Gezocht, betaalbare USB3 x 16 hub met ingang voor 2 pc's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-01-2024
Beste vrienden, Ik zoek weer iets ongewoons en hoop dat jullie me in de goede richting kunnen helpen:

Ik gebruik mijn oudere desktop alternerend met een betrekkelijk nieuwe, beide op W10. Op de ene staan “al” USB 3 aansluitingen. Op de andere (HP) heb ik al USB 3.1 gen2.
Heb een Icy-box 1701- U3 met voeding. Telkens ik van pc verander ga ik achteraan de USB B verbindingskabel van de ene pc in de andere steken.
Nu zoek ik naar hetzelfde soort hub, maar met twee ingangspoorten en minimum 10 uitgaande, of beter nog 16, én met een switch. Op die manier moet ik niet telkens stekkers gaan wisselen in elke pc.
Ik zocht en vond dit industriële ding EXSYS EX1116HMVS dat eigenlijk bedoeld is om in een kast of op DIN rail te monteren. Het is ook wel zeer duur en ook de voedingsaansluiting is niet echt bedoeld om op een desktop te staan.
Eigenlijk kwam ik een maand geleden ergens zulk ding tegen, ongeveer voor een €140 (incl.) als ik me goed herinner, maar ik kan het nergens meer vinden.
Ik zou dan nog wel hopen op minimum USB3 of hoger. Ook daar graag uw raad over.

Hebben jullie enige ervaring of kennis en voorstel ter zake?

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zoiets is niet al te duur:
USB Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat voor een apparaten wil je allemaal aan gaan sluiten op die USB hub? Het klinkt nu alsof je dat USB 3(.1) deel hoofdzakelijk nodig hebt om doorvoersnelheid van data te kunnen krijgen terwijl je die data juist veel gemakkelijker op een andere manier middels centraal geplaatste media in je netwerk beschikbaar kunt maken op een NAS of iets dergelijks.

Het soort USB Hub welke jij nu zoekt is hoofdzakelijk bedoeld om in bijvoorbeeld een datacenter een centrale USB ontsluiting te creëren welke vervolgens door guest VM's te benaderen is

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 28-09-2018 19:53 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaardenier
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-01-2024
Hallo mensen,
Alvast mijn verontschuldigingen om per ongeluk dit topic 2x te posten, mijn kortetermijngeheugen laat me wel eens in de steek. I.p.v. even te checken of er al antwoord was, schreef ik gewoon een nwe vraag, en toen merkte ik het pas. Het gaat dus ook niet om VM, maar gewoon oude en nwe desktop die naast elkaar staan.

Hier toch mijn antwoord op jouw vraag:

Ik wil gemakkelijk en tegelijkertijd kunnen switchen, via USB aansluitingen:
- 2 laserprinters
- mouse
- spacemouse
- keyboard
- Wifi dongle van Kettler loopband en roeitoestel
- thuisoefenfiets Kettler met kabel
- camera
- enkele geheugenstokjes
- 2 USB aansluitingen aan Dell schermen
Heb ook een bescheiden veegfoon, maar die laad ik via een gewoon ladertje.

Struikelen zal ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:19

Ravefiend

Carpe diem!

Met één apparaat gaat dat niet lukken denk ik. Ik zou in jou geval het volgende overwegen:
https://www.amazon.de/UGR...-3&keywords=UGREEN+switch
pricewatch: TP-Link USB 3.0 7-Port Hub

De UGREEN als switch, met daarachter dan de tweede USB hub.

[ Voor 9% gewijzigd door Ravefiend op 30-09-2018 22:15 ]