Toon posts:

Hue Motion Sensor mogelijkheden - Do not disturb my scene

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• psiebe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-10-2018
Ik probeer het volgende voor elkaar te krijgen met de motion sensor in mijn woonkamer, maar ben er nog niet in geslaagd.

Ik wil eigenlijk dat mijn sensor 's ochtends, 's avonds en 's nachts bij beweging inschakelt. Dit is makkelijk en standaard genoeg... de uitdaging is, dat ik 's avonds wil dat de sensor de beweging negeert als er al een scene aan is (om te voorkomen dat andere scene's weer teruggezet worden naar je basis scene) en ook dat hij negeert dat het stil is (dus, doe niets als er geen beweging is geweest)

Met Do not disturb my scene kan ik het avond gedeelte programmeren, maar dan kan ik geen ander scenes meer selecteren voor nacht (nachtlampje) of ochtend (energie is dan best nodig ;) ) en met de basis settings kan ik het avond gedeelte niet afdekken.

Iemand een suggestie of een andere oplossing voor mij?

groet,
Patrick

Alle reacties

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:03
Hass.IO implementeren en combineren met Hue? :+

Daarmee kun je namelijk veel meer dan wat 'out of the box' mogelijk is.
Ik gebruik het zelf in soortgelijke situatie; als bepaalde scene aan gaan dan wordt er een switch op 'Aan' gezet.
De motion sensor zelf werkt wel 24/7 maar de uitvoering/actie die er achter zit mag alleen afgetrapt worden als de switch of 'Uit' staat (op binnen bepaalde tijdsvlakken).

Denk niet dat Hue in staat is om dat allemaal stand-alone te kunnen doen.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:10
Dan zul je echt een eco systeem ala domoticz of homekit moeten toepassen.
Op die wijze kun je condities aan je automations hangen

Anoniem: 477788

Ligt er aan hoeveel tijd je in de Hue Bridge wilt steken. Wat je wilt kun je in de Bridge programmeren. De bridge bevat een 'eenvoudige' manier om acties uit te voeren aan de hand van regels. Dit doe je zelf met een browser en instructies in JSON.

Je zou bijvoorbeeld kunnen doen:

* lamp aan op motion en als het donker is en de lampen niet aanstaan.
* lamp uit als er voldoende licht is (rekening houdend met een treshold)
* lampen uit bij geen motion voor x minuten, afhankelijk van je wensen zou je hier ook een tijd aan kunnen knopen bijvoorbeeld van 23u tot 6u. Dan blijft je verlichting aan staan buiten die tijd, mits het donker genoeg is.

Je standaard regels die de motion sensor maakt in je bridge moet je dan verwijderen. Daarna is het even spelen met de regels om ze toe te passen op jouw situatie, wat is donker, wat is licht, hoe lang moet het aan staan, etc.

Je kunt uiteraard ook iets als NodeRED, HomeAssistant of één van de andere oplossingen gebruiken. Er zullen vast ook wel Appjes zijn die wat meer instel mogelijkheden hebben dan de standaard Hue App.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee