Ik ben me de laatste tijd een beetje op het hogere segment audio aan het storten (waarbij ik de componenten van 10.000€ per stuk toch wel wil vermijden, dat noem ik dan het echte high end spectrum). Wat me opvalt is dat veel van de echte audiofielen een surround setup vermijden. Dat heeft vaak met kosten te maken, twee goeie speakers van 4000€ per stuk met bijbehorende monoblokken is misschien nog wel te betalen, maar een 5.1 of 7.1 setup met audiofiele componenten is blijkbaar voor veel mensen te gortig.
Waar ik naar benieuwd ben, wat zijn de ervaringen van mensen die een surround setup hebben met het sub-audiofiele segment (dus speakers van 1000€+) en bijbehorende receiver. Wat verwacht je van zo'n receiver? Wat zijn de merken die het verschil maken in dat segment? Telt een Marantz 8012 van €3000 mee? Of een NAD T777? Of wordt het dan toch een Anthem, Arcam of Yamaha? Wat zijn de voordelen van dergelijke versterkers tov de 1000€ surround receivers?
Waar ik naar benieuwd ben, wat zijn de ervaringen van mensen die een surround setup hebben met het sub-audiofiele segment (dus speakers van 1000€+) en bijbehorende receiver. Wat verwacht je van zo'n receiver? Wat zijn de merken die het verschil maken in dat segment? Telt een Marantz 8012 van €3000 mee? Of een NAD T777? Of wordt het dan toch een Anthem, Arcam of Yamaha? Wat zijn de voordelen van dergelijke versterkers tov de 1000€ surround receivers?
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional