Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuw systeem +/- 800 euro - excl. GPU & SSD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Vedixe
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 05-12-2020
Hey iedereen, ik ben van plan om nieuwe onderdelen te kopen en daarmee zelf mijn eerste systeem op te bouwen. Het systeem zal vooral worden gebruikt voor games en eventueel streamen.
Ik wil niet meer dan +/- 800 Euro in totaal betalen voor de onderdelen.

De onderstaande componenten neem ik mee vanuit mijn huidige systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X+ 8G€ 638,-€ 638,-
1Dell S2417DG Zwart€ 459,-€ 459,-
1Samsung 860 EVO 500GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.186,-

De onderstaande lijst laat de onderdelen zien die ik verwacht nodig te hebben:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed€ 212,50€ 212,50
1Asus ROG Strix X470-F GAMING€ 206,-€ 206,-
1Seagate Barracuda, 1TB€ 39,90€ 39,90
1Fractal Design Define R6 Black€ 114,50€ 114,50
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 147,50€ 147,50
1Corsair RM550x Zwart€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 803,35

Ik heb gekozen voor een dure moederbord en case aangezien de onderdelen van het moederbord van hoge kwaliteit zijn en de reviews van de case grotendeels positief zijn en daarbij zijn er genoeg uitbreidingsmogelijkheden wat ik niet heb bij mijn huidige case.

Verder heb ik geen voorkeuren voor bepaalde merken. Ik heb gelezen dat OC'en weinig tot geen voordelen met zich meebrengt op de 2600x. Daarnaast geloof ik dat XFR2 al voor een OC zorgt.

Ik hoop van jullie wat feedback te krijgen over het systeem. Volgens mij is het 'compatible' en moet alles goed kunnen werken met elkaar, maar klopt mijn aanname?
Ben ik eventueel iets vergeten?

Daarnaast heb ik een vraag over het verkrijgen van een Windows licentie/key. Ik heb een paar weken geleden gelezen dat ik een goedkope activation-key kan verkrijgen. Weten jullie misschien waar dit mogelijk is en of dit legitiem is? Klopt het dat ik het bestand op een USB (is 16GB voldoende? 8)7) plaats en het daarmee installeer?

Alvast bedankt voor het lezen en eventuele feedback! :)

Alle reacties

• jgreven
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 21-01 20:16
Je lijstje ziet er goed uit! Windows keys kan je goedkoop halen op keyshops bijv (Instant Gaming) dit zijn legitieme keys en een 8gb USB is al voldoende de w10 iso kan je downloaden via de Microsoft website.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@Vedixe Voeding zou ik de 2018 versie kiezen, en waarom dit dure moederbord ?
Deze voldoet prima, of een B450 pricewatch: Asus PRIME X470-PRO

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Vedixe
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 05-12-2020
jgreven schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:26:
Je lijstje ziet er goed uit! Windows keys kan je goedkoop halen op keyshops bijv (Instant Gaming) dit zijn legitieme keys en een 8gb USB is al voldoende de w10 iso kan je downloaden via de Microsoft website.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Dankjewel! Ik zal ernaar kijken. :)
Hackus schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:39:
@Vedixe Voeding zou ik de 2018 versie kiezen, en waarom dit dure moederbord ?
Deze voldoet prima, of een B450 pricewatch: Asus PRIME X470-PRO
Dankje voor de feedback! Ik heb de nieuwere versie over het hoofd gezien. 8)7
De keuze voor de moederbord komt vooral door deze reddit post: https://www.reddit.com/r/...f_vs_prime_both_are_x470/
30 Euro meer betalen voor kwalitatief betere onderdelen vind ik prima.

• jgreven
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 21-01 20:16
Je kan ook een duurder B450 moederbord halen dan ben je voor de zelfde kwaliteit minder geld kwijt.

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 13-06 20:35
Ehh, dat moederbord is echt nutteloos tenzij je ooit SLI wilt draaien.

pricewatch: MSI B450 Tomahawk and be done with it :P
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True