Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hue op gewone schakelaars?

Pagina: 1
Acties:

• NickTim
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 08-06 15:23
Hoi,

Ik heb sinds vandaag een startset Philips Hue White Ambiance.
Nu zijn mijn man en ik ons huis aan het renoveren incl. de hele elektrische installatie. Mijn man is elektricien en wil graag Berger K1 schakelmateriaal toepassen.
Ik probeer hem net zo enthousiast te maken voor het Hue systeem als ik ben, maar omdat je Hue niet kan schakelen met de ingebouwde wandschakelaar vindt hij het niets.
Er is wel zo'n goedkope afdekplaat te krijgen in de bouwmarkt om de bijgeleverde Philips Switch aan de wand te maken, maar dat vindt hij dus oerlelijk en bij voorbaat al helemaal niets (omdat het o.a. niet in de lijn ligt van het andere schakelmateriaal en omdat het op batterijen werkt...).
Ik probeer duidelijk te maken dat het hele idee achter Hue is dat je juist geen schakelaars meer nodig hebt, maar ook dat is tegen het zere been van de elektricien ("waarom bouw ik dan nu de hele installatie met schakelaars erin?").
Ik word een beetje moedeloos van de argumenten om Geen Hue te gebruiken en ben dus op zoek naar schakelmateriaal wat functioneert met Hue en misschien zelfs al vervangende Bridge o.i.d.
Wie kan me verder helpen?

alvast bedankt!

• TukkerTweaker
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10:21
NickTim schreef op donderdag 20 september 2018 @ 22:15:
Hoi,

Ik heb sinds vandaag een startset Philips Hue White Ambiance.
Nu zijn mijn man en ik ons huis aan het renoveren incl. de hele elektrische installatie. Mijn man is elektricien en wil graag Berger K1 schakelmateriaal toepassen.
Ik probeer hem net zo enthousiast te maken voor het Hue systeem als ik ben, maar omdat je Hue niet kan schakelen met de ingebouwde wandschakelaar vindt hij het niets.
Er is wel zo'n goedkope afdekplaat te krijgen in de bouwmarkt om de bijgeleverde Philips Switch aan de wand te maken, maar dat vindt hij dus oerlelijk en bij voorbaat al helemaal niets (omdat het o.a. niet in de lijn ligt van het andere schakelmateriaal en omdat het op batterijen werkt...).
Ik probeer duidelijk te maken dat het hele idee achter Hue is dat je juist geen schakelaars meer nodig hebt, maar ook dat is tegen het zere been van de elektricien ("waarom bouw ik dan nu de hele installatie met schakelaars erin?").
Ik word een beetje moedeloos van de argumenten om Geen Hue te gebruiken en ben dus op zoek naar schakelmateriaal wat functioneert met Hue en misschien zelfs al vervangende Bridge o.i.d.
Wie kan me verder helpen?

alvast bedankt!
Als je toch bezig gaat zou ik voor een KNX oplossing kiezen en Hue vergeten.

• 123coen123
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20-05-2020
Gaat deze firmware update dit probleem niet oplossen? https://www.onemorething....ps-hue-ergernis-opgelost/

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True