Hoi mede-tweakers,
Ik ben op dit moment langzaam aan op zoek naar een nieuwe pc. Op dit moment werk ik i.v.m. studie op een laptop (HP Z-Book 15 G1), maar deze heeft na ruim 4 jaar zijn beste tijd ook wel gehad.
In verband met aflopende studie wil ik terug naar een desktop. Ik heb jaren geleden ooit één keer zelf een pc in elkaar gesleuteld, dus ervaring is beperkt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is voornamelijk bedoeld voor videomontage (op korte termijn inclusief 4K beeldmateriaal) en gebruik dus software als Premiere Pro, After Effects, Photoshop, Lightroom. Daarnaast wil ik er ook nog wel een klein beetje op kunnen gamen, maar dat hoeft zeker niet in de hoogste resolutie(s).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumbudget ligt (inclusief scherm) zo rond de € 2000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, door de switch van laptop naar desktop. Enkel nog en bedrade muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat de omschrijving hierboven redelijk voor zich spreekt, mijn wenslijst heb ik hieronder geplaatst. Ik vraag me dus een beetje af of dit allemaal compatibel is en zorgt voor een uitgebalanceerde pc
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst heb ik een pc die redelijk stil presteert en vanzelfsprekend snel opstart, vandaar dat ik een SSD op mijn wenslijst heb staan. Mijn wenslijst staat hieronder;
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag van jullie horen of dit systeem realistisch is, of dat jullie (bepaalde) onderdelen zouden uitwisselen voor iets anders, met betrekking tot de doelstellingen waarvoor ik de pc wil gebruiken.
Ik ben op dit moment langzaam aan op zoek naar een nieuwe pc. Op dit moment werk ik i.v.m. studie op een laptop (HP Z-Book 15 G1), maar deze heeft na ruim 4 jaar zijn beste tijd ook wel gehad.
In verband met aflopende studie wil ik terug naar een desktop. Ik heb jaren geleden ooit één keer zelf een pc in elkaar gesleuteld, dus ervaring is beperkt
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is voornamelijk bedoeld voor videomontage (op korte termijn inclusief 4K beeldmateriaal) en gebruik dus software als Premiere Pro, After Effects, Photoshop, Lightroom. Daarnaast wil ik er ook nog wel een klein beetje op kunnen gamen, maar dat hoeft zeker niet in de hoogste resolutie(s).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumbudget ligt (inclusief scherm) zo rond de € 2000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, door de switch van laptop naar desktop. Enkel nog en bedrade muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat de omschrijving hierboven redelijk voor zich spreekt, mijn wenslijst heb ik hieronder geplaatst. Ik vraag me dus een beetje af of dit allemaal compatibel is en zorgt voor een uitgebalanceerde pc
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst heb ik een pc die redelijk stil presteert en vanzelfsprekend snel opstart, vandaar dat ik een SSD op mijn wenslijst heb staan. Mijn wenslijst staat hieronder;
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 390,- | € 390,- |
1 | MSI Z370 PC PRO | € 119,- | € 119,- |
1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 581,95 | € 581,95 |
1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 60,- | € 60,- |
1 | Fractal Design Define S | € 69,90 | € 69,90 |
1 | LG 27UD69P Wit | € 399,- | € 399,- |
1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 97,65 | € 97,65 |
1 | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
1 | Cooler Master MasterKeys MK120 (Qwerty US) | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 143,- | € 143,- |
1 | Corsair RM550x Zwart | € 82,95 | € 82,95 |
1 | Samsung 970 Evo 500GB | € 143,51 | € 143,51 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.187,86 |
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag van jullie horen of dit systeem realistisch is, of dat jullie (bepaalde) onderdelen zouden uitwisselen voor iets anders, met betrekking tot de doelstellingen waarvoor ik de pc wil gebruiken.