Vraag

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-06 15:31
Ik zoek een?
Mobiele Telefoon

Wat is je budget?
rond €250

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Belangrijkste voor mijn moeder is een goede camera. Verder niet veel eisen als ze maar kan whatsappen, wordfeud/candy crush en vergelijkbare games kan spelen. Mijn vader (zuinigerd) wil vooral dat ze er weer 4-5 jaar mee vooruit kan :-)

Wat heb je zelf al gevonden?
https://tweakers.net/pric.../1225413;1168711;1170479/
Ik twijfel tussen die 3 telefoons. De Samsung A6 omdat mijn moeder denkt dat ze een Samsung moet hebben. Want die hebben haar vriendinnen ook (vast S7/S8/S9 want die hebben het wat breder dan mijn ouders) en die Samsungs maken zulke mooie foto's. Ik neig zelf meer naar de Motorola G6+ en Die Xiaomi MI A2.Veel meer telefoon voor het geld. Vooral die Xiaomi die je voor €194 bij Amazon.de kan krijgen. Als ik op GSM Arena de camera's vergelijk, ontolpen ze elkaar niet veel maar is voor mij de Xiaomi de winnaar. Xiaomi mist helaas wel uitbreidbaar geheugen, al zal 64 Gb wel genoeg zijn anders kan ik ook nog wel voor de 128 Gb variant gaan. Ook maak ik me wat zorgen over het matige scherm in de zon van de Xiaomi. Wat betreft levensduur hardware/software matig lijken de specs van de Xiaomi met Android One ook de winnaar. Al geeft Lenovo geloof ik ook 3 jaar gegarandeerde updates op de Motorola G6

Welke vragen heb je hier nog over?
Tsja, als de telefoon voor mijzelf zou zijn zou ik zonder veel twijfel voor de Xiaomi gaan. Alleen is dat ook de beste keuze voor een 70 jarige?

[Voor 0% gewijzigd door Timminator op 27-09-2018 10:07. Reden: toetsenbord laptop is brak]

Alle reacties

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:37

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Consumentenelektronica Aankoopadvies is voor producten die binnen Consumentenelektronica worden besproken, daar vallen telefoons niet onder.

CEA > ATT

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:42
Werkende link: https://tweakers.net/pric.../1225413;1168711;1170479/

Neem haar mee naar een winkel en laat haar verschillende telefoons vasthouden. En omdat de telefoon lang mee moet (en dat kan prima voor wat ze wil), kies een recente telefoon van een merk dat over het algemeen goed in updates is.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:22

heuveltje

KoelkastFilosoof

Je mist een 2 in je topic titel denk ik. dat maakt de rest van het topic wat onlogisch :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Timminator
heuveltje schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:18:
Je mist een 2 in je topic titel denk ik. dat maakt de rest van het topic wat onlogisch :P
Ik moet een nieuwe laptop, toetsenbord is heel slecht aan het worden. Ik zie nergens hoe ik de titel kan aanpassen.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:40
Als je moeder zich goed voelt pak een recente Samsung. Zowel de A als de S serie krijgt zeker 3 jaar updates tegenwoordig. Je kunt haar iets anders geven, maar als het dan mis is, wordt het ruzie.

[Voor 23% gewijzigd door swhnld op 27-09-2018 10:22]

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 15:52

woutur

Klauwtjes uit!

Mijn 80 jarige moeder en 79 jarige vader gebruiken respectievelijk een Xiaomi Redmi 3S en een Redmi 4X.
Ik heb beide toestellen unlocked en er EU ROM opgezet zodat ze de telefoon in het Nederlands hebben (dat is geloof ik tegenwoordig een officieel ondersteunde taal bij Global ROMs).

Zij kunnen prima met de telefoons omgaan en ervaren relatief weinig problemen. Ondanks het feit dat ze allebei echt niet tech savvy zijn.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Titelfix

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:19
Ik zou sowieso voor de Xiaomi gaan. Daar zit, in tegenstelling tot de algemeen bekende mid-rangers, wél een redelijk goede camera op.

Bovendien ook door software updates voor langere tijd een veilig toestel om gebruik van te maken.

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:10
Geloof zag van de week een Samsung s7 voor die prijs

• Timminator
alki schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:51:
Geloof zag van de week een Samsung s7 voor die prijs
Die zag ik ook maar ik weet niet of het slim is om een 3 jaar oud toestel te kopen. Softwareupdates maak ik me dan zorgen over en gezien het feit dat mijn moeder niet elke 2 jaar haar telefoon vervangt weet ik ook niet of de hardware van 3 jaar geleden het 4 jaar vol kan houden.

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Heb zelf afgelopen week een Nokia 6 (2018) voor mijn moeder gehaald, voornamelijk vanwege Android one. Zij zal er ook enkele jaren mee doen, dus goede ondersteuning qua updates vond ik persoonlijk wel belangrijk. Ik zie overigens dat die Xiaomi ook Android One heeft.

• Timminator
xPhantom schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:48:
Heb zelf afgelopen week een Nokia 6 (2018) voor mijn moeder gehaald, voornamelijk vanwege Android one. Zij zal er ook enkele jaren mee doen, dus goede ondersteuning qua updates vond ik persoonlijk wel belangrijk. Ik zie overigens dat die Xiaomi ook Android One heeft.
Nokia 6 is afgevallen vanwege de camera, verder goede keuze.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:40
Timminator schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:39:
[...]

Die zag ik ook maar ik weet niet of het slim is om een 3 jaar oud toestel te kopen. Softwareupdates maak ik me dan zorgen over en gezien het feit dat mijn moeder niet elke 2 jaar haar telefoon vervangt weet ik ook niet of de hardware van 3 jaar geleden het 4 jaar vol kan houden.
De S7 zit in het Android Enterprise programma, dus gegarandeerd 3 jaar updates vanaf de release datum. M.a.w. de S7 zal niet nu nog 3-4 jaar updates krijgen. Daarvoor heb je een Samsung van dit jaar nodig.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee