Ik probeer een query te bouwen waarmee ik de resultaten met een datum in de toekomst en vandaag ascending wil sorteren en de datum in het verleden descending wil sorteren.
Het resultaat zou dan ongeveer zoiets moeten zijn:
Nu kom ik met de volgende query het verst, maar nu worden de toekomstige datums én de datums in het verleden ascending gesorteerd. De datums in het verleden moeten dus nog descending gesorteerd worden.
Waarschijnlijk is het iets heel simpels, maar in mijn beleving heb ik inmiddels alle mogelijke combinaties al geprobeerd. Iemand enig idee of en hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Het resultaat zou dan ongeveer zoiets moeten zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 2018-09-27 2018-09-28 2018-09-30 2018-10-05 --- 2018-09-20 2018-09-14 2018-07-25 2018-07-16 |
Nu kom ik met de volgende query het verst, maar nu worden de toekomstige datums én de datums in het verleden ascending gesorteerd. De datums in het verleden moeten dus nog descending gesorteerd worden.
SQL:
1
| SELECT * FROM tabel ORDER BY CASE WHEN DATE(datum) < DATE(CURDATE()) THEN 0 ELSE 1 END DESC, datum ASC |
Waarschijnlijk is het iets heel simpels, maar in mijn beleving heb ik inmiddels alle mogelijke combinaties al geprobeerd. Iemand enig idee of en hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?