Hey iedereen, ik ben van plan om nieuwe onderdelen te kopen en daarmee zelf mijn eerste systeem op te bouwen. Het systeem zal vooral worden gebruikt voor games en eventueel streamen.
Ik wil niet meer dan +/- 800 Euro in totaal betalen voor de onderdelen.
De onderstaande componenten neem ik mee vanuit mijn huidige systeem:
De onderstaande lijst laat de onderdelen zien die ik verwacht nodig te hebben:
Ik heb gekozen voor een dure moederbord en case aangezien de onderdelen van het moederbord van hoge kwaliteit zijn en de reviews van de case grotendeels positief zijn en daarbij zijn er genoeg uitbreidingsmogelijkheden wat ik niet heb bij mijn huidige case.
Verder heb ik geen voorkeuren voor bepaalde merken. Ik heb gelezen dat OC'en weinig tot geen voordelen met zich meebrengt op de 2600x. Daarnaast geloof ik dat XFR2 al voor een OC zorgt.
Ik hoop van jullie wat feedback te krijgen over het systeem. Volgens mij is het 'compatible' en moet alles goed kunnen werken met elkaar, maar klopt mijn aanname?
Ben ik eventueel iets vergeten?
Daarnaast heb ik een vraag over het verkrijgen van een Windows licentie/key. Ik heb een paar weken geleden gelezen dat ik een goedkope activation-key kan verkrijgen. Weten jullie misschien waar dit mogelijk is en of dit legitiem is? Klopt het dat ik het bestand op een USB (is 16GB voldoende?
) plaats en het daarmee installeer?
Alvast bedankt voor het lezen en eventuele feedback!
Ik wil niet meer dan +/- 800 Euro in totaal betalen voor de onderdelen.
De onderstaande componenten neem ik mee vanuit mijn huidige systeem:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X+ 8G | € 638,- | € 638,- |
1 | Dell S2417DG Zwart | € 459,- | € 459,- |
1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 89,- | € 89,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.186,- |
De onderstaande lijst laat de onderdelen zien die ik verwacht nodig te hebben:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600X Wraith Boxed | € 212,50 | € 212,50 |
1 | Asus ROG Strix X470-F GAMING | € 206,- | € 206,- |
1 | Seagate Barracuda, 1TB | € 39,90 | € 39,90 |
1 | Fractal Design Define R6 Black | € 114,50 | € 114,50 |
1 | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 147,50 | € 147,50 |
1 | Corsair RM550x Zwart | € 82,95 | € 82,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 803,35 |
Ik heb gekozen voor een dure moederbord en case aangezien de onderdelen van het moederbord van hoge kwaliteit zijn en de reviews van de case grotendeels positief zijn en daarbij zijn er genoeg uitbreidingsmogelijkheden wat ik niet heb bij mijn huidige case.
Verder heb ik geen voorkeuren voor bepaalde merken. Ik heb gelezen dat OC'en weinig tot geen voordelen met zich meebrengt op de 2600x. Daarnaast geloof ik dat XFR2 al voor een OC zorgt.
Ik hoop van jullie wat feedback te krijgen over het systeem. Volgens mij is het 'compatible' en moet alles goed kunnen werken met elkaar, maar klopt mijn aanname?
Ben ik eventueel iets vergeten?
Daarnaast heb ik een vraag over het verkrijgen van een Windows licentie/key. Ik heb een paar weken geleden gelezen dat ik een goedkope activation-key kan verkrijgen. Weten jullie misschien waar dit mogelijk is en of dit legitiem is? Klopt het dat ik het bestand op een USB (is 16GB voldoende?

Alvast bedankt voor het lezen en eventuele feedback!