Toon posts:

Voodoo II ook 2D

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
het schijnt dat als je je voodoo II niet doorlust en er een monitor ophabgt dat je ook 2D (desktop etc) kunt zien.

Is dat zo?

Zo ja, hoe kan dat, ik dacht dat die voodoo II alleen via glide kon renderen...

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 19:33

Neelon

FOR PONY!!!

Zelf heb ik het nog nooit geprobeerd, maar ik ben er vrij zeker van dat dit niet werkt. Dit omdat de Voodoo2 alleen een 3D-addon kaart is. Vanaf de Voodoo3 is ook 2D mogelijk, maar die is dacht ik gebaseerd op de Rush chipset.

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:28
dan vraag ik me toch echt af, wat dit moet zijn, als het geen dual monitoring is :)
[img]ftp://pics:tweakers@212.187.22.147/dualmonitor.jpg[/img]

en dat is dus met (op de linker monitor) een asus v3800 tnt2 ultra, en (op de rechter monitor) een Diamond Voodoo2 :) (en ja, het is mijn eigen bak.. het werkt niet onder w98, maar wel onder w2k, met wat oudere drivers)

Verwijderd

Een Voodoo2 is een add-on kaart, en kan in principe niet gebruikt worden voor 2D/desktop weergave (alhoewel er voor Win2k speciale drivers schijnen te zijn die dat wel kunnen).

Een Voodoo met Banshee-chipset is een combi-kaart. Vanaf de Voodoo3 zijn ze allemaal combi-kaarten.

Trouwens, waarom zou je in godsnaam een Voodoo2 voor desktop-weergave willen gebruiken? De beelkwaliteit is, vergeleken met bv. Matrox of nVidia, werkelijk belabberd.

• AcidBurn
hm.. ik zie niet wat er nou belabberd aan moet zijn.. ik heb wat oudere drivers geinstalleerd (de voodoo2 heb ik van een vriend overgekocht, die dat uitgezocht had.. hij gebruikte hem ook voor dual monitoring, maar heeft nu een g400 dualhead max gekocht), en met die drivers werkt het onder w2k dus prima (alleen zal je het onder w98 never nooit voor elkaar krijgen.. niet zonder flink gekloot, iig)
Het enige waar ik de 2e monitor voor gebruik, is irc :) (voor films kijken, gebruik ik toch liever m'n 17") dus wat dat betreft, maakt de kwaliteit me niet echt uit.. kan nooit erger zijn, dan die 14" al is, dus ik merk er niks van :)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05
Hoe is dat aan de praat gekregen, ik heb ook nog wel een 14inchje erbij!

• Aaargh!
  • Laatst online: 29-08 14:29

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Onder Linux kan het iig met Xfree 4.0
'k heb een AGP grafische kaart + voodoo 1 en wil binnenkort ff een 2e hoofd via m'n voodoo proberen. :) en als dat werkt druk ik er een el-cheapo PCI kaartje bij in en ga ik tripple-head draaien :9 :9 :9
stel je voor, links een 14", dan een 19" Iiyama VM PRO , dan weer een 14" :9

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• AcidBurn
ten eerste mijn excuses: het plaatje werkt nu dus het hele weekend al niet, omdat ik met mijn bak bij een ander zit.. en waar word dat plaatje vandaan geladen? JUIST, mijn ftp :)

Ten tweede: om dualmonitoring met een v2 voor elkaar te krijgen, moet je een oude driver installeren.. de betreffende driver had een bug (inderdaad ja, een BUG.. geen speciale driver, zoals valcon zei) en door daar op in te spelen, is gebruik voor dual monitoring mogelijk. ik zal ff een link leggen naar de juiste drivers, maar die is dus waarschijnlijk vanaf vanavond weer bereikbaar, als ik weer thuis ben.
En ff ter herinnering: dit werkt ALLEEN onder w2k.. de driver is namelijk een beta driver, die dus per ongeluk die hele leuke feature had. de link: <A HREF="ftp://user:tweakers@212.187.22.147/programma's/V2W2kBeta.exe" TARGET=_blank>ftp://user:tweakers@212.187.22.147/programma's/V2W2kBeta.exe</A>
DEZE LINK WERKT DUS PAS VANAF VANAVOND, ALS IK WEER THUIS BEN!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 13:24
humzz .. interesting !!

denk dat ik m'n voodoo2 dan nog maar ff niet verkoop :)

• AcidBurn
de link werkt nu (duh, ik ben weer thuis :) )
home sweet home

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Hoe gaat dat dan als je een SLI hebt? 3 monitoren ???? LOL !!

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• AcidBurn
heb je geen SLI voor nodig hoor.. gewoon een agp kaart, en 2 pci's, of een agp, een pci en een isa videokaartje :)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Nou acidburn, die laatste optie van jou lijkt mee heeeel sterk (AGP+PCI+ISA). Er worden namelijk geen ISA kaartjes ondersteund bij multi-monitoring.....

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• AcidBurn
Chemist: in principe zou het kunnen.. blijkbaar kan het dus niet :)

• technopeuter
  • Laatst online: 23:19
Volgens mij kan het ook met powerstrip! Daar heb je nl een speciale opengl-desktop mode. Wie zoekt het uit?

diskeltische lurker

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
ik wil me V2 onder WIN98 SE doen voor dual monitor, please tell me hoe!
Pagina: 1