Vraag

• Sjoerdie07
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-06 23:45
Jarenlang heb ik gebruik gemaakt van een philips hts2500 home cinema system. Sinds kort is echter de dvd/cd speler ervan doorgebrand. Deze is niet meer te maken. De boxjes van de set werken echter nog perfect. Mijn vraag is of ik hier nog wat mee zou kunnen doen?

De boxjes hebben een kabeltje die eindigt in twee puntjes die je in de versterker moest vastklikken. Is het mogelijk om gewoon een andere versterker op de kop te slaan?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Hobbykok
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-03-2019
Ja, dat is mogelijk. Zelf ben ik overgestapt op een soundbar, bevalt me trouwens beter. Als je 2e hands wat rondkijkt vind je vast genoeg, leuk voor in het klushok of je kan hem natuurlijk ook weer gaan inzetten bij de tv. Maar kijk dus ook even naar een soundbar, staat wel mooi strak en het geluid is ook erg fijn.

Boeken slijpen de geest zoals de slijpsteen het zwaard

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-06 19:12

Emiel1984

Made in NL

Ja dat kan maar je moet dan zelf een versterker pakken die per speaker niet meer vermogen zal geven dan je huidige versteker kon geven. Of je moet er rekening mee gaan houden dat je speakers opgeblazen kunnen worden door de versterker als je teveel vraagt.

[Voor 5% gewijzigd door Emiel1984 op 27-09-2018 23:13]

[LTS][MTS][HTS]

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-06 20:13
Ik vermoed dat de sub passief is dus zonder 240v stekker eraan.
De meeste receivers kunnen enkel een actieve sub aansturen.
Vermogen hoef je niet naar te kijken als het begint te kraken zet je het volume gewoon zachter.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:28

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Emiel1984 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 23:12:
Ja dat kan maar je moet dan zelf een versterker pakken die per speaker niet meer vermogen zal geven dan je huidige versteker kon geven. Of je moet er rekening mee gaan houden dat je speakers opgeblazen kunnen worden door de versterker als je teveel vraagt.
Zoals gezegd hoef je op dat vermogen echt niet te letten. En al zou je dat willen dan kan het niet eens aangezien het gros van dergelijke kant en klare setjes specificaties zo opblaast dat ze niets meer zeggen. Met deze Philips heb ik volgens mij wel een nieuw uiterste gezien, die geven 300 Watt op bij 30% THD.

Enige waar je rekening mee moet houden is wat hierboven is gezegd betreffende de subwoofer. Deze is passief (12 Ohm) en zal je actief moeten maken door een losse versterker voor de subwoofer aan te schaffen of een receiver vinden die een passieve subwoofer aan kan sturen (zeer zeldzaam). Ikzelf zou eerder een nieuwe subwoofer kopen, die van de Philips zou ik met een 5,25" woofer niet eens een subwoofer willen noemen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Second that. 5,25" driver in een subwoofer...de drivers van mijn centerspeaker zijn dat al :D
Doet idd meer laag dan die melkpakjes die er bij zitten maar daar is ook alles mee gezegd.

Zou die oude speakers hooguit als rears of height speakers inzetten (voor effecten dus) en er verder niet teveel van verwachten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Idd niet vergeten dat bij de oorspronkelijke aankoop heet meeste van je geld naar het apparaat is gegaan, en dus als je een nieuwe losse versterker/receiver zoekt met dezelfde functies je evenveel geld kwijt gaat zijn als wanneer je net zo`n hele nieuwe set met speakers koopt.

Wat ik zou doen is een klein stereo versterkertje zoeken bij de kringloop (voor 10-20 euro) en dan verder sparen voor een losse versterker die wat beter is en daarbij wat bewaarbaardere speakers gaan uitzoeken.

How do you save a random generator ?

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 02:17
Die speakers klinken werkelijk voor geen meter op een losse versterker, heb het zelf met een Fidelio set geprobeerd.
Heb het maar bij de kringloop gedumpt ;)

Koop gewoon een leuk setje speakers van bijvoorbeeld Sony, of JBL, oid, simpel versterkertje er bij, en voor 20 euro heb je een aardig setje van de kringloop ;)

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-06 21:24
Je zou een tweedehands Pioneer VSX-S510 kunnen kopen. Deze kan een passieve subwoofer aansturen. Maar ik zou geen wonderen verwachten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee