Toon posts:

TV image capture = Brak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
eerst mijn config:
PIII 733@808, MSI 6309, 1,5GB SDR PC133, ATi Radeon 64MB DDR ViVo, Pinnacle TV studio Rave, Fujitsu 8,4GB, Maxtor 15GB, Creative DVD12x, Sony diskdrive, logitech key + muis, NEC 19"...

Windows ME en Windows 2k Pro installed...

ik gebruik het pinnacle programma om tv te kijken onder zowel windows ME en Windows 2K.
het ziet er allemaal erg geil uit.. stukken beter dan op een gewone TV.
Maar, filmpjes zijn erg groot (500MB voor 12 minuten...) en screenshots zijn erg brak.
nu zei iemand dat dat aan dat pinnacle proggie ligt.. is dat zo?? en welk proggie kan ik dan gebruiken???

hier trouwens een voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.huizing3/brak.jpg

dit moet toch beter kunnen of niet?

Verwijderd

Je kunt virtualdub gebruiken,maar de kwaliteit blijft klote een dc10 + is beter.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga eens zoeken naar dat proggie..

DC10+ is geen 100,- :)

Verwijderd

Maakt geen reet uit of je virtualdub gebruikt of een ander captureprogramma. Hoe hoger de resolutie, hoe scherper het beeld. Duh. En er zit storing in dat plaatje, dat scheelt ook nogal veel. Bij mij zit er trouwens ook altijd storing dor het beeld op mijn miro PCTV studio. Als er geen storing in het signaal zit zou PCTV rave (hetzelfde als die ik heb dus) heel goed beeld moeten geven. Je kunt capturen op 768x576 alleen is het beeld dan wel interlaced. Kweenie welke resolutie het plaatje is?

Dat de bestanden zo groot zijn kan kloppen, ligt aan de resolutie, de codec en de zwaarte van comprimeren.
Als je encodeerd in DIVX in een resolutie van 384x288 met divx-audio 64kbit dan krijg ie ongeveer 4-7 MB per minuut. Bij INDEO 5.10 is dat 12-80 MB.

Verwijderd

[quote]Op donderdag 19 juli 2001 21:40 schreef limp_bizkit het volgende:
ik ga eens zoeken naar dat proggie..

DC10+ is geen 100,- :)

verwacht voor die prijs dan geen top kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 19 juli 2001 21:43 schreef trinity het volgende:
Maakt geen reet uit of je virtualdub gebruikt of een ander captureprogramma. Hoe hoger de resolutie, hoe scherper het beeld. Duh. En er zit storing in dat plaatje, dat scheelt ook nogal veel. Bij mij zit er trouwens ook altijd storing dor het beeld op mijn miro PCTV studio. Als er geen storing in het signaal zit zou PCTV rave (hetzelfde als die ik heb dus) heel goed beeld moeten geven. Je kunt capturen op 768x576 alleen is het beeld dan wel interlaced. Kweenie welke resolutie het plaatje is?
waar die storing vandaan komt begrijp ik dus niet echt, want het tv beeld zelf zeg maar, dat is gewoon goed zonder ruis/storing.
dat plaatje is 768x576...
Dat de bestanden zo groot zijn kan kloppen, ligt aan de resolutie, de codec en de zwaarte van comprimeren.
Als je encodeerd in DIVX in een resolutie van 384x288 met divx-audio 64kbit dan krijg ie ongeveer 4-7 MB per minuut. Bij INDEO 5.10 is dat 12-80 MB.
ja maar ik kan geen codec kiezen :(
daarom dacht ik, misschien is er een ander tv proggie dat dat wel kan..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 19 juli 2001 21:47 schreef dogma het volgende:
verwacht voor die prijs dan geen top kwaliteit.
dat doe ik ook niet, maar die pinnacle tv studio rave is zeker geen slecht kaartje hoor! dat beeld is echt superscherp en superlekker, alleen het capturen gaat brak..

Verwijderd

Op donderdag 19 juli 2001 21:57 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

waar die storing vandaan komt begrijp ik dus niet echt, want het tv beeld zelf zeg maar, dat is gewoon goed zonder ruis/storing.
dat plaatje is 768x576...
[..]

ja maar ik kan geen codec kiezen :(
daarom dacht ik, misschien is er een ander tv proggie dat dat wel kan..
Ja, maar het plaatje ziet eruit alsof het 384x288 is ofzo (of het is de-interlaced of er is geen beweging op het plaatje).

Ik heb een PCTV studio van miro, dat is dezelfde tv-kaart die jij hebt, en bij mij kan ie wel goed capturen, maar er zit ok storing in het beeld en ik snap ook niet waar het vandaan komt. De storing is er ook bij gewoon tv-kijken. Bovendien vind hij bijna geen een zender met de automatische zoekmehode. Terwijl ik juist een nieuwe kabel had gekocht om die storing weg te doen.

En je kunt geen codec kiezen? Hmmm... Heb ik ook last van. Ik kan nu met vidcon wel codecs kiezen, maar met het studioprogramma kan er alleen gekozen worden tussen indeo 5.10, miro XL en ongecomprimeerd.

Bij mij loopt virtualdub overigens vast.

Verwijderd

Wat voor storing heb je ? verticale lijnen in je beeld soms ? als dat zo is dan ligt het aan je pci bus!! bij pinnacle kan je trouwens een pci booster downen. ik gebruik hem niet want ik heb er geen last van dus ik weet ook niet hoe het werkt.

Ik heb een miro pctv pro ik capture met virtual dup met divx fast motion op 352 x 288 en divx audio. per videoclip ongeveer 35 let op wel stereo geluid, en het ziet er dan zeer gelikt uit.

wat betreft storing op de kabel, dit kan je het beste verkomen door een hoog frequentie afgeschermde kabel te kopen, dus niet van die goedkope zooi van de bcc ofzo, dat help veel beter dan bijvoorbeeld een versterker.

en miro pctv studio zuigt like hell wat een kut programma is dat zeg, gebruikt maar gewoon virtual dup! :)

greeetzz

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
je heb toch een vivo?? waarom capture je daar niet mee dan?

Verwijderd

Als je met betere kwakiteit wilt werken, moet je de nieuwslezer van de NOS.

Die muziek video's hebben aan lage kwailiteit op een station als TMF..
(Zij kunnen zich geen hoge bandbreedte veroorloven)

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Heb zelf een Hauppauge WinTV dus een vergelijkbaar kaartje

Als ik videoclips grab hiermee is de kwaliteit echt :9

Maar je moet wat veranderen:

Mijn hauppauge stond standaard op 384x288 ipv. 768x576, je kan dit veranderen in Win2k onder device manager, tevens kan je hier kiezen tussen interlaced of non-interlaced... interlaced is iets scherper.

Dus als ik capture met 768x576 is het echt prima kwaliteit echter worden de bestanden erg groot, ik capture mbv. VirtualDub ook direct naar DivX (wel op 6000bps), wil je nog beter kwaliteit(frames kunnen droppen bij realtime compressie), capture je eerst zonder compressie, daarna met VirtualDub compressen naar DivX met wat filters zoals: deinterlace en ruisonderdrukking.

Verwijderd

Ik heb ff plaatje bekeken, resolutie lijkt goed te zijn en interlacing problemen zorgen hier niet voor....

Lijkt me gewoon dat de source zo is. Bedenk dat als je TV kijkt, dan zie je 25 fps (PAL) en dus zie je oneffenheden in het beeld niet echt goed, je ziet alleen de algemene beweging, zo werkt het menselijk oog helaas... Maak maar eens een screenshot van je desktop terwijl je TV kijkt, ik durf te wedden dat het beeld dan hetzelfde is...

Die oneffenheden komt denk ik gewoon door de slechte kwaliteit van het doorgegeven signaal van jouw TV-source (de kabel). Zet eens een signaal-versterker op de plek waar de kabel jouw huis binnenkomt.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 20 juli 2001 02:19 schreef ScooBY_DoO het volgende:
je heb toch een vivo?? waarom capture je daar niet mee dan?
kan ik mijn tv dan op die ViVo aansluiten?

TV heeft alleen SCART aansluiting..

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 09:58 schreef Hooi het volgende:

Cryptische melding...

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 09:58 schreef Hooi het volgende:

Explain yourself please... :?

Verwijderd

Liter heb ook klote beeld. Maar das mijn zijn PC TV Pro van 100.- :)

Maar toch maar even een capture, tis ook niet verbazingwekkend als je een kabel 4 splitst over 25 mtr. >:)

Verder prima wel ofzo :P

Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~marc4/tweakers/pctvpro.jpg

• Digital-DNA
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

he hoe maak jij die screenshot??

ik kan alleen via F4 een screenshot maken (en dat duurt dan een eeuw zodat je mist wat je eigenlijk wilt).

Doe jij het gewoon via Alt+PrintScreen? (ik krijg dan een stuk paars), of heb je de window er zelf omheengeplakt?

Ik heb trouwens ook een niet erg goed beeld, maarja, beneden in de huiskamer is het ook niet zo heel veel beter :(, en dat in een gewone straat...

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 19:28 schreef Digital-DNA het volgende:
he hoe maak jij die screenshot??

ik kan alleen via F4 een screenshot maken (en dat duurt dan een eeuw zodat je mist wat je eigenlijk wilt).

Doe jij het gewoon via Alt+PrintScreen? (ik krijg dan een stuk paars), of heb je de window er zelf omheengeplakt?

Ik heb trouwens ook een niet erg goed beeld, maarja, beneden in de huiskamer is het ook niet zo heel veel beter :(, en dat in een gewone straat...
Ik denk idd dat heeft zitten plakken en knippen... :) kijk maar is goedd op welk kanaal die is ingesteld en wat er in het beeld staat :Y)

Bij mij is veel van de kanalen slecht alleen SBS en een paar van die turken kanalen zijn goed...

Ik heb PCTV Rave

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 19:39 schreef Dutch_man het volgende:

[..]

Ik denk idd dat heeft zitten plakken en knippen... :) kijk maar is goedd op welk kanaal die is ingesteld en wat er in het beeld staat :Y)

Bij mij is veel van de kanalen slecht alleen SBS en een paar van die turken kanalen zijn goed...

Ik heb PCTV Rave
heheheh, nou ik heb idd zitten plakken, maar die zender klopt zo i zo niet, omdat het een videokanaal is.... dus die benamingen in dat prog klopt niet :) 8-)

Verwijderd

Ja ja.....
Waarom heb SBS6 dan RTL 4 genoemd anders hete ze toch ''canal 33'' oid?

slordig hoor ;)

Verwijderd

Omdat misschien RTL 4 aanstond via me videorecorder, en daarom die locatie naar de bekende televisie zender RTL 4 benoemt heeft? >:) :Y)

Verwijderd

Topicstarter
hhhhmmmmzzzz.. ik ben in ieder geval niet de enige... :)

zullen we met z'n allen pinnacle gaan mailen dat we met z'n allen een nieuwe kaart willen omdat dit rommel is? >:)

hier nog wat brakke poep:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.huizing3/brak2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/j.huizing3/brak3.jpg
Gwen Stefani :9~ :)

is trouwens wel stoer beeld op monitor en tv tegelijk via mijn Radeon :)
beeld op tv is dan ook wel beter dan normaal (lijkt in ieder geval zo)

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 21:33

Elroy

Zelda!!!

Hier is ook een screenshot van pinnacle alleen deze is gecompressed waardoor heelveel ruis weg is

Afbeeldingslocatie: http://www.superuser.nl/~elroy/temp.jpg

Specs Computer

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 20 juli 2001 20:32 schreef elroy het volgende:
Hier is ook een screenshot van pinnacle alleen deze is gecompressed waardoor heelveel ruis weg is

[afbeelding]
minder ruis, maar ook mindere kwaliteit

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 17:52 schreef Stoned-cow het volgende:

[..]

Explain yourself please... :?
Cryptische melding...
D'r vielen wat woorden weg of zo.. :+

Als je met betere kwakiteit wilt werken, moet je de nieuwslezer van de NOS proberen te capturen..

• Redje
Alle bovenstaande shots zijn non-interlaced, of men dit nu bewust zo gedaan heeft of niet... je ziet dat heel duidelijk in de logos v/d zender, heel pixelig.
Hier een voorbeeld:

Non-interlaced:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rclaasse/Ned1_Non-interlaced.jpg

Interlaced:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/rclaasse/Ned1_Interlaced.jpg

Enig nadeel is bij snel bewegende films dat je de lijntjes dan ziet... maar ja als ik tv kijk zit ik niet met me neus tegen de monitor ;)

Verder zoals ik al zei is het beste om raw te capturen en daarna met virtualdub te compressen met DivX en filteren (de-interlace) dan krijg je scherp beeld en geen last van interlacing.

• Digital-DNA
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

volgens mij is het zo dat als je een screenshot captured dat bij sommige systemen (bij mij dan) de overlay uit gaat waardoor ik een zeer blokkerig plaatje krijgt (W2K), in m'n W9x kreeg ik namelijk veel betere screenshots.

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

redje: welke tvkaart heb jij?

ik bedoel welke haupage precies?

• Redje
Op zaterdag 21 juli 2001 17:00 schreef Gladiator het volgende:
redje: welke tvkaart heb jij?

ik bedoel welke haupage precies?
WinTV Radio... alleen gebruik ik het radio gedeelte niet... toen ik hem kocht hadden ze alleen deze en een GO en dies niet stereo, de WintV PCI weer wel, die wilde ik eigenlijk.

btw. ik use hem onder Win2k alleen lijken de drivers minder dan onder W98 daar werkt ie net iets beter, bv. onder Win2k werkt je OSD brak, kan niet alles hebben ;)
Pagina: 1