Ik ga een rolluik bestellen en weet precies wat ik wil behalve het merk. De prijzen lopen uiteen voor 3 typen, de goedkoopste (huismerk) is +- 150 euro, de iets duurdere (Alutech) +- 155 en Heroal 205. Nu heb ik er totaal geen moeite mee om een paar tientjes meer uit te geven voor kwaliteit. De vraag is van mijn kant dan alleen waar het kwaliteitsverschil in zit. Volgens de winkel zit hem dat vooral in de isolatie van de lamellen. Het isolatiemateriaal bij Heroal zou compacter zijn en daardoor beter warmte en geluid isoleren.
Zelf vraag ik mij alleen af of dit in de praktijk een bruikbare uitwerking heeft
Een rolluik is natuurlijk niet luchtdicht en in mijn geval zal er tussen de muur en het rolluik zelfs enkele centimeters ruimte blijven. Daar gaat het geluid er dus zelfs heel makkelijk langs.
Zoals ik het nu zie betaal ik dan 50-55 euro meer voor betere isolatie op papier waarvan ik sterk twijfel of je het in de praktijk merk. Is dit het complete verhaal of zijn er op andere fronten nog verschillen wat betreft kwaliteit? De topics die ik hier kon vinden boden mij helaas geen antwoord en Google ook niet
Zelf vraag ik mij alleen af of dit in de praktijk een bruikbare uitwerking heeft

Zoals ik het nu zie betaal ik dan 50-55 euro meer voor betere isolatie op papier waarvan ik sterk twijfel of je het in de praktijk merk. Is dit het complete verhaal of zijn er op andere fronten nog verschillen wat betreft kwaliteit? De topics die ik hier kon vinden boden mij helaas geen antwoord en Google ook niet