Is het zo als ik mijn xbox one x aansluit op mijn receiver dat het beeld ietsje minder mooi is dan dat ik mijn xbox one x aansluit rechstreeks op mijn oled tv via hdmi? Dit moet toch geen verschil uitmaken?
Als je receiver gewoon 4k en HDR ondersteunt en jij gebruik maakt van de juiste kabels (merk en prijs maakt niet uit, zolang het een high speed hdmi kabel is), dan moet het geen verschil maken of je de xbox direct op je oled tv aansluit, of via de receiver.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Doet je Onkyo ook beeldprocessing/upscaling, of enkel HDMI passthrough? In mijn ervaring is elke vorm van beeldprocessing door een receiver (negatief) van invloed op de kwaliteit.
Zelfs het weergeven van een volumeregeling op je scherm zorgt voor een vorm van beeldprocessing. Hij moet dan namelijk een "overlay" over het originele beeld weergeven.
Zelfs het weergeven van een volumeregeling op je scherm zorgt voor een vorm van beeldprocessing. Hij moet dan namelijk een "overlay" over het originele beeld weergeven.
https://www.eu.onkyo.com/en/products/tx-rz800-125710.html
Kortom feitelijk zou die alles moeten ondersteunen volgens mij?. Geen gekke dingen ingesteld (ergens in video output settings) op de reciever?.4K/60 Hz, 4:4:4 Color Space, and HDCP 2.2 Capable HDMI® Terminals for UltraHD Entertainment*1
In het menu van de xbox kun je kijken of 4k hdr 10 bit en 60fps ondersteund word.
Soms moet je 4k op advanced zetten in je receiver eer het werkt.
Soms moet je 4k op advanced zetten in je receiver eer het werkt.
@Goofy1978 Ja alles support hij bij video. heb zelfs op 32 bits 12 bit kleuren gezet mijn xbox. Maar lijkt of het direct op de oled net iets mooiere kleur geeft. Mijn oled heeft ook atmos sound. Is het niet mogelijk via hdmi out van de xbox naar de tv aan te sluiten. En dan hdmi in van xbox one x naar hdmi ingang van receiver werkt niet voor atmos? mijn tv heeft overigens ook arc.
Gescheiden beeld en geluid moet je 2 hdmi uitgangen voor hebben op xbox lijkt me.
Idd upscaling in receiver uit zetten dan zou het beeld gewoon doorgestuurd moeten wordden zonder bewerking.
Of beeld en geluid van xbox naar tv en dan geluid via arc terug naar versterker maar weet niet of dat kan.
Idd upscaling in receiver uit zetten dan zou het beeld gewoon doorgestuurd moeten wordden zonder bewerking.
Of beeld en geluid van xbox naar tv en dan geluid via arc terug naar versterker maar weet niet of dat kan.
[ Voor 22% gewijzigd door Goofy1978 op 27-09-2018 13:31 ]
@Goofy1978 Ja heb arc, maar xbox one x heeft atmos. dus werkt dan enkel in stereo blijkbaar? heb wel atmos decoder in mijn lg c8 oled. maar arc van mijn oled naar hdmi in op receiver bedoel je dan? maar dan heb ik geen atmos via arc?
Dat lijkt me wel, wat heb je er anders aan dat de tv atmos ondersteund.
Hij zal het atmos geluid gewoon uit moeten kunnen sturen.
Maar weet je zeker dat er verschil in het beeld zit?
Het mooie van digitaal is dat er geen informatie verloren gaat.
Hij zal het atmos geluid gewoon uit moeten kunnen sturen.
Maar weet je zeker dat er verschil in het beeld zit?
Het mooie van digitaal is dat er geen informatie verloren gaat.
[ Voor 31% gewijzigd door Goofy1978 op 27-09-2018 20:57 ]
arc via hdmi is enkel bij geluid van de demo`s van de tv. xbox one x werkt het niet op. aangezien de xbox gewoon via de output op de receiver moet worden aangesloten voor het dolby atmos geluid. via arc werkt dat niet
Pagina: 1