Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zakelijke laptop met hoge prestaties, redelijke videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Taro
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik heb nu bijna 4 jaar een Asus N550JX laptop (i7 HQ, 15", SSD, Nvidia GTX950m) en ben op zich nog steeds tevreden over de prestaties, maar als ik een keer een game met de kinderen speel, bijv. in de browser, dan wordt de laptop al erg heet en valt regelmatig uit door de hitte. Daarnaast slaan de fans al aan als de koers op een crypto exchange significant wijzigt door het toegenomen volume aan transacties. Ik maak hem regelmatig schoon, dit is dus geen kwestie van stof, maar lijkt op een verkeerd design van de airflow. Daarnaast begint hij hier en daar wat kuren te vertonen, maar dat mag ook wel na iedere dag een paar uur gebruikt te zijn. Tijd dus om naar een nieuwe te gaan kijken.

Als ik een selectie maak in de Pricewatch (categorie: Laptops) dan kom ik op redelijk wat passende laptops uit, maar, ik gebruik de laptop ook zakelijk en heb geen behoefte aan een kerstboom met allemaal RGB verlichting. Ik kom al snel in het gamer segment terecht en dat ben ik nou juist niet. Ook lees ik bij verschillende reviews klachten over hitte, ventilatoren, etc. en dat zijn helaas geen selectiecriteria in de pricewatch :)

Kortom, ik zoek een stille laptop met 15,6-17,3" scherm, met Core i7, 8e gen (Ci7-8750H), 16 GB RAM, GF1050/1060, met numeriek toetsenbord, dat best wat lomper mag zijn voor een goede airflow en koeling. De prestaties voor het draaien van bijvoorbeeld een VM en ontwikkeltools moeten top zijn. Ik ga er geen high-end games op spelen, maar een 1050/1060 lijkt mij prima en lager lijkt me niet wenselijk. Het OS en de harde schijf regel ik zelf wel, dus doen er voor de selectiecriteria niet toe.

Ik ben dus voornamelijk op zoek naar mensen die ongeveer dezelfde specs hebben en ervaring hebben met een laptop die niet te heet wordt en niet bij het minste of geringste een F16 na gaat doen. En dit hoeft niet per se type X te zijn, maar lijn Y van merk Z is ook al voldoende hulp.

Wat ga je met je laptop doen?
Windows 10 Pro, VM's draaien, ontwikkelen, veel browser tabs open, maar geen die-hard gaming.

Wat is je budget?
Geen max budget, maar, ik wil niet voor toeters en bellen zoals RGB betalen. Het gaat om een zakelijke sobere laptop.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, grootte/lompheid maakt niet uit

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen Toshiba, ik heb bij de vorige zoektocht problemen gehad met de spatiebalk, de onderkant hiervan veerde niet in, daar kon ik niet mee omgaan. Ik ben tevreden over mijn huidige Asus en heb zakelijk ook ervaring met HP en Dell.

I'm not buying Bitcoin, I'm selling fiat | Tesla Model 3 Performance | 6340 Wp zonnepanelen

Beste antwoord (via Taro op 28-09-2018 20:07)

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Maar eigenlijk geef je een beschrijving van een lenovo/dell/hp workstation laptop :) wat vind je van die huidige modellen? (precision/zbook etc)

specs

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Maar eigenlijk geef je een beschrijving van een lenovo/dell/hp workstation laptop :) wat vind je van die huidige modellen? (precision/zbook etc)

specs

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat
Topicstarter
Waarschijnlijk wel, maar die komen niet goed naar voren in mijn zoekopdracht. Ik had overigens de prijs op max 2.000 gezet zie ik, als ik dat verruim dan zie ik wel meer passende laptops. Maar de HP Pavilions voldoen bijvoorbeeld ook wel aan de gewenste specs (Bijvoorbeeld pricewatch: HP Pavilion 15-cx0670nd), maar dan lees ik weer klachten over de ventilatoren.

Een workstation zal inderdaad wat ruimer opgezet zijn, ik ga even bij Dell en HP zo'n variant configureren, thx.

Edit: Precision heeft max een i5 zie ik? https://www.dell.com/nl-n.../sfc/sf/precision-laptops.

[Voor 8% gewijzigd door Taro op 26-09-2018 21:35]

I'm not buying Bitcoin, I'm selling fiat | Tesla Model 3 Performance | 6340 Wp zonnepanelen

• maratropa
  • Niet online
Het lijkt me dat je die ook met 6 cores moet kunnen krijgen.

Maar misschien is de XPS ook wel wat, die deelt geloof ik de body met een aantal lichtere precisions. Ik had er laatst voor het eerst 1 vast en dat voelde zeer degelijk.

specs

• Anoniem: 197141
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
In V&A staat mooie HP ZBook Studio G5, voldoet precies aan je eisen.

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat
Topicstarter
De XPS had ik al bekeken, maar heeft geen numeriek toetsenbord. De HP Zbook heeft voornamelijk Nvidia Quadro's zie ik. De Dell Precisions kan ik maar tot i5 vinden.

• Anoniem: 197141
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
Taro schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:45:
De HP Zbook heeft voornamelijk Nvidia Quadro's zie ik.
In een zakelijk laptop ga je geen game videokaart tegenkomen.

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat
Topicstarter
Dat is waar, maar ik wil niet per se een zakelijke laptop, ik wil per se geen game laptop met RGB toeters en bellen. Mijn huidige laptop is ook niet per se zakelijk, maar wel sober, dat is het belangrijkste.

Maar toegegeven, als ik wat meer rekenkracht en ventilatie wil, dan is inderdaad een workstation wel de beste optie. En die G5 voldoet dan aan alle specs.

Bedankt voor de tip!

• Darksequence
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 11-06 08:39
Je zou voor Clevo'esque custombuild model kunnen gaan. Er is altijd nogal wat kritiek op hier op tweakers maar een vriend van me heeft een 17" model met i7 8750 16gb en 1050 4gb gekocht en is best wel tevreden. Heb ermee gespeeld en is redelijk degelijk gebouwd en ziet er netjes en sober uit van buiten. Grootste nadeel wat ik zo snel kon vinden is dat je echt een muispersoon moet zijn, de trackpad is niet fijn om langere tijd mee te werken.

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik gebruik de trackpad voor 95% van de tijd, die moet wel echt top zijn.

• kdekker
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Lenovo heeft iets moois (met dito prijs), zie aankondiging op tweakers: nieuws: Afbeeldingen tonen dunne Lenovo X1 Extreme met Core i7-8750H en GTX 1....

Een dedicate GPU geeft toch weer meer warmte. Daarom denk ik dat een ultradunne laptop (zoals de X1 is) een beetje lastig is. Op notebookcheck.com staat een mooie verhaaltje over een rij Lenovo's en de invloed van warmteontwikkeling op prestaties. Voor langdurige prestaties op hoog niveau zou je undervolten kunnen overwegen. De maximale prestaties liggen (iets) lager, maar de duur van stevig belasten met constante load is een stuk langer en constanter.

Volgens zeggen, maar ik heb er geen ervaring mee, zou een precision touchpad beter zijn. Al lees ik ook het tegengestelde.

Hierboven zeg je iets over een Dell Precision tot max i5, maar dat ik me niet voorstellen. Workstations zoals de Precision (en ook Lenovo P) worden zelfs met Xeons uitgerust (is i7 zonder IGP), maar ipv IPG iets als een Quadro oid. Op https://www.dell.com/nl-n...7530-laptop/xctop7530emea staat er zelfs een i9 tussen...

• Harrie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:15

Harrie

NederVlaming

Taro schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:33:
Waarschijnlijk wel, maar die komen niet goed naar voren in mijn zoekopdracht. Ik had overigens de prijs op max 2.000 gezet zie ik, als ik dat verruim dan zie ik wel meer passende laptops. Maar de HP Pavilions voldoen bijvoorbeeld ook wel aan de gewenste specs (Bijvoorbeeld pricewatch: HP Pavilion 15-cx0670nd), maar dan lees ik weer klachten over de ventilatoren.

Een workstation zal inderdaad wat ruimer opgezet zijn, ik ga even bij Dell en HP zo'n variant configureren, thx.

Edit: Precision heeft max een i5 zie ik? https://www.dell.com/nl-n.../sfc/sf/precision-laptops.
Ik gebruik een Precision 5530 met 8th gen i7 met zes cores. Je kan hem zelfs met i9 configureren.
Die zullen dan ook wel in de 7530 en 7730 beschikbaar komen (de "dikkere lompe versies met betere koeling"), maar blijkbaar zijn die nog niet verkrijgbaar.

De Precisions hebben inderdaad wel de professionele videokaarten.

F1TV 20% korting hier

• Taro
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat
Topicstarter
Thx allebei, ze bestaan dus wel, kon ze niet vinden.

Ik weet inmiddels voldoende en heb een aantal opties in gedachten. Bedankt!

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True