Acties:
  • +2 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 03:16
Op dit moment loopt er een, naar mijn bescheiden mening, zeer mooie crowdfunding op Indiegogo voor de Snoppa Atom 3-axis Gimbal. Er is voor mij een review exemplaar onderweg, waarvan op ik zeer korte termijn de eerste ervaringen en unboxing mag delen.

Atom ingeklapt

Het betreft de 3e generatie Gimbal van dit merk met een zeer compacte vormgeving.
Welke eenvoudig ingeklapt kan worden voor transport, zodat je hem "altijd" mee kunt nemen.

Animatie inklappen

Er zijn diverse knoppen aanwezig waarmee je alle instellingen eenvoudig kunt bedienen en een “thumbstick” voor eenvoudige navigatie door de menu’s van de app. Daarnaast kun je zelf acties toekennen aan sommigen knoppen zodat je nog eenvoudiger jouw favoriete instelling beschikbaar hebt.

Key 2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6DLfmfsrIpMq8dzjI6yHlFob/medium.gif

En kun je de eenvoudig wisselen tussen landscape of portrait oriëntatie.

Orientatie wijzigen

Je smartphone koppel je via Bluetooth en tijdens het gebruik van de Gimbal kun je je smartphone (draadloos óf bekabeld) opladen middels de accu van 2000mAH welke stroom levert voor maar liefst 24 uur gebruik.

De motor in de gimbal kan een gewicht aan tot 310gram, waarbij het dus bijvoorbeeld mogelijk is om grotere/zwaardere smartphones (eventueel inclusief cover) te gebruiken.

Specs draaggewicht

Mocht er van mensen hier op het forum geïnteresseerd zijn en mochten er dingen zijn die ik kan uitproberen zodra mijn review device binnen is: laat het weten!!

[ Voor 154% gewijzigd door Daan_ op 30-09-2018 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swannie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-01 16:51
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Toen ik deze vorige week voorbij zag komen heb ik hem ook gebackt.

• smoken
swannie schreef op donderdag 27 september 2018 @ 18:47:
Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Toen ik deze vorige week voorbij zag komen heb ik hem ook gebackt.
Ik zal mijn eerste ervaringen hier delen en een review maken.

Mochten er functies zijn welke getest dienen te worden dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
Pakketje is gisteren verzonden dus hopelijk kan ik de eerste ervaringen mbt deze Gimbal later deze week delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swannie
Ik ben erg benieuwd hoe lang het duurt voordat hij binnen komt en of er eventueel nog importkosten bij komen.
Zelf ben ik hem van plan om hem ook te gebruiken in combinatie met de gopro 5. Hiervoor heb ik alvast een adapter op eBay besteld, omdat je anders geen gebruik kan maken van het schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
swannie schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:45:
Ik ben erg benieuwd hoe lang het duurt voordat hij binnen komt en of er eventueel nog importkosten bij komen.
Zelf ben ik hem van plan om hem ook te gebruiken in combinatie met de gopro 5. Hiervoor heb ik alvast een adapter op eBay besteld, omdat je anders geen gebruik kan maken van het schermpje.
Als het goed is, krijg ik hem morgen binnen om te reviewen.
Ik kan wel van iemand een GoPro lenen denk ik, dus dan kan ik je ook laten weten hoe dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
swannie schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:45:
Ik heb gisteren, zoals ze hadden aangegeven, de Snoppa Atom mogen ontvangen.
Hier kun je een "unboxing" video vinden : YouTube: Snoppa Atom Unboxing video
Let niet teveel op mijn Engels en de video kwaliteit,.... was mijn primeur ;-)

Volgende video's zullen beter zijn!

[ Voor 39% gewijzigd door smoken op 03-10-2018 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
ziet er goed uit! komt er nog een review over het gebruik: voor- en nadelen?

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
marco_sire schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 07:15:
ziet er goed uit! komt er nog een review over het gebruik: voor- en nadelen?
Ik heb op dit moment 2 "reviews" op YouTube staan.
De eerste was puur de unboxing en de tweede (gisterenavond online gezet) gaat wat meer in op de hard- en software en komen wat puntjes naar boven welke mij opvallen. Weet niet of je die laatste al gezien hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swannie
Bedankt voor de reviews! Heb je ook al met andere telefoons geprobeerd om een filmpje te maken om te zien of hij dan alsnog stottert? Ik ben ook wel benieuwd hoe de goed de gimbal werkt op het moment dat je niet de app van snoppa gebruikt, maar alleen de camera app van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
Ziet er uit als leuk speelgoed hoor, ben benieuwd hoe vaak je em gaat gebruiken en hoe je bevindingen na een tijdje zijn.

Nog invoertaxen moeten betalen aan DHL?

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
swannie schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:32:
Bedankt voor de reviews! Heb je ook al met andere telefoons geprobeerd om een filmpje te maken om te zien of hij dan alsnog stottert? Ik ben ook wel benieuwd hoe de goed de gimbal werkt op het moment dat je niet de app van snoppa gebruikt, maar alleen de camera app van de telefoon.
Ik heb zelf alleen een iPhone X, maar ik zal dit weekend ook eens met de iPhone 6 van mijn vriendin filmen (die heeft geen OIS).

Waarschijnlijk gaat dit een beter resultaat geven aangezien de OIS en Gimbal last van elkaar hebben.

Gisteren heb ik een stukje gefilmd met de standaard iPhone app op 4K 60FPS, beel stottert hier niet (dus dat lag aan de Snoppa app) maar je ziet wel “jittering” door de OIS.
marco_sire schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:58:
Ziet er uit als leuk speelgoed hoor, ben benieuwd hoe vaak je em gaat gebruiken en hoe je bevindingen na een tijdje zijn.

Nog invoertaxen moeten betalen aan DHL?
Ben zelf ook benieuwd hoe vaak hij gebruikt gaat worden, mijn kids “vloggen” graag (vooralsnog zonder het live te zetten omwille van hun leeftijd) en daar is hij sowieso mooi voor door de face- en objecttracking ;-)

Vooralsnog geen kosten aan DHL, maar ik hou nog steeds rekening met een brief van ze ...

[ Voor 26% gewijzigd door smoken op 05-10-2018 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bashaas
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 07-06-2021
swannie schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:32:
Ook van mij uit bedankt voor de reviews. Ben ook erg nieuwsgierig hoe de atom gimbal werkt bij gebruik van de standaard filmapp van de telefoon.
Ik heb zelf de standaard versie gebacked, maar lees graag ervaringen terug van backers die de microfoon opties hebben gebacked. Hoe is de (bouw)kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
bashaas schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 20:13:
[...]

Ook van mij uit bedankt voor de reviews. Ben ook erg nieuwsgierig hoe de atom gimbal werkt bij gebruik van de standaard filmapp van de telefoon.
Ik heb zelf de standaard versie gebacked, maar lees graag ervaringen terug van backers die de microfoon opties hebben gebacked. Hoe is de (bouw)kwaliteit.
Sorry voor de late reactie! Had niet gezien dat er een nieuw bericht was.

Bouwkwaliteit is helemaal prima! Echt netjes gemaakt en goede materialen. Afgelopen weekend de hele dag door Wildlands gelopen ermee en drukt gefilmd/gefotografeerd, accu is echt top! iPhone circa 60% opgeladen tijdens het gebruik en op het einde van de dag was hij nog steeds niet leeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302102

Ik heb de Snoppa atom 3 nu 2 weken in huis. Wat een leuke gadget. Ik stoei alleen nog even met het beeld van de app.
Ik vind de belichting van de app nogal donker in vergelijking met mijn eigen camera app van de Samsung Galaxy Note 9.
Iemand enig idee hoe dit anders is in te stellen?
Pagina: 1