Gaming pc 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1121643

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornamelijk gamen.
Denk aan Warhammer; The End Times - Vermintide, Total War: Warhammer, Chivalry: Medieval Warfare
Welke resoluties moet je systeem aankunnen?
1080p is genoeg
Wat mag het systeem gaan kosten?
1100 euro is wel het maximum
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb twee HDD van mijn laptop die ik eventueel nog wel zou kunnen gebruiken. Als het ueberhaupt past.
En ik heb een externe DVD lezer/ brander.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Na wat research ben ik er achter gekomen dat ik minstens een 8gb video kaart nodig heb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Goede prijs/ qualiteit vergelijking is goed, merk opzich is niet belangerijk.
Het is ook belangerijk dat de componenten wel samen werken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil graag de meeste spellen kunnen spelen, met een zo stabiel mogelijk fps.

Ik ben eerlijk gezegd niet enorm bekend als het op pc hardware aankomt.
Ik heb wat research gedaan, maar vind vele dingen nog steeds enorm gecompliceerd.
Dacht er aan om zelf een game pc te bouwen, alleen weet ik eerlijk gezegd niet waar ik op moet letten als het op de hardware aan komt, en de kompatabiliteit.
Alle advies is welkom, ook zeker advies als het aankomt op welke voeding ik nodig zou hebben, en welke processoren het beste zouden zijn. Mijn 8gb videokaart is wel een must, want dat denk ik echt wel nodig te hebben.
Bij voorbaad dank

ps; Ik heb hier de specs van Warhammer; Vermintide 2, omdat dit waarschijnlijk het meest veelvraagende spel zal zijn dat ik wil spelen. Dit lijkt me een perfecte maatstaaf.

AANBEVOLEN:
Vereist een 64-bit processor en besturingssysteem
Besturingssysteem: 64-bit Windows 10
Processor: Intel Core i7- 3770 @ 3.5 GHz or AMD FX-8350 @ 4 GHz
Geheugen: 8 GB RAM
Grafische kaart: NVIDIA GeForce GTX 970/1060 or ATI Radeon R9 series
DirectX: Versie 12
Netwerk: Breedband internetverbinding
Opslagruimte: 45 GB beschikbare ruimte

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 1121643 op 28-09-2018 15:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:54
Ik mis een budget, begin bv bij de Best Buy Guides.
Welke fps?
Ik geloof dat Total War spellen redelijk CPU heavy zijn. Ik zou beginnen met een R5 2600(X) en 16 GB RAM. Bekijk de benchmarks voor de GPU, een 1060 6 GB zou genoeg moeten zijn.
2 HDDs uit een laptop? Hoe groot zijn die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgreven
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-01-2021
Ryzen 2600X met standaard koeler, b450 moederbord 16gb ddr4 en een 500gb SSD is al een goede start samen met een 1060 6GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1121643

Topicstarter
@SpeedQber Het budged ligt rond de 1000 euro. 1100 euro is het absoluut maximum.
(excl. monitor en muis want die heb ik al)
die R5 2600(X) lijkt me wel interessant, alleen heb ik daar wel een vraag over.
Het lijkt dat AMD en Intel twee verschillende maatstaven aanhouden.
Zoals te zien bij de specs voor Vermintide 2, zou van Intel 3.5. GHz al genoeg zijn,
Terwijl als je een processor van AMD hebt je 4. GHz nodig zou hebben.
Vind ik heel verwarrend, sorry, maar whats the deal daar mee?
Ik twijfel eigenlijk of een 6GB video kaart genoeg zou zijn, omdat ik vele tech youtubers hoor praten over het feit dat 8GB toch wel vereist is nu.
De HDD's uit mijn laptop zijn ongeveer 15cm (geloof ik), zou het niet erg vinden als ik nieuwe zou moeten kopen, zijn toch niet al te duur ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 04-07 12:59
Anoniem: 1121643 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:50:
@SpeedQber Het budged ligt rond de 1000 euro. 1100 euro is het absoluut maximum.
(excl. monitor en muis want die heb ik al)
die R5 2600(X) lijkt me wel interessant, alleen heb ik daar wel een vraag over.
Het lijkt dat AMD en Intel twee verschillende maatstaven aanhouden.
Zoals te zien bij de specs voor Vermintide 2, zou van Intel 3.5. GHz al genoeg zijn,
Terwijl als je een processor van AMD hebt je 4. GHz nodig zou hebben.
Vind ik heel verwarrend, sorry, maar whats the deal daar mee?
Ik twijfel eigenlijk of een 6GB video kaart genoeg zou zijn, omdat ik vele tech youtubers hoor praten over het feit dat 8GB toch wel vereist is nu.
De HDD's uit mijn laptop zijn ongeveer 15cm (geloof ik), zou het niet erg vinden als ik nieuwe zou moeten kopen, zijn toch niet al te duur ook.
de FX-serie is best oud, en pittig instabiel, (en slecht) Maar de Ryzen's zijn wel heel goed :)

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 11:54
AMD heeft een iets lagere IPC, dus minder werk per klokcycle. Daarom zou je meer klokcycles per seconde nodig hebben om dezelfde hoeveelheid werk te doen.
Maar de FX-serie is totaal anders dan Ryzen, en de Intel 3xxx serie is ook flink verouderd.
Check de benchmarks als je wil, die vertellen meer dan het aantal GHz.
Pagina: 1