[ Voor 99% gewijzigd door Stoeptegel5 op 18-06-2025 16:14 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Stoeptegel5 op 18-06-2025 16:14 ]
[ Voor 43% gewijzigd door rens-br op 28-09-2018 13:25 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
[ Voor 13% gewijzigd door krakendmodem op 28-09-2018 12:51 ]
Dankjewel hier heb ik wat aankrakendmodem schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:49:
Is geen scam. KPN stuurt soms een brief of belt op met de mededeling dat de aansluiting niet optimaal is. Vaak ligt dat in huis, maar het kan (in ons geval destijds) ook buitenshuis zijn.
Ze gaan eerst kijken of er na het vervangen van de hoofdaansluiting (ISRA) in huis er al verbetering optreedt of dat er een andere oorzaak is waardoor de lijn minder zou presteren. Dat bieden ze aan als service. Je hoeft er natuurlijk geen gebruik van te maken als er geen klachten zijn.
We hebben hier ook wel eens zo'n brief gehad. Er was toentertijd ook wat mis met de lijn. Het heeft vervolgens een jaar gekost om dat te herstellen.
*knip* niet relevant.MAX3400 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 12:48:
Bel eens 1200 hierover? Of laat die vriendin bellen?
*knip* niet relevant.
[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 28-09-2018 13:26 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Slavy op 28-09-2018 13:02 ]
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Voordat je dit zomaar aanneemt zou ik toch KPN eens bellen en vragen of dit klopt. Ik zou het in ieder geval erg vreemd vinden als een monteur van een provider (of een ingehuurde derde partij) mij vanuit het niets zomaar belt en vraagt wanneer ze langs kunnen komen 'om een verouderde aansluiting te controleren', zonder via een andere weg ingelicht te worden. Niet stom bedoeld, maar mag 'Microsoft' jou dan ook vanuit het niets bellen en laat je degene aan de telefoon dan toe om iets op jouw computer te doen?
[ Voor 52% gewijzigd door Mint op 28-09-2018 13:06 ]
KPN voert af en toe controles uit op de lijnen die vanuit de wijkcentrales lopen en vergelijken die met lijnen in de buurt. Als 1 lijntje maar 10Mb doet en de anderen allemaal 50, dan stuurt KPN een brief met tekst en uitleg of bellen ze vanuit KPN (dus niet een monteur) met tekst en uitleg. Dan sturen ze gratis een monteur om te kijken of er iets aangepast kan worden. Dit gaat via een aparte afdeling en niet via de helpdesk.Mint schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:02:
[...]
Voordat je dit zomaar aanneemt zou ik toch KPN eens bellen en vragen of dit klopt. Ik zou het in ieder geval erg vreemd vinden als een monteur van een provider (of een ingehuurde derde partij) mij vanuit het niets zomaar belt en vraagt wanneer ze langs kunnen komen 'om een verouderde aansluiting te controleren', zonder via een andere weg ingelicht te worden. Niet stom bedoeld, maar mag 'Microsoft' jou dan ook vanuit het niets bellen en laat je degene aan de telefoon dan toe om iets op jouw computer te doen?
Je geeft zelf al aan dat je het niet vertrouwt, dus gewoon even zelf contact opnemen. Dan weet je het 100% zeker.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq