Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Gear/Oculus Go/Daydream] Controller-mogelijkheden showcase?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Rekcor
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21-06 20:46
Ik ben bezig met een onderzoekje naar de (on)mogelijkheden van 'goedkope' VR-systemen:
* Samsung Gear VR / Oculus Go
* Google Daydream

Wat ik vooral wil onderzoeken zijn de mogelijkheden van de controller in een app of game:
- dingen in VR oppakken
- dingen in VR verplaatsen
- dingen in VR aanklikken
- dingen in VR neerzetten
- dingen in VR verschuiven

Het liefst zou ik daarom een paar apps/games uitproberen waarin de user dit soort acties uit moet voeren. Nu heb ik al een paar apps/games geïnstalleerd (en zelfs aangeschaft), maar nog geen app/game gevonden die echt alle hierboven beschreven interacties 'showcased'.

Weten jullie een app/game die dit wel mooi laat zien?

Alle reacties

• Geronimous
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07:14

Geronimous

Moderator Spielerij
Ik mis nog een heleboel informatie: Wat heb je zelf al gevonden? Welke apps heb je al geprobeerd? Wat vond je daar goed aan / niet goed aan? Wat mistte je nog in die apps? Wat verwacht je van de verschillende hardware? Wat voor toepassing wil je het precies voor gaan gebruiken? Waarvoor ben je je onderzoek aan het doen?

We helpen elkaar graag, maar een complete beschrijving van je eigen huiswerk stellen we zeer op prijs :) Het lijkt er nu teveel op dat je je hele onderzoeksvraag hier neerzet en het onderzoek door anderen wilt laat invullen.

Juist het delen van je onderzoek/bevindingen en wat je zelf daarin hebt ervaren en onderzocht is wat Tweakers Tweakers maakt. Bovendien is je onderzoeksvraag zo breed dat je hierin nu onmogelijk advies in kunt krijgen. Ik zou me eerst zelfs een goed gaan inlezen in de verschillende platforms, hardware en accessoires -mogelijkheden en welke engines ondersteund worden, etc.

• Rekcor
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 21-06 20:46
Geronimous schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:47:
~[mbr]Ik mis nog een heleboel informatie: Wat heb je zelf al gevonden? Welke apps heb je al geprobeerd? Wat vond je daar goed aan / niet goed aan? Wat mistte je nog in die apps?
Ik begrijp deze vraag eerlijk gezegd niet goed: volgens mij beschrijf ik heel duidelijk wat ik zoek: een app/game waarin de gebruiker dingen/objecten in vr moet oppakken, verplaatsen, aanklikken, neerzetten en verschuiven. Dit met de goedkope hardware van genoemde systemen.
Wat verwacht je van de verschillende hardware?
Dat weet ik niet, daarvoor is mijn onderzoekje bedoeld: wat kán ik voor dit (weinige) geld verwachten qua ux?
Wat voor toepassing wil je het precies voor gaan gebruiken?
Een app waarin user bovengenoemde handelingen moet uitvoeren. Dit zouden we met high-end spul kunnen oplossen, maar liever niet.
Waarvoor ben je je onderzoek aan het doen?
Omdat ik wil weten wat er mogelijk is. Het is dus puur verkennend.
We helpen elkaar graag, maar een complete beschrijving van je eigen huiswerk stellen we zeer op prijs :) Het lijkt er nu teveel op dat je je hele onderzoeksvraag hier neerzet en het onderzoek door anderen wilt laat invullen.
Ik wil gewoon graag weten of mensen uit eigen ervaring apps/games kennen waarin users bovengenoemde acties moeten uitvoeren, zodat ik die apps/games zelf kan uitproberen.

Een goed antwoord zou kunnen zijn: "In Jigsaw Puzzle VR moet je puzzelstukken drag/droppen - https://www.oculus.com/ex...es/app/1476293569079509/"

Het is allemaal niet zo hoogdravend wat ik vraag :-).

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True