Toon posts:

Tool voor het comprimeren van bulk-pdf bestanden in mappen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mikey Mike
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-09-2018
Hoi, ik ben op zoek naar een softwaretool die in staat is om grote (bulk)PDF bestanden te comprimeren.
Nu heb ik wel wat tools gevonden die dat per losse PDF kunnen doen maar het gaat er vooral om dat de tool te werk kan gaan vanuit de aangewezen 'root / mappenstructuur'. De betreffende PDF files bevinden zich namelijk in honderden verschillende mapjes (ze hebben wel dezelfde 'bronmap') Tot nu toe heb ik geen tool/software gevonden die dat kan.

Iemand tips?

NB. excuus voor mijn 'houtje touwtje' uitleg, dit is niet bepaald mijn vakgebied en hoop dat er chocolade van te maken is.

8)

Alle reacties

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:20
https://www.print-conductor.com/

Als ik het goed begrijp wil je PDF's kleiner maken... zie bovenstaande link.

Die tool heb ik gebruikt toen ik nog in een repro werkte en deed daar ook vergelijkbaar werk mee... het zal uiteraard eerst even wat finetunen zijn maar het kan volgens mij wat je wil.

Licentie is maar $50,-, dat is peanuts voor de tijdsbesparingen die het mij heeft opgeleverd.

Overigens heeft Acrobat Pro ook functionaliteit voor batch conversie ingebouwd... ietwat beperkter dan deze tool maar je kan er al een heel eind mee komen.

• Mikey Mike
Bedankt voor je reactie, bij de omschrijving staat "simply drag & drop your documents into the list". Is het dan ook mogelijk om niet alleen de inhoud van een map te verslepen maar de volledige map + inhoud zelf? De bestanden bevinden zich namelijk in 1 hoofdmap met meerdere sub-mappen met daarin ook weer mappen met de uiteindelijke PDF bestanden die gecomprimeerd moeten worden (totaal van zo'n 8 gig)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-05 16:24

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat bedoel je met "comprimeren"?

Als dat vanaf cmd-line kan, kun je dit met twee regels powershell automatiseren (Get-Childitem en de output in een ForEach loop). :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Mikey Mike
'Comprimeren' het terugbrengen van de bestandsgrootte van in dit geval PDF bestanden

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:20
Mikey Mike schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:31:
Bedankt voor je reactie, bij de omschrijving staat "simply drag & drop your documents into the list". Is het dan ook mogelijk om niet alleen de inhoud van een map te verslepen maar de volledige map + inhoud zelf? De bestanden bevinden zich namelijk in 1 hoofdmap met meerdere sub-mappen met daarin ook weer mappen met de uiteindelijke PDF bestanden die gecomprimeerd moeten worden (totaal van zo'n 8 gig)
Ik zou zeggen lees de feature lijst eens ;)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Er zijn ook tools voor modules voor python die dit kunnen, met een simpele for loop zou je zo alle bestanden langs kunnen gaan en het comprimeren kunnen automatiseren.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Mikey Mike schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:47:
'Comprimeren' het terugbrengen van de bestandsgrootte van in dit geval PDF bestanden
Ik weet een truc om ze allemaal 0 bytes groot te maken, maar ik schat zo dat je dat niet wilt
Dus verklaar je nader. Waarom voldoet bijv. NTFS-compressie niet?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee