Kan ik een "msinfo32" export vragen van alle gebruikers?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Los Eindjeles
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-07-2024
Ben werkzaam bij een bedrijf dat de laatste jaren wat achterstallig onderhoud heeft gehad qua IT. Zo bestelde elke afdeling zijn eigen laptops voor medewerkers die toevallig in de aanbieding waren. Ik heb nu de taak om de IT op orde te brengen met onder andere IT Inventory / Asset management. Elke persoon in de organisatie langsgaan kost veel tijd. Scantools geven vaak alleen computernaam en O/S. Ik wil graag weten wie welk model heeft met welke specificaties, om zo de leeftijd te kunnen bepalen. Periodiek kan ik dan, gestandaardiseerd, nieuwe laptops uitrollen (en budget begroten, etc.).

Kan ik de gebruikers vragen voor: Windowstoets --> "msinfo32" --> "File->Export..." en bestand toevoegen als een reply op mijn e-mail?

De export komt met veel data dan dat ik nodig heb. Zover ik zie staan hier geen privacy gevoelige data in. Klopt dat? Ik kan ook een screenshot vragen van 'Deze Computer -> Eigenschappen' alleen dat is overtypwerk, terwijl ik met de msinfo32 export een RPA tool de database kan laten vullen.

Beste antwoord (via Los Eindjeles op 13-10-2018 10:51)

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-06 09:18
Pdq inventory doet precies wat je wilt. Hoef je ook geen agents oid te deployen

Alle reacties

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zie dat je veel kan met die tool. Zo ook de tool remote runnen :)

link

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik zou hier eens naar kijken dan kan je iig een batchbestand laten draaien en gebruikers niet laten klungelen in msinfo https://support.microsoft...ommand-line-tool-switches

Mocht je een netwerkshare hebben, kun je die mappen via hetzelfde script en gelijk daar de info uploaden, ipv 100 mail uitzoeken.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Herby schreef op donderdag 27 september 2018 @ 14:12:
Ik zou hier eens naar kijken dan kan je iig een batchbestand laten draaien en gebruikers niet laten klungelen in msinfo https://support.microsoft...ommand-line-tool-switches

Mocht je een netwerkshare hebben, kun je die mappen via hetzelfde script en gelijk daar de info uploaden, ipv 100 mail uitzoeken.
2018 ... Geen batchbestanden!!1

Met alle respect, maar als je deze vragen moet stellen vraag ik me af of je "the right man for the job" bent. Ik zie periodiek staan en zou dan toch kijken naar normale oplossingen zoals SCCM.

In godsnaam geen batchbestanden die output weg schrijft naar een share. Dan hebben we over 2 jaar een nieuwe thread met:

"Ben werkzaam bij een bedrijf dat de laatste jaren wat achterstallig onderhoud heeft gehad qua IT"! 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Squ1zZy op 27-09-2018 15:58 ]

• Los Eindjeles
Squ1zZy schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:53:
[...]

Met alle respect, maar als je deze vragen moet stellen vraag ik me af of je "the right man for the job" bent. Ik zie periodiek staan en zou dan toch kijken naar normale oplossingen zoals SCCM.

In godsnaam geen batchbestanden die output weg schrijft naar een share. Dan hebben we over 2 jaar een nieuwe thread met:

"Ben werkzaam bij een bedrijf dat de laatste jaren wat achterstallig onderhoud heeft gehad qua IT"! 8)7
Sommige bedrijven groeien hard vanuit een start-up. In start-ups / kleine bedrijven is IT een soms/vaak bijzaak wat, bij ons doen software developers het ernaast. We denken dat het bedrijf nu op een niveau is dat we het moeten professionaliseren, en dat laten we doen door een extern bedrijf, waarmee we het IT beheer outsourcen. Dus geen zorgen dat er een onervaren IT Admin aan de knoppen zit. Ik zorg er alleen voor dat we de juiste keuzes maken en ons budget slim investeren. Voordat we het beheer overdragen, wil ik eerst dat we zelf weten welke laptops/workstations modellen we in huis hebben. In plaats van een big-bang investering in iedereen nieuwe laptops, etc. kunnen we de investeringen uitspreiden als we materiaal hebben dat nog prima 2/3 jaar mee kan. Investeer liever in het verbeteren/automatiseren van bedrijfsprocessen middels IT.

Anyways, was een praktisch vraagje, wellicht dat hier een handige tool/methode voor was binnen Microsoft/Windows zelf (naast domain admin wachtwoorden weggeven aan iets als SpiceWorks etc. wat ik liever niet doe).

SCCM is een prima tip, ik ga checken met de IT Service Provider hoe zij dit gaan doen als we ze de opdracht gunnen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

WMI en PowerShell kan ook veel; zorg wel dat je Win-RM aan hebt staan op de clients om bepaalde zaken te kunnen aftrappen / opvragen. SCCM gaat 'm niet direct worden; je moet eerst je agents deployen voordat je ook maar enige info kan opvragen.

Maar als je al je beheer al elders belegd hebt; is de vraag daar al neergelegd of ze een tool/optie hebben om jullie te assisteren?

For all I know (niet in de topicstart) zijn al je machines Azure AD joined; daar is ook al veel uit te halen qua informatie.

/edit: zaken als msinfo, msconfig, system properties, networking, etc staan bij een flink aantal van mijn klanten gewoon dicht; ik kan dus gebruikers mailen tot ik een ons weeg, niemand kan me dus info mailen...

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 27-09-2018 16:51 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Los Eindjeles
MAX3400 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:50:
........................

Maar als je al je beheer al elders belegd hebt; is de vraag daar al neergelegd of ze een tool/optie hebben om jullie te assisteren?

For all I know (niet in de topicstart) zijn al je machines Azure AD joined; daar is ook al veel uit te halen qua informatie.

/edit: zaken als msinfo, msconfig, system properties, networking, etc staan bij een flink aantal van mijn klanten gewoon dicht; ik kan dus gebruikers mailen tot ik een ons weeg, niemand kan me dus info mailen...
Klopt, zij zullen ook een 'deep scan' uitvoeren, zodat ze weten wat ze gaan beheren en wat evt. vervangen moet worden. Servers worden verder gevisualiseerd en gaan naar de cloud. Voordat ze laptops/workstations willen gaan vervangen wil ik wat tegenwicht kunnen bieden, zodat er economisch verstandig met de spullen wordt omgegaan. (en uiteraard als check of een evt. voorstel hout snijdt) En daarnaast moet je met IT Asset Management ergens beginnen.

Wel AD joined (nog) niet Azure AD joined. Ik ga eens checken of we dat eruit kunnen halen.

Goed punt, dat deze componenten dicht kunnen staan.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Los Eindjeles

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Endpoint
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-06 09:18

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-06 18:47
Lansweeper doet ook wat je wilt alle hardware gegevens + software etc simpel te checken

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Los Eindjeles
Endpoint schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:44:
Consultants zijn aan de slag gegaan met PDQ Inventory, simpel en doet wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Squ1zZy schreef op donderdag 27 september 2018 @ 15:53:
[...]

Dus als ik het goed begrijp, komt het er altijd opneer om SCCM toe te passen in organisatie.
Of zijn er betere pakketten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Berlinetta schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 19:04:
[...]

Dus als ik het goed begrijp, komt het er altijd opneer om SCCM toe te passen in organisatie.
Of zijn er betere pakketten?
Ik ken alleen SCCM omdat het van Microsoft is, maar elke oplossing die hetzelfde kan is prima. Scripts daarentegen en naar mijn idee uit den boze.
Pagina: 1