Ben werkzaam bij een bedrijf dat de laatste jaren wat achterstallig onderhoud heeft gehad qua IT. Zo bestelde elke afdeling zijn eigen laptops voor medewerkers die toevallig in de aanbieding waren. Ik heb nu de taak om de IT op orde te brengen met onder andere IT Inventory / Asset management. Elke persoon in de organisatie langsgaan kost veel tijd. Scantools geven vaak alleen computernaam en O/S. Ik wil graag weten wie welk model heeft met welke specificaties, om zo de leeftijd te kunnen bepalen. Periodiek kan ik dan, gestandaardiseerd, nieuwe laptops uitrollen (en budget begroten, etc.).
Kan ik de gebruikers vragen voor: Windowstoets --> "msinfo32" --> "File->Export..." en bestand toevoegen als een reply op mijn e-mail?
De export komt met veel data dan dat ik nodig heb. Zover ik zie staan hier geen privacy gevoelige data in. Klopt dat? Ik kan ook een screenshot vragen van 'Deze Computer -> Eigenschappen' alleen dat is overtypwerk, terwijl ik met de msinfo32 export een RPA tool de database kan laten vullen.
Kan ik de gebruikers vragen voor: Windowstoets --> "msinfo32" --> "File->Export..." en bestand toevoegen als een reply op mijn e-mail?
De export komt met veel data dan dat ik nodig heb. Zover ik zie staan hier geen privacy gevoelige data in. Klopt dat? Ik kan ook een screenshot vragen van 'Deze Computer -> Eigenschappen' alleen dat is overtypwerk, terwijl ik met de msinfo32 export een RPA tool de database kan laten vullen.