Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Autoschade, dader is bekend. Vezekering laat mij betalen.

Pagina: 1
Acties:

• Yohost!
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 21:27
Eind juli merkte ik dat er een lange kras achter op de bumper van mijn auto zat.
Ik dacht eerst nog dat er misschien een kind met zn fietsje tegenaan was gereden, kan gebeuren.
Echter een paar dagen later zaten er nog meer krassen en zelfs ook tekst op!! :(
Op mijn motorkap, links voor en links op de deur.
Direct aangifte gedaan. Politie kon niet zoveel doen maar raadde mij aan om zelf een camera te plaatsen.
Dus dashcam gekocht en binnen een halve week was het alweer raak, grote krassen op mijn kofferbak.
Ik de beelden terug kijken en jahoor de dader vol in beeld. :w
Blijkt het mijn buurmeisje te zijn, leeftijd zo'n 11 jaar schat ik.

Heel erg schikken natuurlijk, helemaal omdat ik geen onvrede met hun heb.
Het betreft hier een moeder met een dochter.
Opzich niet zo'n probleem maar het betreft hier wel een zogenaamde 'tokkie' :'(
Wat onze buurt al verwachtte wordt nu waarheid, de dochter gaat haar moeder achterna...

Mijn eerste zorg is nu hoe krijg ik mijn auto weer hesteld.
Ondanks dat ik all risk verzekerd ben blijkt dat dit mij zoiezo geld gaat kosten! :-(
Volgens de verzekering zijn er 3 opties.
1. Een eigen risico van 250,- betalen + verval van 5jaar in no claim korting. Vervolgens gaan ze de schade proberen te verhalen.
2. Eerst proberen te verhalen, echter hiervoor moet eerst een schaderapport gemaakt worden.
En deze moet ik betalen, kosten zo'n 100,- :( (leuk he zo'n verzekering)
3. Via verzekering van tegenpartij regelen. Dit is uitgesloten want tegenpartij werkt niet mee en ontkent.

Ik weiger eigenlijk te betalen voor iets wat ik niet gedaan heb en waarbij de dader gewoon bekend is.
Volgens mij is een verzekering hiervoor en hebben zij een rol om te ontzorgen.
Moet ik nu echt mijn verlies pakken of heb ik nog rechten?

• JdM
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:43

JdM

Gas?Gas!

Gevalletje rechtsbijstand en het hun uit laten zoeken? Zeker met die beelden heb je een prima bewijsstuk denk ik, mits het juist wordt ingezet.

[Voor 45% gewijzigd door JdM op 28-09-2018 14:00]

N54 powered

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11-06 16:27

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

2. Eerst proberen te verhalen, echter hiervoor moet eerst een schaderapport gemaakt worden.
En deze moet ik betalen, kosten zo'n 100,- :( (leuk he zo'n verzekering)
Verzekering moet eerst een schadebedrag hebben voordat ze kunnen gaan claimen.

Asus Zenbook i7 256gb

• Yohost!
Dat begrijp ik wel maar dit kunnen ze toch ook zelf betalen?

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14-06 19:57
Hoezo ontkent de tegenpartij met deze beelden in jouw bezit? Ben je al terug geweest naar de politie met die beelden? Als de schade geclaimd kan worden, kan je ook de taxatiekosten claimen.

• Turismo
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14-06 20:14

Turismo

Me Grimlock

Wtf, dit is toch je reinste onzin die suggesties van je verzekering, dit is toch gewoon gevalletje schadeformulier invullen en door beide partijen laten tekenen.
Wel met nadruk benoemen in de situatie schets dat de schuld bij buurmeisje ligt, zodat hier geen twijfel over kan zijn.

Daar wel vanuit gaande dat "Tokkie" moeder bereid is de schuld te accepteren, maar je hebt alles op beeld, dus daarin staat zij toch niet sterk (beetje druk daarin zetten zodat ze de handtekening zet als het nodig is).

En anders doe je een eenzijdige ondertekening dat kan ook, feit is dat jou verzekering zijn best moet gaan doen om de schade te gaan verhalen en niet andersom (jij in dit geval).
https://www.schade-app.nl...adeformulier-ondertekent/

Dan moet jou verzekering het daarna gewoon verhalen bij haar aansprakelijkheids verzekering (of elke andere verzekering die dit dekt).

Ik zou dit gewoon op die manier doen, niet eens verder bellen met je verzekering (die hebben blijkbaar niet de juiste kennis) opsturen die hap en laat een echte schadeclaim expert het maar verder uitzoeken daar.

Je moet gewoon krijgen waar je recht op hebt, zeker bij een all risk moeten ze niet zo piepen.
En ik zou zodra alles uitgekeerd en gedaan is sterk gaan overwegen naar een capabale auto verzekering over te stappen, die service gerichter is ipv dat bangmakerij.

Er is nog een andere optie, maar die is ook niet heel makkelijk dat is het waarborgfonds.
https://waarborgfonds.vereende.nl/

https://www.fixico.nl/blo.../schadeformulier-invullen

[quote]
Bij aanrijdingen met of schade door een onbekende persoon of dier van onbekende eigenaar. Dus ook bij vandalisme.

[Voor 45% gewijzigd door Turismo op 28-09-2018 14:24]

Werkbak

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Als mama tokkie weigert mee te werken dan doe je toch gewoon aangifte van vernieling of vandalisme? Camera beelden erbij en reken maar dat mama tokkie ineens meewerkt.

At the end of the line a survivor will be born

• Yohost!
Er valt simpelweg helaas niet met deze mensen te praten.
Dus daarom zal samen een schadeformulier invullen niet gaan.

3 weken geleden heb ik bij hun aangebeld om bij die moeder aan te geven dat ik gezien heb wat haar dochter doet bij mijn auto.

Poging 1#
'sochtends: Dochtertje doet brievenbus open en praat daar doorheen dat haar moeder er niet is, ik moet later maar terug komen.
Poging #2
's avond nogmaals geprobeerd.
brievenbus gaat weer open en volgens die dochter was haar moeder niet thuis.
Ik loop naar huis en hoor gewoon die moeder aan de andere kant van de muur praten!!
Poging #3
volgende dag: brievenbus gaat weer open en ik vraag naar de moeder.
Die hoor ik vervolgens in de kamer ernaast schreeuwen dat ik voor het raam moet komen om mij te identificeren.
Ik wil niet meedoen aan deze spelletjes dus loop weer naar huis.
Vervolgens roept dat dochtertje dat ze de politie bellen als ik weer langs kom.
Dus ik zeg prima! Kunen we dan mooi even praten.
Ik ben inmiddels thuis en 5 minuten later zie ik de politie rond lopen.
Waren ze opzoek naar mij want er was melding gedaan dat een onbekend persoon dat dochtetje lastig viel terwijl ze alleen thuis zou zijn!!! 8)7
Staan ze dus gewoon glashard te liegen.
Politie maar even uitgenodigd en mijn verhaal gedaan.
Vervolgens kon ik samen met de politie mijn verhaal aan die moeder kwijt.
Die ontkende direct want dat deed haar dochter niet.
Inhoudelijk ging de politie verder niet op de zaak in.

Tja wat moet je nou met zulke mensen?
Ik verdenk zelfs die moeder inmiddels dat ze opdracht heeft gegeven om die schade aan te brengen.

• bassiej19
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 01:02
Ik zou een brief in de brievenbus doen en aangeven dat als ze niet meewerken je de beelden online zet.

• mvdam
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 07:58

mvdam

EV-Gekkie

bassiej19 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:32:
Ik zou een brief in de brievenbus doen en aangeven dat als ze niet meewerken je de beelden online zet.
Ik zou gewoon aangifte doen van vandalisme, en de beelden inleveren bij de politie.

Dreigen met dingen riekt naar afpersing

Privé: Leaf 2018 Béta MUXSAN 60kWh - Zakelijk: Tesla Model 3 LR AWD + Hyundai Kona 64kWh

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Aangifte doen lijkt me de eerste stap.

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 06:22
Je hebt aangifte gedaan ten tijde dat je nog geen camera beelden had.
Ik heb deze nieuwe bewijzen bij de aangifte bij laten voegen?

geeft geen inhoudelijke reacties meer⛔ Check het standpunt van Tweakers over JOUW privacy in de link.

• Yohost!
Mrjraider schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:24:
Als mama tokkie weigert mee te werken dan doe je toch gewoon aangifte van vernieling of vandalisme? Camera beelden erbij en reken maar dat mama tokkie ineens meewerkt.
Aangifte heb ik gedaan met beelden en alles erbij.
Echter die ligt nu al een paar weken op de stapel. :(
Ik begreep wel dat moeder en dochter inmiddels uitgenodigd zijn op het buro maar dit kon nog wel enkele weken duren.
Er werd mij wel verteld dat het een lastig verhaal kon worden omdat de dader minderjarig is.
De moeder is uiteindelijk wel aansprakelijk. Maar ja van een kale kip...
Ze mogen haar dus ook niet echt hard ondervragen zoals dit bij volwassenen wel mag.
Daarbij heb ik feitelijk maar bewijs van 1 schade, de rest niet maar dat is natuurlijk wel duidelijk.
s0ulmaster schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:35:
Klopt, deze zijn later bijgevoegd.

[Voor 14% gewijzigd door Yohost! op 28-09-2018 14:39]

• -ION-
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12-06 22:07
EDIT : verkeerde topic

[Voor 69% gewijzigd door -ION- op 28-09-2018 14:41]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@Yohost! Grote kans dat ze niet verzekerd zijn, en ook niet meewerken. Dat is balen dan, maar gelukkig ben je AR verzekerd. nu maar hopen dat ze niet verder gaan als jij weer een netjes gerepareerde auto hebt staan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Mad-Matt
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 14-06 17:31

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik kan je niet helpen, maar jeetje wat haalt dit verhaal het bloed onder m'n nagels vandaan.

D3 Profile D3 XP Ladder

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 06:22
Yohost! schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:38:
[...]

Aangifte heb ik gedaan met beelden en alles erbij.
Echter die ligt nu al een paar weken op de stapel. :(
Ik begreep wel dat moeder en dochter inmiddels uitgenodigd zijn op het buro maar dit kon nog wel enkele weken duren.
Er werd mij wel verteld dat het een lastig verhaal kon worden omdat de dader minderjarig is.
De moeder is uiteindelijk wel aansprakelijk. Maar ja van een kale kip...
Ze mogen haar dus ook niet echt hard ondervragen zoals dit bij volwassenen wel mag.
Daarbij heb ik feitelijk maar bewijs van 1 schade, de rest niet maar dat is natuurlijk wel duidelijk.

[...]

Klopt, deze zijn later bijgevoegd.
Ik snap je je frustratie! Zo heb ik ooit de stuurinrichting en koppelingsplaten van mijn ouders auto stuk gehad door iemand anders toedoen. Had aangegeven de verantwoordelijkheid te nemen als er iets mis ging.... maar toen het er op aan kwam had ik valse gegevens. Later bleek die gast wel bekend bij de politie.... maarjah meneer had geen 3k aan euro's liggen om de reparatie te betalen. En ik dacht nog wel iemand te helpen :X

geeft geen inhoudelijke reacties meer⛔ Check het standpunt van Tweakers over JOUW privacy in de link.

• Junia
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
Afschuwelijk om te lezen...

Het eerste wat ik zou doen is mijn rechtsbijstand inschakelen en die familie aansprakelijk stellen.Het lijkt me niet dat je dit via je eigen auto verzekeraar moet laten lopen, immers heb je zelf geen schade veroorzaakt.

[Voor 4% gewijzigd door Junia op 28-09-2018 14:45]

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:19
Oke klote situatie dit, mijn ouders hebben exact hetzelfde gehad, maar dan door de buurvrouw.
Vermoeden was er al, na camera ophangen duidelijk in beeld dat het de buurvrouw is.

Aangifte gedaan met beelden erbij, verzekering inschakelen, vaak moet je inderdaad eerst kosten maken, maar je krijgt het wel terug.
Het hele gedoen heeft zo'n 6 maanden geduurd denk ik, ook al was de zaak klip en klaar. Verzekering vergoed alles en gaat verhalen op de buurvrouw. Buurvrouw is veroordeeld tot boete en uiteraard als ze het nog een keer doet is de meer de sjaak.

Oudere schades, die overduidelijk ook daar haar zijn aangebracht krijg je niet vergoedt, het is immers niet 100% te bewijzen dat diegene dat ook gedaan zou hebben.
No claim etc. werd ook rechtgetrokken zodra het hele proces is afgerond en de buurvrouw was veroordeeld.

succes ermee :)
s0ulmaster schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:35:
Alleen wat op beeld staat zal bewijs zijn, rest is niet te bewijzen helaas. ook al weet je dat het gewoon zo is :X

[Voor 17% gewijzigd door Martinusz op 28-09-2018 14:46]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Yohost!
Hackus schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:43:
@Yohost! Grote kans dat ze niet verzekerd zijn, en ook niet meewerken. Dat is balen dan, maar gelukkig ben je AR verzekerd. nu maar hopen dat ze niet verder gaan als jij weer een netjes gerepareerde auto hebt staan.
Precies dit!
Alleen met die allrisk kan ik dus ook niet zo heel veel. Ik wil hier gewoon niet voor moeten betalen.

Het is echt behoorlijk k*t allemaal, omdat ik ondertussen gewoon met die schade rond rijdt.
En ik ben altijd zo zuinig op mijn auto.

Punt is gewoon dat die lui redelijk onschendbaar lijken, dat is toch niet te geloven?
Rechtbijstand heb ik helaas een half jaar geleden opgezegd na jaren niet gebruikt te hebben.
Zul je natuurlijk net zien.

• Roozzz
  • Registratie: juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Yohost! schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:30:
Er valt simpelweg helaas niet met deze mensen te praten.
Dus daarom zal samen een schadeformulier invullen niet gaan.
Klotesituatie!

Even ter info, het is niet noodzakelijk dat beide partijen het schadeformulier ondertekenen. Dat vindt de verzekering wel fijn (minder werk), maar is geen must. Dus ik zou zeggen vul in zover jij dat kan en kieper de boel naar de verzekering. Vervolgens jouw beeldmateriaal (goed geregeld!) ook die kant op en dan moet er toch wel wat beweging komen. Ik vermoed dat ze vervolgens gaan verzoeken om aangifte te doen.

Houding van de verzekeraar is wel erg makkelijk trouwens :X Mocht je rechtsbijstand hebben, zou je die ook in kunnen schakelen. Tevens raad ik je aan om zsm te beginnen met het bijhouden van een dossier over contact met de buren. Meer munitie is altijd welkom.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 08:19
Linksom of rechtsom betaal je hoe dan ook.
Hebben we zelf ook gehad met 2 auto's.
Mijn auto, kras op de motorkap. Gelukkig alleen schadevrije jaren omlaag (5 per schade) zonder terugval etc, maar dan moet je wel bij die verzekering blijven.
Mijn vrouw paar maanden later precies hetzelfde, maar dan in een parkeergarage. Kras op de motorkap en deel koplamp. Zelfde verzekering met zelfde gevolgen.

Idem aan mijn auto schade achter rond het achterwiel. Iemand tegenaan gezeten en gewoon weg. Eigenlijk niet bezig geweest met waarborgfonds, maar dat is van vorig jaar.

Het blijft zuur, maar is dan ook weinig verder aan te doen.

Wat hierboven al genoemd is, wat je kunt bewijzen betaal je niet zelf. De rest wat niet op film staat is niet te bewezen ongeacht of je het voor je gevoel zeker weet.

Sponsorloop hartstichting: https://www.hartstocht.nl/annette-overes-2021-hartstocht-10-april

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online

t_captain

Moderator General Chat
Stap 1: aangifte doen tegen buurvrouw en -dochter.

• xinix03
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 14-06 08:15
t_captain schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 16:26:
Stap 1: aangifte doen tegen buurvrouw en -dochter.
Stap 1: Ouder(s) van kind schriftelijk (via aangetekende en normale post) aansprakelijk stellen via je verzekering.

FTFY.

• 42dpi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 01:05

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Stuur ze een aangetekende brief waar je de moeder aansprakelijk stelt, en zo niet dat je civiele zaak gaat starten(kost paar euro maar minder dan als je alles zelf gaat betalen), kale kip plukken kan altijd wel via de rechter. En als ze niet mee werken bij de rechter is het zo klaar als een klontje voor een rechter.

Si vis pacem, para bellum

• XallaX
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 08:17

XallaX

Meow

Kl*te situatie.
Maar ook van een kale kip kun je plukken, gaat alleen minder hard.

Tip1:
Hou je aan de regels en ga niet dreigen etc. gewoon alles netjes afhandelen. Als je nu toch iets aan de deur moet doen laat dan een buurman of bekende als getuige 'toevallig in de buurt' meekijken.
Volgende week zit mevrouw op het bureau vanwege een vermeende aanranding/bedreiging en als je dan hebt staan schreeuwen aan de deur heb je toch wat uit te leggen. Dergelijke 'slachtoffers' worden helaas maar al te vaak iets te serieus genomen door de politie.

Tip2:
Mevrouw woont in een (sociale) huurwoning?
Maak een afspraak met de verhuurder en dien een klacht in, met beelden en aangifte erbij die je al hebt.
Geef ook aan hoe ze zich opstelt, jou bedreigen, valse aangifte. Kan is groot dat ze een officiele waarschuwing krijgt en 3x is uitzetting in veel gemeenten. Als de buurt ook oplet en klaagt bij overlast vormt zich een aardig dossier en kom je er op een natuurlijke wijze best vlot vanaf.

Ik heb zelf te maken gehad met 'echte' tokkies die overlast veroorzaakten, krassen op autos door fietsende kinderen, geluidsoverlast en nog veel meer van dat, de politie kon niet veel en rechtzaken duren lang ...
Uiteindelijk is de buurt alles gaan melden bij de verhuurder. In no-time zaten ze aan officiele waarschuwing nummer 3 en uitzetting.

• Giszmo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 01-02 10:26
Iets dergelijks heb ik al wat langer geleden bij de hand gehad en de situatie was dat de verzekering de schade vergoed volgens je polisvoorwaarden en de schade probeert te verhalen op de schuldige partij.
Lukt dit niet dan dan gaat dit ten koste van de opbouw van je schadevrije jaren.
De verzekering is in een civiele zaak geen partij, dat ben jij. Om je korting te behouden zou je zelf de schade moeten betalen en die verhalen op de veroorzaker.
Helaas, zo verging het mij.De tegenpartij en ik hadden het schadeformulier ingevuld met toedracht en schuldvraag. Later bleek de verzekering van tegenpartij verlopen op niet betaald. Politie deed hier niets aan behalve als ze ter plekke zou zijn geweest en dit had kunnen constateren,een
boete voor onverzekerd rijden opleggen.
Ook dat fonds vergoedt niet als de veroorzaker bekend is maar niet betaald.
Het enige dat de verzekering deed was een aangetekende brief aan betrokkene waarop niet gereageerd werd. Zonder rechtsbijstandsverzekering kun je weinig meer doen zonder veel kosten te maken.
Voor de premie had dit als eerste schade geen gevolg wel voor het aantal schadevrije jaren wat inmiddels weer is ingelopen.

.

• Yohost!
XallaX schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 18:31:
Tip1:
Hou je aan de regels en ga niet dreigen etc. gewoon alles netjes afhandelen.
Dit is ook zeker hoe ik het wil doen inderdaad.
Tip2:
Mevrouw woont in een (sociale) huurwoning?
Maak een afspraak met de verhuurder en dien een klacht in, met beelden en aangifte erbij die je al hebt.
Geef ook aan hoe ze zich opstelt, jou bedreigen, valse aangifte. Kan is groot dat ze een officiele waarschuwing krijgt en 3x is uitzetting in veel gemeenten. Als de buurt ook oplet en klaagt bij overlast vormt zich een aardig dossier en kom je er op een natuurlijke wijze best vlot vanaf.
Toen ze hier is komen wonen 8 jaar terug veroorzaakte ze erg veel overlast in de buurt door elk weekend en door de week feestjes te geven tot diep in de nacht. (buiten)
Mevrouw is uit een achterstandswijk overgeplaatst naar onze wijk omdat ze daar ook problemen gaf.
Er zijn uiteindelijk door de buren klachten ingediend bij het sociaal verhuurbedrijf.
Dit heeft uiteindelijk na jaren geleid tot een laatste waarschuwing en vervolgens is ook de overlast direct gestopt.

Ik kan en wil uiteindelijk ook een klacht indienen met het hele verhaal erbij.
Echter dit lost mijn probleem wat ik met de auto op niet op.
Ik heb zitten nadenken en wat ik wil gaan doen is een brief bij haar door de brievenbus doen.
Hierin stel ik haar aansprakelijk en verzoek haar vriendelijk om mee te werken op het moment dat mijn verzekering wil gaan verhalen.
Ook geef ik aan dat wanneer ze dit niet doet ik een klacht zal indienen bij de woningbouw.
Wellicht is ze hier nog gevoelig voor?

Ik wil echt geen cent hier in kwijt zijn omdat ik gewoon een dader heb.
Helaas ben ik bang dat het toch dokken wordt :X :(
Giszmo schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 20:14:
Iets dergelijks heb ik al wat langer geleden bij de hand gehad en de situatie was dat de verzekering de schade vergoed volgens je polisvoorwaarden en de schade probeert te verhalen op de schuldige partij.
Lukt dit niet dan dan gaat dit ten koste van de opbouw van je schadevrije jaren.
Het enige dat de verzekering deed was een aangetekende brief aan betrokkene waarop niet gereageerd werd.
Ik ben idd bang dat ook hier de schade niet verhaalt gaan worden. Zij gaat echt niet reageren op brieven.
Laat ik het via mijn verzekering doen kost het mij 250,- eigen risico + de komende 5 jaar 760 aan no claim verval! :'(

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online

Mrjraider

De mannelijke zuster

Wat je kan doen is gewoon de verzekering aan het werk laten. De te maken kosten laten berekenen en net zo lang bij de politie gaan zeuren en dan de schade verhalen. Ronduit belachelijk dit.

At the end of the line a survivor will be born

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:19
Yohost! schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 14:39:
[...]

Dit is ook zeker hoe ik het wil doen inderdaad.

[...]

Toen ze hier is komen wonen 8 jaar terug veroorzaakte ze erg veel overlast in de buurt door elk weekend en door de week feestjes te geven tot diep in de nacht. (buiten)
Mevrouw is uit een achterstandswijk overgeplaatst naar onze wijk omdat ze daar ook problemen gaf.
Er zijn uiteindelijk door de buren klachten ingediend bij het sociaal verhuurbedrijf.
Dit heeft uiteindelijk na jaren geleid tot een laatste waarschuwing en vervolgens is ook de overlast direct gestopt.

Ik kan en wil uiteindelijk ook een klacht indienen met het hele verhaal erbij.
Echter dit lost mijn probleem wat ik met de auto op niet op.
Ik heb zitten nadenken en wat ik wil gaan doen is een brief bij haar door de brievenbus doen.
Hierin stel ik haar aansprakelijk en verzoek haar vriendelijk om mee te werken op het moment dat mijn verzekering wil gaan verhalen.
Ook geef ik aan dat wanneer ze dit niet doet ik een klacht zal indienen bij de woningbouw.
Wellicht is ze hier nog gevoelig voor?

Ik wil echt geen cent hier in kwijt zijn omdat ik gewoon een dader heb.
Helaas ben ik bang dat het toch dokken wordt :X :(

[...]

Ik ben idd bang dat ook hier de schade niet verhaalt gaan worden. Zij gaat echt niet reageren op brieven.
Laat ik het via mijn verzekering doen kost het mij 250,- eigen risico + de komende 5 jaar 760 aan no claim verval! :'(
Heb je mijn reactie eerder gelezen?

Het gaat je sowieso geld kosten, alleen kun je daar behoorlijk deel van terugkrijgen door de juiste paden te bewandelen.
Als je geluk hebt en volgens is dat zo, heb je eerdere schades nog niet laten herstellen? Dan kun je het in 1x laten herstellen en met wat geluk via je verzekering laten verhalen. (Met de aangifte en veroordeling)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online
Jouw verzekering gaat gewoon uitzoeken waar buurvrouw verzekerd is en die verzekeringsmaatschappijen gaan elkaar zeker niet bijten als er bewijs is.

Gewoon je verzekering het laten afhandelen, die doen dit dagelijks en ook het snelst.

Schaderapport kan ook gratis, gewoon bij een schadeboer binnenlopen, verhaal uitleggen en afspreken dat bij akkoord verzekering tegenpartij je de schade door hun laat repareren. Verzekeringsschade is voor een schadeboer letterlijk 2 muisklikken per deel, zijn gewoon tooltjes voor met standaard tarieven.

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk Season 16

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 07:38
@RedHat Dit loopt via persoonlijke aansprakelijkheid, niet via autoverzekering van de dader. Mag je hopen dat de dader zo'n verzekering heeft. Met kinderen is het dom om zo'n verzekering niet te hebben, maar er lopen genoeg domme mensen rond.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True