NAT type wijzigen ps4 op Wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 04-07 18:27
Beste,

Een vriend van heeft onlangs een huisje op een camping gehuurd door omstandigheden.
Gamen op de PS4 moet via de wifi, over de verbinding valt niks te klagen, werkt allemaal gewoon super.

Het enige is dat hij daar op nat type 3 zit, waardoor we niet in een party met elkaar kunnen praten.

Is heir een manier voor om dit toch over te zetten naar NAT type 2?
Hij heeft geen router of iets dergelijks in zijn huisje, de wifi komt vanaf een wifi mast ergens op de camping.

Ik hoor graag of er iets mogelijk is!

Groeten,
Kieft

Beste antwoord (via rens-br op 28-09-2018 13:34)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Kieft91 grote kans dat er dan wat aangepast moet worden aan de apparatuur van de camping, mag je daar niet bij of krijg je daar geen toegang tot houdt het op ben ik bang.

Daarnaast is het ook best lastig om met een oplossing te komen als we het netwerk niet kennen. Zou je kunnen achterhalen / vragen hoe het netwerk opgebouwd is en wat voor apparatuur er allemaal gebruikt wordt?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:39

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Kieft91 grote kans dat er dan wat aangepast moet worden aan de apparatuur van de camping, mag je daar niet bij of krijg je daar geen toegang tot houdt het op ben ik bang.

Daarnaast is het ook best lastig om met een oplossing te komen als we het netwerk niet kennen. Zou je kunnen achterhalen / vragen hoe het netwerk opgebouwd is en wat voor apparatuur er allemaal gebruikt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Ik denk dat het dan al ophoud, geen idee hoe alles zit. zal is vragen of hij contact op kan nemen met de beheerder daar.

bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
Als je wel kunt gamen, kun je nog teamspeak proberen via een losse laptop.
Of zit je ook met anderen in de party?
Wat je ook kunt proberen, vaak zitten in games ook een voicechat, zoals bij Fifa.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Voicechat via games werkt inderdaad wel, maar is niet optimaal. Maar dan houden we het daar gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
@rens-br @WeHoDo

Nu gebeurde er gisteren iets raars. We zaten in een party met zn drieen waarna mijn vriend (van de Nat type 3) gewoon een poging waagde om de party te joinen, en dit lukte!

We konden uren praten, maar toen 1 van de 4 weg ging, kreeg ik ineens weer de melding dat mijn vriend nat type 3 heeft en dus niet kan chatten in de party.

Heeft iemand hier een verklaring voor?

[ Voor 3% gewijzigd door Kieft91 op 02-10-2018 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
Kieft91 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:24:
@rens-br @WeHoDo

Nu gebeurde er gisteren iets raars. We zaten in een party met zn drieen waarna mijn vriend (van de Nat type 3) gewoon een poging waagde om de party te joinen, en dit lukte!

We konden uren praten, maar toen 1 van de 4 weg ging, kreeg ik ineens weer de melding dat mijn vriend nat type 3 heeft en dus niet kan chatten in de party.

Zet de DNS van de PS4 eens op 8.8.8.8 en dan herstarten.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
Wat zou dat moeten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-07 09:51

WCA

Niks, DNS instellingen hebben helemaal niets te maken met NAT.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Kieft91 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:24:
@rens-br @WeHoDo

Misschien dat een van je vrienden Host was en een open firewall (of geen firewall) heeft waardoor de communicatie verliep en dat zodra hij wegging iemand anders host werd met een andere NAT type waardoor communicatie niet meer mogelijk was? Weet niet of playstation zo werkt hoor maar ik ga er van uit dat er geen dedicated servers achter het party systeem zit.

Zie ook deze website voor meer informatie over NAT:
https://portforward.com/nat-types/

NAT Type 2 is the goal when setting up a PlayStation. In order to get NAT Type 2 on your PlayStation you need to do one of the following:

Forward the Sony Network ports in your router to your PlayStation, or
Setup a DMZ in your router pointing at your PlayStation, or
Have a fully UPnP compliant network. Usually this means having a router that supports UPnP and it is enabled.

Je zult dus altijd op de router moeten inloggen om dit voor elkaar te krijgen. Misschien toch de beheerder van de camping eens lief aankijken. Of via een andere route voice chatten... (discord, teamspeak, skype etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-06 09:19
Nilltris schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:04:
[...]

Misschien dat een van je vrienden Host was en een open firewall (of geen firewall) heeft waardoor de communicatie verliep en dat zodra hij wegging iemand anders host werd met een andere NAT type waardoor communicatie niet meer mogelijk was? Weet niet of playstation zo werkt hoor maar ik ga er van uit dat er geen dedicated servers achter het party systeem zit.

Zie ook deze website voor meer informatie over NAT:
https://portforward.com/nat-types/

NAT Type 2 is the goal when setting up a PlayStation. In order to get NAT Type 2 on your PlayStation you need to do one of the following:

Forward the Sony Network ports in your router to your PlayStation, or
Setup a DMZ in your router pointing at your PlayStation, or
Have a fully UPnP compliant network. Usually this means having a router that supports UPnP and it is enabled.

Je zult dus altijd op de router moeten inloggen om dit voor elkaar te krijgen. Misschien toch de beheerder van de camping eens lief aankijken. Of via een andere route voice chatten... (discord, teamspeak, skype etc.)
Dit lijkt mij ook de meest logische verklaring. Ik heb een paar maanden geleden een vriend moeten helpen die niet bij ons in de party kon, het ging erg sporadisch. Dan konden we hem wel horen, maar hij ons niet, dan kon hij ons ingame niet eens zien en wij hem wel, of andersom. Ontzettende rare fratsen allemaal. Ik heb ook zijn router overhoop moeten halen en zelfs uiteindelijk DMZ UIT gezet en toen werkte het weer. Maar normaal gesproken zou dit 'default' bij 90% van de mensen toch goed moeten gaan. Ik vermoed dat de camping bewust veel instellingen heeft aangepast onder de noemer veiligheid of wat dan ook, waardoor je NAT type 3 hebt.

Je zou altijd met je telefoon een hotspot kunnen maken O-)
Pagina: 1