Toon posts:

New to the game: is deze setup ok?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AlterEgo85
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-03 17:14
Hoi,

Ik verhuis binnenkort en wil in mijn living op een aangename manier (maar niet maniakaal) van een goede film genieten met fatsoenlijk geluid. Ik besef dat dit zeer subjectief is en alle kanten kan op gaan.

Omdat ik design ook belangrijk vind en geen audiofiel ben hoeft dit niet allemaal high end te zijn.

Doe ik mis met volgende configuratie:

Beeld:
-4K tv (Sowieso een Philips, ambilight heeft voor mij een meerwaarde), hoeft nog geen OLED te zijn. Een goede 4K uit de vorige generatie is ok. Bvb: Philips 55PUS6262

Bron 4K:
-SONY UBP-X800

Audio (dit vind ik het moeilijkst, hoeft geen 5.1 te zijn. Ik neig naar sonos omdat ik qua design en gebruiksgemak dat het mooiste en makkelijkste vind, een subwoofer is denk ik niet noodzakelijk).

- Sonos beam
- 2x sonos 1 als achterste kanalen.

Eisen: draadloos! Ik wil geen extra draden trekken over mijn livingvloer ...

Ik zit vooral in met de combo tussen de bluray speler en de sonos apparaten? Ga ik hier tevreden over zijn? Of is er iets beter op de markt in dezelfde price range?

Bedankt!

Alle reacties

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:13
Wat wil je er nog meer op aansluiten? Playstation bijv. of iets anders? Zorg in elk geval dat je genoeg HDMI-ingangen voor je huidige en toekomstige bronnen hebt. Als ik het zo zie heeft de Beam maar 1 HDMI-aansluiting. Dan zit je dus wel vast voor extra apparaten, met wat je tv nog aan HDMI-ingangen heeft.

Daarnaast, de Sony UBP-X800 is een prima UHD-speler, maar voor veel minder geld koop je een LG UP970. Die is ook prima.

Ik lees net in deze reactie: WahWah in "Advies: Soundbar van maximaal €450" dat de Beam nu met korting te koop is.

[Voor 14% gewijzigd door Jorgen op 28-09-2018 15:48]

• AlterEgo85
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-03 17:14
dat is inderdaad een goede promotie, maar ik wil niet overhaast te werk gaan.

Bedankt voor de LG tip!

Qua audio overwoog ik ook een sony 2.1 setje of een Denon 2.1 setje, maar de reviews over de sonos online zijn eigenlijk toch echt niet slecht. Ik zeg niet voor de echte high end users. Maar voor een casual 'cinema ervaring'!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee