Vraag

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-05 09:23
Hoi. Ik heb een Linksys WRT1900AC. Deze moet nodig bijgewerkt worden maar ik kom er niet helemaal uit welke firmware ik moet downloaden.

Ik merk dat ik mijn router moet upgraden omdat er steeds vaker complicaties zijn. Zoals langzaam internet of uitvallende wifi verbindingen. Ik herstart mijn router dus elke paar dagen om dit te voorkomen.

Maar om op topic te blijven. Kan iemand mijn helpen aan een juiste firmware? Om een lang verhaal kort te houden. Ik deed dit altijd met een kennis maar daar heb ik geen contact meer mee.

Tom

Beste antwoord (via tom.cx op 03-10-2018 09:19)

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:16

budi

Digital Pizza Crew

Volgens mij moet je hier zijn:
https://downloads.openwrt...1/targets/mvebu/cortexa9/

Omdat er al openwrt op staat, kun je de sysupgrade versie nemen. Als je toegang hebt tot de web interface, zou je hem daar ergens in een van de opties kunnen uploaden en bijwerken. Zoek naar 'maintainance'. Specifiek gaat het om deze firmware, maar het bijwerken is voor eigen risico, zeg ik er even voor de zekerheid bij:

https://downloads.openwrt...c-squashfs-sysupgrade.bin

Maar nog even opletten, kijk even op de onderkant van de router, heb je een v1 of v2 versie van de router? Dat is wel belangrijk.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• budi

budi

Digital Pizza Crew

Omdat er al openwrt op staat, kun je de sysupgrade versie nemen. Als je toegang hebt tot de web interface, zou je hem daar ergens in een van de opties kunnen uploaden en bijwerken. Zoek naar 'maintainance'. Specifiek gaat het om deze firmware, maar het bijwerken is voor eigen risico, zeg ik er even voor de zekerheid bij:

Maar nog even opletten, kijk even op de onderkant van de router, heb je een v1 of v2 versie van de router? Dat is wel belangrijk.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• tom.cx
budi schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:39:

Ik heb even gekeken maar ik weet niet hoe ik dat kan zien. Dit is een foto van de onderkant:
Router

Wil er wel voorzichtig mee doen. Zou zuur zijn als ik iets verkeerd doet en de router helemaal niet meer werkt _/-\o_

• budi

budi

Digital Pizza Crew

OK, als het een v2 was geweest, had er iets gestaan in de trang van ...wrtac1900v2, dus dan lijkt het me vrij zeker dat het een v1 is. Dus dan zou die genoemde 2e link goed moeten zijn.

• tom.cx
budi schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:55:
OK, als het een v2 was geweest, had er iets gestaan in de trang van ...wrtac1900v2, dus dan lijkt het me vrij zeker dat het een v1 is. Dus dan zou die genoemde 2e link goed moeten zijn.
Ah oke! Ik ga het proberen vanavond. Bedankt zo ver.

• tom.cx
Het is allemaal gelukt. Alleen niet met het behoud van de instellingen. Heb vanavond dus weer iets te doen :-).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee