Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Werkgeheugen Asus r752sa-ty081t uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• roelvannie
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 27-11-2019
Mijn een Asus r752sa-ty081t is voorzien van 4 gb werkgeheugen. Kan ik deze uitbreiden? Zo ja welk werkgeheugen raden jullie aan?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via roelvannie op 27-09-2018 06:34)

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12:33
roelvannie schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:04:
[...]

Tips voor merk van ssd en 8gb werkgeheugen?
Is het bij Windows ook kwestie van hdd eruit, ssd erin, werkgeheugen uitwisselen of bijprikken en laptop weer aanzetten of moet ik de nieuwe hardware handmatig installeren?
Mwah, de hardware zal je sowieso handmatig opnieuw moeten installeren.
Sowieso heb je al een uitdaging, want volgens mij moet de halve laptop uit elkaar om verder te komen. Maar als je dat gedaan hebt kan er 1x een DDR3L 1600Mhz sodimmetje in. SSD zal bijvoorbeeld een MX500 kunnen zijn.

Windows zal je opnieuw moeten installeren. Kan ook geen kwaad ;)

[Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 26-09-2018 22:46]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pricewatch: Asus VivoBook R752SA-TY081T -> Maximaal totaal 8GB RAM, DDR3L, 1600MHz

Aangezien je laptop toch open moet om het geheugen te vervangen, kan je zelf even kijken of er 1x 4GB bij moet worden geprikt of dat je je huidige 4GB moet verwijderen en 1x 8GB moet kopen.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Nat-Water
Ja, dat kan. Tot 8gb.

Maar ik zou eerst de hdd eruit halen. Heb je meer aan.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nat-Water schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:51:
Hoop dat je bedoelt: vervangen door SSD... Niet dat die HDD werkloos op een plankje ligt en de laptop geen storage heeft ;)

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Nat-Water
MAX3400 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:52:
[...]

Hoop dat je bedoelt: vervangen door SSD... Niet dat die HDD werkloos op een plankje ligt en de laptop geen storage heeft ;)
Obviously :P

• roelvannie
Nat-Water schreef op woensdag 26 september 2018 @ 20:51:
Ja, dat kan. Tot 8gb.

Is het bij Windows ook kwestie van hdd eruit, ssd erin, werkgeheugen uitwisselen of bijprikken en laptop weer aanzetten of moet ik de nieuwe hardware handmatig installeren?

• kwibox
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 21-06 23:33
Iets meer zelf uitzoeken mag ook, het is niet zo moeilijk en leer je er ook nog wat van!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Nat-Water
roelvannie schreef op woensdag 26 september 2018 @ 21:04:
[...]

Mwah, de hardware zal je sowieso handmatig opnieuw moeten installeren.
Sowieso heb je al een uitdaging, want volgens mij moet de halve laptop uit elkaar om verder te komen. Maar als je dat gedaan hebt kan er 1x een DDR3L 1600Mhz sodimmetje in. SSD zal bijvoorbeeld een MX500 kunnen zijn.

Windows zal je opnieuw moeten installeren. Kan ook geen kwaad ;)

[Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 26-09-2018 22:46]

• roelvannie
Dank Nat-Water.
Denk je dat hij daar flink van opknapt of beter een nieuwe laptop aanschaffen aangeschien deze al niet te duur is geweest?

• Nat-Water
Misschien is de belangrijkste vraag: wat wil je nu verbeteren / waar loop je tegenaan? Wat wil je met het ding gaan doen?

Dan kunnen we pas beantwoorden of het zin heeft om te upgraden.

• roelvannie
Hij is eigenlijk vanaf dag 1 traag met alles. Verkenner openen, op de start knop drukken, chrome open, etc etc. Alsof er een vertraging inzit. Windows herinstalleren maakte geen verschil.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True