Visum aanvraag Nederland, vanuit Mauritius voor een Chinese.

Pagina: 1
Acties:

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Topicstarter
Beste medetweakers,

Afgelopen halfjaar ben ik voor mijn stage naar Mauritius geweest en heb daar een leuk meisje/ vrouw ontmoet en heb het gehele halfjaar daar met haar doorgebracht.
Ze komt uit China en met de kerstvakantie zouden we graag willen dat zie hier op bezoek kan komen. Gezien ik zelf maar 2 weken vakantie heb dachten we dat ze iets voor de kerstvakantie kan komen en iets na de kerstvakantie kan vertrekken (goedkopere tickets en kan ze langer blijven gezien ik maar 2 weken vakantie heb.)

Het idee is vanuit Mauritius naar Nederland en vanuit Nederland terug naar China, ze heeft een verblijfsvergunning voor Mauritius echter wil ze weg uit Mauritius en terug naar China. Omdat ze verblijfsvergunning in Mauritius heeft kan ze een visum aanvraag doen in Mauritius.

Nu begint het bij het 1ste punt: Er is geen nederlandse ambassade in Mauritius dus zou het via een Franse moeten gaan. (heeft iemand hier ervaring in hoe dit gaat?) https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/mauritius

Verder ben ik nog student echter wil mijn moeder een logeverstrekking maken en legaliseren, geen garantstelling gezien dit risico's met zich meebrengt verzekeringswijs. €10000 per jaar voor zorgverzekering als haar hier iets overkomt waardoor ze niet terug gestuurd kan worden naar China. Dit is prima gezien we aan de €34 per dag regel kunnen voldoen dat ze hier is.

We weten dat ze een verzekering nodig heeft, dit zie ik echter niet als een groot probleem, dit kan aangevraagd worden wanneer de visum geaccepteerd is en laten zien wanneer je hem ophaalt? (toch?)

Echter het punt waar we het meeste tegen op zien is:
"U hebt voldoende redenen om terug te keren naar land van herkomst of verblijf. Bijvoorbeeld omdat u daar werk, (schoolgaande) kinderen of een eigen huis hebt. Een retourticket alleen is niet genoeg."

Dit heeft ze niet, geen sterke redenen. als ze terug gaat naar China kan ze terug gaan naar haar ouders en van daar uit werk zoeken. Ze is 4 jaar in Mauritius geweest in heeft in principe niks dat haar goed bind aan China o.i.d. een huis, werk of kinderen.
Heeft iemand hier misschien ideeën voor?

Zijn er verder nog dingen waar we op moeten letten voor de visum aanvraag.

Aanvullende informatie:
We sturen haar de documenten voor de logeverstrekking.
Ik stuur nog een handgeschreven brief (als aanvullend document) met wie ik ben en dat ik haar ophaal van het vliegveld en haar weer wegbreng naar het vliegveld met kopie identiteitsbewijs, gezien ze hier komt voor mij.
Ze hier blijft is een maand. (is het plan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:50
Hoi!

Ik heb aardig wat ervaring met visumaanvragen voor Nederland vanuit non-EU landen.

Ik weet ook dat de Schengenlanden een lijst erop na houden met landen die ze extra scherp in de gaten houden bij een aanvraag waaronder Nigeria, India, Bangladesh etc.

Of China daarbij zit durf ik zo even niet te zeggen maar streng zijn ze wél.

Zonder je ballon stuk te willen breken, de instanties kijken inderdaad scherp naar dit soort zaken (heb je genoeg binding met het land van herkomst om er terug te keren).

Een arbeidsovereenkomst en/of vastgoed in het land van herkomst is dan een heel sterk middel maar zoals ik uit je verhaal begrijp is dat niet het geval.

Ik heb zelf meegemaakt met aanvragen waarbij dat allemaal in orde was dat het bezoekvisum alsnog werd afgewezen (na appeal overigens wél toegekend). Dit was ook met een ondertekende brief waarbij we het zelfde garandeerden.

Een arbeidsovereenkomst en vaste woon en verblijfplek in Mauritius kan al voldoende zijn maar let op, een arbeidsovereenkomst moet nog wel minimaal x (ik dacht 3 of 6 maanden) doorlopen na terugkomst van het geplande verblijf.

Dat het via de Franse ambassade moet is ook al geen prettig idee want die heb ik doorgaans als onprettig en traag ervaren waar ik met direct contact met een consul bij een NL ambassade nog wel eens e.e.a. Toe heb kunnen lichten en (uiteraard 100% legaal) heb kunnen regelen.

Het enige wat ik kan adviseren is dat ze zoveel mogelijk documenten verzamelt om haar binding aan te tonen met het land van herkomst, als ze al niks in en met Mauritius heeft, kan ze beter naar China terugkeren en het vanaf daar proberen.

EDIT:

De enige loophole die ik zie is dat ze de Mauritaanse nationaliteit aanneemt.

Met die nationaliteit heeft ze namelijk vrijstelling van de bezoekvisumplicht (verdragsland) bron: https://www.nederlandenu....liteiten-kort-verblijf-nl

[ Voor 8% gewijzigd door 1nsane op 29-09-2018 16:58 ]

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:06

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Zie de volgende link voor alle vereisten:

https://ind.nl/kort-verbl...tie-en-familiebezoek.aspx

Je moeder moet dus wel het officiele document gebruiken:
De referent gebruikt het formulier Bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking.
Garant staan hoeft zo te zien niet als de toerist over voldoende geld beschikt:
U hebt voldoende financiële middelen voor het verblijf in Nederland, de doorreis en/of de terugreis:
U hebt zelf minimaal €34 per persoon per dag, voor de duur van het verblijf in Nederland;
óf
Iemand in Nederland staat garant voor u
Belangrijk: er moet een reisverzekering afgesloten zijn bij het indienen van de aanvraag. Er staat niet dat deze bij afhalen getoond moet worden dus daar zou ik niet op gokken (of desnoods IND bellen):
U hebt een (medische) reisverzekering die is afgesloten op uw naam. U sluit de verzekering af in uw land van herkomst. Is dat niet mogelijk? Sluit de verzekering dan af in een ander land. De persoon in Nederland die u uitnodigt, mag de verzekering ook voor u afsluiten in zijn eigen woonplaats.
Mijn ervaring is dat zolang je alle papieren correct en volledig invult/opstuurt er de minste problemen zijn. Twijfelt men ergens over dan vraagt men om meer informatie of zal er een gesprek plaats vinden.

Succes!

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 02:17
Op dit forum is mogelijk meer expertise te vinden: https://www.buitenlandsepartner.nl/forum.php

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:56

Yucon

*broem*

Het hangt een beetje van haar familiesamenstelling af, maar valt het voor haar ouders gaan zorgen als ze oud worden niet uit te leggen als reden om terug te keren?

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:15
Ik heb lang geleden in de VS gestudeerd. Destijds heb ik brieven met mijn familie (iedere maand minimaal 1) als bewijs voor binding gebruikt. Kan ze iets laten zien dat toen zij in Mauritius zag dat ze binding hield met China? Geen idee of de Nederlandse IND dat tegenwoordig accepteert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Galinsky schreef op donderdag 27 september 2018 @ 19:54:

Verder ben ik nog student echter wil mijn moeder een logeverstrekking maken en legaliseren, geen garantstelling gezien dit risico's met zich meebrengt verzekeringswijs. €10000 per jaar voor zorgverzekering als haar hier iets overkomt waardoor ze niet terug gestuurd kan worden naar China. Dit is prima gezien we aan de €34 per dag regel kunnen voldoen dat ze hier is.

[..]
Ze hier blijft is een maand. (is het plan)
Wat bedoel je hiermee? Het gaat erom dat zij voldoende financiën heeft, alleen zij. Ik haal niet uit je tekst dat dit ook zo is?

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Pagina: 1