Toon posts:

KPN biedt gratis monteur aan voor verouderde aansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:06
Dag medetweakers,

Een familielid van mij is telefonisch benaderd door KPN (privénummer) met het aanbod om gratis een monteur langs te sturen. Dit zou gedaan worden om de aansluiting te verbeteren en de internetsnelheid te verhogen? Ze heeft echter niet geklaagd over een slechte of trage verbinding bij KPN.

Ik heb het gesprek jammer genoeg niet zelf gevoerd dus weet verder ook niet wat ze willen vervangen en of het überhaupt wel legitiem is.

Zou het hier om een scam gaan? :?

Groeten Stoeptegel5

Beste antwoord (via Stoeptegel5 op 28-09-2018 13:32)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Stoeptegel5 Zoals andere hier ook al aangeven is het op Tweakers de bedoeling om voordat je een topic opent eerst zelf het e.e.a. uit te zoeken en op te zoeken.

In dit geval was het waarschijnlijk makkelijk / beter geweest om het gewoon na te vragen bij KPN zelf.

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bel eens 1200 hierover? Of laat die vriendin bellen?

*knip*. Niet de plek om dit ter discussie te stellen.

[Voor 43% gewijzigd door rens-br op 28-09-2018 13:25]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03 12:55
Is geen scam. KPN stuurt soms een brief of belt op met de mededeling dat de aansluiting niet optimaal is. Vaak ligt dat in huis, maar het kan (in ons geval destijds) ook buitenshuis zijn.

Ze gaan eerst kijken of er na het vervangen van de hoofdaansluiting (ISRA) in huis er al verbetering optreedt of dat er een andere oorzaak is waardoor de lijn minder zou presteren. Dat bieden ze aan als service. Je hoeft er natuurlijk geen gebruik van te maken als er geen klachten zijn.

We hebben hier ook wel eens zo'n brief gehad. Er was toentertijd ook wat mis met de lijn. Het heeft vervolgens een jaar gekost om dat te herstellen :P.

[Voor 13% gewijzigd door krakendmodem op 28-09-2018 12:51]

• Stoeptegel5
krakendmodem schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:49:
Is geen scam. KPN stuurt soms een brief of belt op met de mededeling dat de aansluiting niet optimaal is. Vaak ligt dat in huis, maar het kan (in ons geval destijds) ook buitenshuis zijn.

Ze gaan eerst kijken of er na het vervangen van de hoofdaansluiting (ISRA) in huis er al verbetering optreedt of dat er een andere oorzaak is waardoor de lijn minder zou presteren. Dat bieden ze aan als service. Je hoeft er natuurlijk geen gebruik van te maken als er geen klachten zijn.

We hebben hier ook wel eens zo'n brief gehad. Er was toentertijd ook wat mis met de lijn. Het heeft vervolgens een jaar gekost om dat te herstellen :P.
Dankjewel hier heb ik wat aan :)

• Stoeptegel5
MAX3400 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:48:
Bel eens 1200 hierover? Of laat die vriendin bellen?

*knip* niet relevant.
*knip* niet relevant.

[Voor 38% gewijzigd door rens-br op 28-09-2018 13:26]

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

@Stoeptegel5 het is niet irritant, maar ik snap @MAX3400 wel. Als je alvorens te posten het beleid had gelezen had je begrepen dat eigen inzet getoond moet worden, daaronder valt dus ook even Googlen of KPN zelf bellen. :)

Gelukkig is er al een oplossing geboden.

[Voor 8% gewijzigd door Slavy op 28-09-2018 13:02]

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:37
Stoeptegel5 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:57:
[...]

Dankjewel hier heb ik wat aan :)
Voordat je dit zomaar aanneemt zou ik toch KPN eens bellen en vragen of dit klopt. Ik zou het in ieder geval erg vreemd vinden als een monteur van een provider (of een ingehuurde derde partij) mij vanuit het niets zomaar belt en vraagt wanneer ze langs kunnen komen 'om een verouderde aansluiting te controleren', zonder via een andere weg ingelicht te worden. Niet stom bedoeld, maar mag 'Microsoft' jou dan ook vanuit het niets bellen en laat je degene aan de telefoon dan toe om iets op jouw computer te doen?

Je geeft zelf al aan dat je het niet vertrouwt, dus gewoon even zelf contact opnemen. Dan weet je het 100% zeker.

[Voor 52% gewijzigd door Mint op 28-09-2018 13:06]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Stoeptegel5 Zoals andere hier ook al aangeven is het op Tweakers de bedoeling om voordat je een topic opent eerst zelf het e.e.a. uit te zoeken en op te zoeken.

In dit geval was het waarschijnlijk makkelijk / beter geweest om het gewoon na te vragen bij KPN zelf.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03 12:55
Mint schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:02:
[...]

Voordat je dit zomaar aanneemt zou ik toch KPN eens bellen en vragen of dit klopt. Ik zou het in ieder geval erg vreemd vinden als een monteur van een provider (of een ingehuurde derde partij) mij vanuit het niets zomaar belt en vraagt wanneer ze langs kunnen komen 'om een verouderde aansluiting te controleren', zonder via een andere weg ingelicht te worden. Niet stom bedoeld, maar mag 'Microsoft' jou dan ook vanuit het niets bellen en laat je degene aan de telefoon dan toe om iets op jouw computer te doen?

Je geeft zelf al aan dat je het niet vertrouwt, dus gewoon even zelf contact opnemen. Dan weet je het 100% zeker.
KPN voert af en toe controles uit op de lijnen die vanuit de wijkcentrales lopen en vergelijken die met lijnen in de buurt. Als 1 lijntje maar 10Mb doet en de anderen allemaal 50, dan stuurt KPN een brief met tekst en uitleg of bellen ze vanuit KPN (dus niet een monteur) met tekst en uitleg. Dan sturen ze gratis een monteur om te kijken of er iets aangepast kan worden. Dit gaat via een aparte afdeling en niet via de helpdesk.

Bij het Googlen op KPN kwaliteitscontrole kom je een paar oudere topics tegen.

In dit geval dus geen scam. De buren van mij hebben hier ook gebruik van gemaakt, die hadden daadwerkelijk een slechte lijn.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee