redelijk om te vorderen, aangezien de bal bij hun ligt.
https://www.socialcooling.com/
Pagina: 1