Toon posts:

Rittenadministratie voor zelden privé gebruik

Pagina: 1
Acties:

• vktorior
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16-12-2018
Omdat er bar weinig op internet te vinden is vraag ik het jullie

Ik heb een nieuwe werkbus gekocht met trekhaak.
Nu zal ik af en toe met mijn bus m'n visbootje in het water gooien.

Aangezien de haven ongeveer 1km rijden is en ik misschien 10 keer per jaar vis vraag ik mij af of ik nu elke rit moet vermelden op mijn rittenadministratie.

Mag ik bijvoorbeeld een rit laten lopen van bijvoorbeeld 2 weken (aangezien in deze weken de bus uitsluitend gebruik voor werk) en vervolgens noteren op welke dag ik de rit van en naar de haven maak(inclusief datum en kilometerstand) en vervolgens weer een rit starten van een periode met uitsluitend werk gebruik?

Of moet dit echt voor elke losse rit die ik maak per dag voor werk en privé.

Ik maak veel kilometers en bezoek meerdere adressen per dag, ik zie het niet zitten elke dag 10 ritten te moeten noteren voor die paar keer vissen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten,

Bas

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, de fiscus controleert op bepaalde wegen / tijden of jij daar moet zijn met je werk-auto. Kan je dat niet sluitend bewijzen, wordt voor dat jaar de bijtelling maximaal gezet en een boete geheven.

Ben je lid van de ANWB? Die hebben een dongle met een sluitende administratie voor je; ben even de kosten kwijt uit mijn hoofd maar echt heel duur was het niet (ik dacht rond de 100 Euro per jaar).

Ik ben in een lange doch constructieve discussie met de fiscus geweest hierover. Mogelijk dat het niet voor iedere lease-auto of zakelijke wagen is maar ook omwegen moet je op je rittenadministratie vermelden. Stel, de A4 is afgesloten en je moet 90km omrijden ten opzichte van de normale / geplande route. Volledig zakelijk. Als je dat niet kan bewijzen, kan ook dat reden zijn om je een boete te doen toekomen. En zo zijn er nog een aantal minimale kleine ****** regels in het minimale verschil tussen "wat is prive" en "wat is zakelijk" en "wat is afstand".

[Voor 42% gewijzigd door MAX3400 op 27-09-2018 18:09]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat dus, is gewoon wettelijk geregeld. Als je auto op naam van de zaak staat en jij rijdt er in, moet je bij controle simpelweg een sluitende administratie kunnen overleggen. Heb je dat niet, mag je de bijteling betalen.

Staat de auto op je eigen naam en gebruik je hem voor de zaak, mag je jezelf (aangenomen je hebt je eigen zaak) km vergoeding toebedelen. Kan ook interessant zijn. Ik zou eggen overleg met je boekhouder :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MAX3400

MAX3400

The Eagle schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:08:
Dat dus, is gewoon wettelijk geregeld.
Even ter info; @The Eagle reageerde initieel niet op de kleine tekst.... Niet dat zij antwoord ineens het eens is met mijn latere aanvulling :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ook gelezen en er nog steeds mee eens. Er worden gewoon keihard boetes geschreven bij controler. En terecht. Gelijke monniken, gelijke kappen. Wil je prive rijden zonder administratie, betaal je gewoon bijtelling. Wil niet of nauwelijks prive rijden, heb je een rittenadministratie. Einde discussie.

Zelfs als je totaal niet prive rijdt in een auto van de zaak heb je een sluitende administratie nodig. En terecht.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:50
The Eagle schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:24:

Zelfs als je totaal niet prive rijdt in een auto van de zaak heb je een sluitende administratie nodig. En terecht.
Dat klopt niet helemaal, als de auto ongeschikt is gemaakt of privé rijden door werkgever niet is toegestaan zijn er mogelijkheden zonder sluitende admin.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-05 18:40

t_captain

Moderator General Chat
Werkgever lijkt hier geen sprake van, eigen zaak als ik het goed lees.

Google op “belastingdienst rittenadministratie” en lees de voorwaarden waaraan deze moet voldoen.

TL/DR: alle ritten schrijven, zakelijke en privé.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

heuveltje

KoelkastFilosoof

Sethro schreef op donderdag 27 september 2018 @ 19:02:
[...]

Dat klopt niet helemaal, als de auto ongeschikt is gemaakt of privé rijden door werkgever niet is toegestaan zijn er mogelijkheden zonder sluitende admin.
Hoe zou je een auto ongeschikt maken voor prive gebruik :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Haboeri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57
Voor de fiscus is het oké als er alleen plek is voor de bestuurder, dus bijrijdersstoel verwijderen en de boutgaten dichtlassen.
Je kan ook gewoon een "verklaring uitsluitend zakelijk gebruik" invullen bij de belastingdienst. Werkt ook en dan ligt de bewijslast grappig genoeg andersom, als je ergens gespot bent hoef je alleen maar het zakelijk karakter van die aanwezigheid daar te verklaren.

• MAX3400

MAX3400

Haboeri schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:41:
Werkt ook en dan ligt de bewijslast grappig genoeg andersom, als je ergens gespot bent hoef je alleen maar het zakelijk karakter van die aanwezigheid daar te verklaren.
Lekker te verklaren als je de topicstart leest; er zijn heeeeel weinig mensen die dagelijks hun boot + vismateriaal voor zakelijk gebruik bij zich hebben.

Als je wil frauderen, kan je in NL alle kanten op; moet je alleen niet gaan janken als die o zo gave Raptor ineens de maximale bijtelling krijgt en/of een audit over de afgelopen jaren op je aangifte.

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:04

qadn

Pinnacle of Perversion

Mjah, en het is niet alsof de BD hele ruime middelen heeft.
Hebben ze wat klootviolen gepakt die het voor de rest verpesten komen er direct rechtzaken over het onterecht gebruik van gegevens (in het geval van de flitsers).

Dus idioten die 1) duidelijk te hard rijden, 2) frauderen met hun kilometerregistratie en dan daarna nog durven te miepen over onterecht gebruik van gegevens.

*zucht*

overigens, om de topic start te beantwoorden: gewoon alle ritten registreren is het makkelijkst om sluitend te maken. Zijn apps voor, bijvoorbeeld die van de ANWB.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:50

GforceNL

Out of memory....

Ik noteerde zelf in een text bestand of excel sheet de KM stand bij aankomst op bestemming.

Bijvoorbeeld:

28.9
100.234 AK
100.245 Klant X Rdam
100.268 AT

AK = aankomst kantoor.
AT = aankomst thuis.

Zo is je km registratie altijd sluitend.

Kleine inspanning en na een week zit het in je dagelijkse ritme net als een gordel omdoen.

[Voor 3% gewijzigd door GforceNL op 28-09-2018 07:14]

<Zinloze tekst hier>

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:19
GforceNL schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 07:13:
Ik noteerde zelf in een text bestand of excel sheet de KM stand bij aankomst op bestemming.

Bijvoorbeeld:

28.9
100.234 AK
100.245 Klant X Rdam
100.268 AT

AK = aankomst kantoor.
AT = aankomst thuis.

Zo is je km registratie altijd sluitend.

Kleine inspanning en na een week zit het in je dagelijkse ritme net als een gordel omdoen.
Maar zoals eerder te lezen viel: noteer achter die “AT” in dit voorbeeldje ook zaken als “10 extra km door afsluiting N322”

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 08:56
Er is genoeg te vinden op internet alleen niet het antwoord wat jij graag wilt lezen.

Dit is het beste wat ik tegenkwam:
https://www.inkoopgilde.n...rive-gebruik-bedrijfsauto

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 10:28
Ik gebruik hiervoor Routereg. Ze bieden een bluetooth dongle die je in je auto kan leggen. Zodra je je auto start begint de rit, zodra je uitstapt slaat hij hem op in je app. De eerste keer dat je op een locatie komt zal je even moeten corrigeren, de volgende keren dat je ergens komt weet hij of het een prive/werk rit is en wat de afstand/adres is. Ben er erg tevreden over, scheelt je weer nadenken over het schrijven van je kilometers.

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-05 09:40

bartijn2

Fixing the world

Er zijn genoeg leveranciers die je hierbij kunnen helpen, bijvoorbeeld Fleetgo of Ritassist.
Ze bouwen een kastje met gps in je auto en via internet kan je inloggen en je rittenregistratie bijhouden.
Easy Peasy

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

• Eli3l
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:31
vktorior schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:03:

Ik heb een nieuwe werkbus gekocht met trekhaak.
Nu zal ik af en toe met mijn bus m'n visbootje in het water gooien.

Aangezien de haven ongeveer 1km rijden is en ik misschien 10 keer per jaar vis vraag ik mij af of ik nu elke rit moet vermelden op mijn rittenadministratie.

Mag ik bijvoorbeeld een rit laten lopen van bijvoorbeeld 2 weken (aangezien in deze weken de bus uitsluitend gebruik voor werk) en vervolgens noteren op welke dag ik de rit van en naar de haven maak(inclusief datum en kilometerstand) en vervolgens weer een rit starten van een periode met uitsluitend werk gebruik?

Of moet dit echt voor elke losse rit die ik maak per dag voor werk en privé.

Ik maak veel kilometers en bezoek meerdere adressen per dag, ik zie het niet zitten elke dag 10 ritten te moeten noteren voor die paar keer vissen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten,

Bas
Via MyJini kan je een kastje bestellen die je ritten registreerd. Kost 3 euro per maand. Werkt super makkelijk.

Edit: kastje klik je zelf op je obd poort.

• robvdheijden
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:48
TS geeft aan dat het om een werkbus gaat. Indien dit een bestelauto/ bestelbusje is, is ts uitgesloten van sluitende rittenadministratie.

Daarnaast kan er een 'Verklaring uitsluitend zakelijk gebruik bestelauto' getekend zijn. (even aangenomen dat het een bestelauto is.) Dan hoeft er helemaal geen rittenregistratie bijgehouden te worden.

Zou graag dus horen wat ts bedoelt met bus.

[Voor 7% gewijzigd door robvdheijden op 28-09-2018 15:54]

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-04 05:56
[...] dan ligt de bewijslast grappig genoeg andersom, als je ergens gespot bent hoef je alleen maar het zakelijk karakter van die aanwezigheid daar te verklaren.
Dan ligt de bewijslast toch niet andersom?

Lijkt me trouwens vermoeiend werk, als je bij de Belastingdienst werkt en dit soort dingen allemaal moet controleren.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-05 18:40

t_captain

Moderator General Chat
Voor de fiscus is het oké als er alleen plek is voor de bestuurder, dus bijrijdersstoel verwijderen en de boutgaten dichtlassen.
Je kan ook gewoon een "verklaring uitsluitend zakelijk gebruik" invullen bij de belastingdienst. Werkt ook en dan ligt de bewijslast grappig genoeg andersom, als je ergens gespot bent hoef je alleen maar het zakelijk karakter van die aanwezigheid daar te verklaren.
Ja, en dan heb je een paar onverklaarde ritten naar de jachthaven waar je kenteken is geregistreerd.

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-04 19:39
Alle info is simpel te vinden op de website van de belastingdienst.
Indien je eigenaar bent van een bedrijf kun je voor je bestelbus inderdaad - zoals hierboven al vermeld - de "verklaring alleen zakelijk gebruik" indienen bij de belastingdienst om geen rittenregistratie te hoeven bijhouden. Bewijslast voor ritten ligt wel bij jou. Op verzoek van belastingdienst zul jij moeten bewijzen dat een bepaalde rit zakelijk was.
Zonder deze verklaring moet je een sluitende rittenregistratie bijhouden, dus voor elke rit en niet voor een periode.

Limbids

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-04 06:01
Hoe voert de BD deze controle precies uit? Gaan ze bij de werkgever de planning opvragen of je inderdaad bij de postcodes bent geweest zoals je dat noteert in de rittenadministratie?
Ik bezoek ook dagelijks meerdere adressen en zo kun je natuurlijk noteren wat je wilt.

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-07-2022
heuveltje schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:04:
[...]

Soms was de vraag meer waarom de belastingdienst dat van je eist...

Er zijn in het verleden (2004-2009 volgens mij) perikelen geweest met belastingkantoren die lijkwagens, ambulances en brandweerwagens die niet 's nachts achter een afgesloten hek geplaatst waren in de bijtelling gingen betrekken. Hoewel je niet even lekker gaan shoppen met die bakken, kan het wel.

In de tijd dat ik salarisadministrateur was (tot zes jaar geleden) waren dat ook zinnen die je *tig keer per week uitkakelde: altijd bewijs. Rittenadministratie, blackbox.. Namelijk gewoon praktisch. Ook al voldoe je aan de huidige regels: de belastingdienst is helaas een beperkt betrouwbare partner. Soms komen er andere uitleg-varianten van regels met terugwerkende kracht, en bij twijfel gaan ze vijf jaar in je dossier zitten graven. Je administratie is niet alleen om de belastingdienst te plezieren, maar ook om tot vijf jaar terug zelf te snappen wat je op een bepaald moment gedaan hebt. Just in case....

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

petertje30 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 23:10:
Hoe voert de BD deze controle precies uit? Gaan ze bij de werkgever de planning opvragen of je inderdaad bij de postcodes bent geweest zoals je dat noteert in de rittenadministratie?
Ik bezoek ook dagelijks meerdere adressen en zo kun je natuurlijk noteren wat je wilt.
Heel erg afhankelijk van het geval. En vooral van wat de politiek op een bepaald moment wil. Een nette, correcte rijden is het makkelijkste.

We willen natuurlijk allemaal netjes belasting betalen.

Natuurlijk worden totaalcontroles van de politie meegenomen. En af en toe een sweep van een groot parkeerterrein zoals bij de Efteling.

Maar goed, als je netjes administreert of betaald natuurlijk allemaal geen enkel probleem.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-05 10:22
Gewoon een app / dongle regelen kost een paar euro maar loop je 0 risico en geen gekut met excel lijsten

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-05 13:54
qadn schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 09:08:
Natuurlijk worden totaalcontroles van de politie meegenomen. En af en toe een sweep van een groot parkeerterrein zoals bij de Efteling.
En dat daarbij privacywetgeving wordt overtreden door massaal kentekengegevens veel langer dan toegestaan te bewaren, ach, dat negeert de overheid maar gewoon O-)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:17
Nee hoor, ze passen simpelweg de regels in hun eigen voordeel aan.

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 15:21
Mocht er nog iemand hier kijken die ook zoekt naar een antwoord:
CTA Rit Registratie (betaald Android, 4 euro geloof ik)
Erg simpele app met veel mogelijkheden. Eenmaal ingesteld en een aantal keer gebruikt (als je veel van/naar dezelfde plekken gaat) is het een kwestie van 4 knoppen totaal per (aaneengesloten) ritje, anders moet je ook je kilometerstand even bijwerken. Je kan eventueel ook automatisch starten/stoppen via Bluetooth, maar in mijn ervaring werkt dat niet lekker als je hem niet voor 100% sluitende registratie gebruikt.

• sham27
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:40
Uit eigen ervaring in het ene 1 jaar dat ik buiten de bijtelling heb gereden: ik werd ergens in dat jaar gebeld door de belastingdienst dat ze een 'test' uitvoerden op mijn km administratie. Zonder consequenties overigens, ze vroegen welke variabelen ik mee had genomen, bla bla.. Toen vroegen ze voor 2 verschillende data waarom ik op een bepaalde plek had gereden (beide keren foto genomen waarvan eenmaal op de A4 weet ik nog) en of dit aan te sluiten was naar mijn km administratie. Dit was geen probleem, maar hieruit bleek voor mij wel dat je km administratie zeer nauwkeurig moet zijn en dat achteraf iets in elkaar flansen als je gecontroleerd wordt niet te doen is.

Polestar 2 PPP+PSU ‘20 - VW e-Golf ‘20 - BMW 1250 GSA HP ‘20

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 11:07
Omdat je naast je rittenadministratie ook verplicht bent om deze te verantwoorden. Met andere woorden: je moet ook je agenda bijhouden en ter inzage archiveren. (of andere manieren, zoals werkbonnen, schema's etc. hebben)

• Harakirim
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-03 11:17
Je bent verplicht een rittenadministratie bij te houden als je de auto puur zakelijk rijdt. Overigens mag je wel max 500km privé rijden met die zakelijke auto als je het maar goed geregistreerd hebt staan.

Gegevens Auto
Merk Type Kenteken Beschikkings periode

Gegevens per rit
Datum Ritnummer Beginstand Eindstand Vertrekadres Afwijkende route Bezoekadres Privérit Privékilometers Opmerkingen

https://www.belastingdien...ik_auto/rittenregistratie

En hier de bron referentie. Het is echt niet zo ingewikkeld. Gewoon met google drive in excel het bovenstaand bijhouden.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:26
Je bent verplicht een rittenadministratie bij te houden als je de auto puur zakelijk rijdt. Overigens mag je wel max 500km privé rijden met die zakelijke auto als je het maar goed geregistreerd hebt staan.
M.a.w. als deze dus volledig sluitend en foutloos is. Ik zou persoonlijk die 500km als "wisselgeld" aanhouden en de auto absoluut niet privé gebruiken.
De discussie met de fiscus gaat ver en je moet van erg goede huize komen wil je iets kunnen rechtbreien.

Heb in het verleden nog wel eens iemand in een weekend een rittenadministratie in elkaar zien flanzen én er mee weg zien komen, scheelde toch de bijtelling plus boete over een Porsche Cayenne maar ik denk dat dat je tegenwoordig niet meer gaat lukken.

Je weet namelijk niet wanneer ze je op de foto zetten en als aangetoond wordt dat je op de foto bent gezet in het westen van het land en uit jou registratie blijkt dat je die dag in het oosten zat dan sta je gelijk met 1-0 of nog veel meer achter.

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 14:16
@B-Real Daar is die 500KM ook voor, als je die 500km daadwerkelijk gaat gebruiken en je hebt een keer ergens een fout gemaakt ben je de klos.

Mocht de fiscus het dus niet eens zijn met een route die jij neemt, omdat het niet de (volgens hun) meest gangbare is en jij krijgt het niet hard gemaakt dat het wel zo is ben je er zo doorheen.

Als je prive wilt rijden moet je gewoon bijtelling betalen.

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:26
Exact!

En die 500km dus niet gebruiken om dagelijks 1km om te rijden via bijv. het kinderdagverblijf/supermarkt/etc omdat dit in totaal +/- 250km op jaarbasis is en dus binnen de marge valt.

• qadn

qadn

Pinnacle of Perversion

Bovendien is de bijtelling nog steeds een erg goedkope manier om een (vergelijkbare, nieuwe) auto te rijden ...

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 12:25
Je mag toch 500km prive rijden ermee ?

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:20
heuveltje schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:04:
[...]

Zou jij met een viskar de stad in gaan?
vktorior schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:03:
...
eehm, eerste hit bij zoeken op rittenregistratie....

https://www.belastingdien...ik_auto/rittenregistratie

U vermeldt per rit:

de datum
de begin- en eindstand van de kilometerteller
het vertrek- en aankomstadres. Had u een afspraak en reed u daar vanaf uw werkadres heen en daarna weer terug, dan hebt u 2 ritten gemaakt.
de route die u hebt gereden, als u niet de meest gebruikelijke route hebt genomen
of het een privérit is of een zakelijke rit
de privé-omrijkilometers als tijdens een rit zowel zakelijke als privékilometers worden gereden

[Voor 65% gewijzigd door PROnline op 02-01-2019 16:43]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Jeroenzer schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:30:
Je mag toch 500km prive rijden ermee ?
Klopt. Alleen moet je dan dus wél een sluitende rit/kilometer registratie bij gaan houden waarmee je aan kunt tonen dat je niet stiekem méér dan 500Km / jaar rijd tijdens privé aangelegenheden.

Zelfs een bezoekje aan een supermarkt welke direct aan de route van je zakelijke adres naar een werklocatie ligt telt als privé gebruik.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• PROnline
wimmel_1 schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:42:
[...]
Zelfs een bezoekje aan een supermarkt welke direct aan de route van je zakelijke adres naar een werklocatie ligt telt als privé gebruik.
Nope!

Bezoek aan een crèche of supermarkt of wat dan ook, op de meest gebruikelijke route mag gewoon. Als je secuur wil zijn dan registreer je 't bezoek wel (dan hoef je een eventuele kentekenscan niet recht te lullen) en zet je de omrij KM op nihil. Moet je omrijden t.o.v. de meest gebruikelijke route, dan nog is het zakelijke rit waarbij de extra omrij KM's noteert als privé.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PROnline schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:53:
[...]

Nope!

Bezoek aan een crèche of supermarkt of wat dan ook, op de meest gebruikelijke route mag gewoon. Als je secuur wil zijn dan registreer je 't bezoek wel (dan hoef je een eventuele kentekenscan niet recht te lullen) en zet je de omrij KM op nihil. Moet je omrijden t.o.v. de meest gebruikelijke route, dan nog is het zakelijke rit waarbij de extra omrij KM's noteert als privé.
Grappig dat je eerst "Nope"zegt en daarna (terecht) aan gaat geven dat je 't beter wél kan registeren.... Het blijft gewoon PRIVÉ gebruik met inderdaad "Nihil Kilometers" 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:05
PROnline schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:53:
[...]

Nope!

Dit dus.
Wel moet je hoofddoel zakelijk blijven. Je kunt dus niet op deze manier je vakantie verantwoorden door er een zakelijke afspraak bij te plannen.

Ik vermeld het omrijden ook. Vaak rij ik zo zelfs minder kilometers, het is alleen een tragere route (door het centrum met de nodige drempels).

Ik heb wel eens zaken opgezocht waarbij de administratie als niet sluitend werd aangemerkt, vaak zijn daarmee ook gewoon (grove) fouten gemaakt in de administratie. Ik heb zo'n idee dat de belastingdienst echt redelijk is zolang je het eerlijk doet.

• PROnline
@wimmel_1 Ik dacht dat je de gehele rit bedoelde, zo kon je je post ook lezen. (y)
We zijn het eens, de KM's zijn zakelijk, de stop is privé.
En wat @Tonkey hierboven zegt, als je dat allemaal netjes vast legt, dan zal er ook minder aanleiding tot discussie zijn.

Duiken er onregelmatigheden op bij een controle, dan wordt alles doorgelicht. Daar kan je wel van op aan.

• petertje30
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-04 06:01
PROnline schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 17:06:
@wimmel_1 Ik dacht dat je de gehele rit bedoelde, zo kon je je post ook lezen. (y)
We zijn het eens, de KM's zijn zakelijk, de stop is privé.
En wat @Tonkey hierboven zegt, als je dat allemaal netjes vast legt, dan zal er ook minder aanleiding tot discussie zijn.

Duiken er onregelmatigheden op bij een controle, dan wordt alles doorgelicht. Daar kan je wel van op aan.
Natuurlijk ook mee eens. Als je veel prive rijdt, netjes de bijtelling betalen. Reden van mijn vraag heb ik toegelicht in een nieuw topic.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13

heuveltje

KoelkastFilosoof

PROnline schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 16:34:
[...]

Zou jij met een viskar de stad in gaan?
Niet bij voorkeur. maar als het alternatief is dat ik moet lopen, of zelf benzine betalen waarom niet ?
Mijn punt was dat je elk voertuig dat je voor je werk gebruikt ook prive kunt gebruiken.
En ik vroeg me af hoe je dat kunt voorkomen ?

[Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 02-01-2019 17:30]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee