Is deze samenstelling goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views

Vraag

• Amartje010
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-01-2021
Hoi,
Ik ga een pc bouwen bij Alternate, maar weet niet of alle componenten werken met elkaar. Dit is de eerste pc die ik ga maken dus weet er niet veel vanaf.
Specs:

(Kosten voor assemblage, GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1 grafische kaart, 16 GB DDR4-3000 Kit werkgeheugen, A400, 120 GB SSD, MasterLiquid ML240L RGB waterkoeling, ROG STRIX B450-F GAMING, socket AM4 moederbord, Ryzen 5 2600X, 3,6 GHz (4,25 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor, BarraCuda, 1 TB Harde schijf, TG5 RGB tower-behuizing, SHP550 v2, 550 Watt voeding)

Dus past de videokaart&cpu op de moederbord. Past de waterkoeling in de kast. Kan ik rgb veranderen van ram, koeler, fans van pc, led strip?
Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In Componenten Aankoopadvies staan een aantal sticky topics; die geven enig inzicht of & hoe je onderdelen kan uitzoeken of op elkaar kan afstemmen. Ook kan je lezen hoe je een (leesbaarder) lijstje post zodat we iets makkelijk lezen wat er staat.

Aangezien je een budget lijkt te hebben van ongeveer 1000 Euro, spiegel je eigen lijstje eens aan reviews: Desktop Best Buy Guide - september 2018 om mogelijk (kleine) verschillen te zien.

Hou ook even in de gaten dat niet alle RGB-onderdelen "centraal" aangestuurd kunnen worden of altijd met elkaar samenwerken. Soms is het dan handiger om even te lezen in de handleidingen of er een RGB-controller tussen kan (hardware en software) zodat je met de spreekwoordelijke 1 druk op de knop je kleuren hebt zoals je dat wil.

Verder, de vragen die je stelt, kan je toch ook aan Alternate stellen; je bent er in ieder geval al van overtuigd dat je daar iets gaat kopen dus allicht zou ook de klantenservice je kunnen helpen met enkele antwoorden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Amartje010
Bedankt voor je snelle reactie!!

Heb Alternate gister een mail gestuurd en nog steeds geen antwoord terug, daarom dacht ik dat ik het beter hier ook kon vragen. Ik heb net gelezen iets over chipset ofso? Of dat ram niet goed werkt op AM4 moederborden? Ik hoop dat iemand me er mee verder kan helpen.
Bedankt!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:44
Amartje010 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:15:
Hoi,
Ik ga een pc bouwen bij Alternate, maar weet niet of alle componenten werken met elkaar. Dit is de eerste pc die ik ga maken dus weet er niet veel vanaf.
Specs:

(Kosten voor assemblage, GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1 grafische kaart, 16 GB DDR4-3000 Kit werkgeheugen, A400, 120 GB SSD, MasterLiquid ML240L RGB waterkoeling, ROG STRIX B450-F GAMING, socket AM4 moederbord, Ryzen 5 2600X, 3,6 GHz (4,25 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor, BarraCuda, 1 TB Harde schijf, TG5 RGB tower-behuizing, SHP550 v2, 550 Watt voeding)

Dus past de videokaart&cpu op de moederbord. Past de waterkoeling in de kast. Kan ik rgb veranderen van ram, koeler, fans van pc, led strip?
Alvast bedankt voor de hulp!
Het is sowieso een k*t-voeding, die SHP550 (Sharkoon) en een erg kleine ssd.
Waarom een 2600X? en waarom waterkoeling.

Maar zoals hierboven aangegeven: volg even de vragen en opmerkingen.
Je topic staat ook verkeerd, dit is namelijk een volledige PC: DAA beleid

En je hebt de vragen weggegooid,

[ Voor 8% gewijzigd door White Feather op 27-09-2018 17:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Amartje010 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 17:32:
Bedankt voor je snelle reactie!!

Heb Alternate gister een mail gestuurd en nog steeds geen antwoord terug
Dat kan; het is misschien druk bij ze omdat de zaken goed lopen. Of er zijn mensen ziek. Een beller is altijd sneller dus dat zou nog een optie zijn?
ik heb net gelezen iets over chipset ofso? Of dat ram niet goed werkt op AM4 moederborden?
Snelste antwoord; voor jezelf en voor ons: ga naar de site van de moederbord-fabrikant, kijk eens in de QVL welk RAM, CPU en storage er ondersteund wordt en dan weet je in 1x of 4 onderdelen bij elkaar passen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Amartje010
Aaah oke, thnx. Ga nu gelijk kijken of het bij elkaar past!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:44
Zo te zien is er niks niet compatible.

Maar zoals white feather al aangeeft, niet alles wat je opsomt is een erg goede keuze.

Met een betere/volledige topicstart kunnen we beter adviseren.
Wellicht gelijk in het DAA subforum (voor complete systemen): Desktop Aankoopadvies

[ Voor 21% gewijzigd door mitsumark op 27-09-2018 18:48 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:20
Typisch een Alternate lijstje. Ze zijn er erg goed in om klanten Sharkoon door hun strot te duwen. De behuizing gaat nog wel maar de voeding is beroerd. Die is eigenlijk niet compatible want de nieuwste hardware is gemaakt voor ATX 2.4 waar het bij de SHP550 V2 met 2.3 ophoudt.

Dat de topicstart beknopt is komt omdat deze in het verkeerde forum staat. Maak je het namelijk in Desktop Aankoopadvies dan krijg je een vragenlijst te zien waarmee duidelijk wordt wat je al hebt en wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:18

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.