Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

ISDN centrale (met 8 toestellen) vervangen voor conventionee

Pagina: 1
Acties:
  • 586 views

Vraag

• HansNed
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 18-05 19:42
Een paar jaar geleden hebben we thuis een ISDN centrale gekregen (DAVO SMALL) met daarop:
8 toestellen (conventioneel 2 draads)
1 alarminstallatie
1 bedieningstoestel (ISDN)
1 aansluiting op ons LAN waarover de centrale ingesteld kan worden.

KPN heeft nu in zijn wijsheid besloten ISDN af te schaffen, zodat we weer terug naar conventionele aansluitingen moeten.

We zitten in de buurt van Rotterdam.

Zou iemand mij een goede tip voor een leverancier kunnen geven om de nieuwe installatie te leveren en aan te sluiten?

Hans

Alle reacties

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Voip gateway geen optie? kan je in principe je huidige apparatuur blijven gebruiken

Dell XPS 15-9750, Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

• drie van acht
  • Registratie: december 2015
  • Niet online
Kijk even goed naar je centrale. Ik zocht op "davo small", vond een handleiding voor "Vox DaVo Small IP" en dat document zegt dat de twee ISDN2-lijnaansluitingen ook bruikbaar zijn als POTS-lijnaansluiting (conventioneel), alleen dan dus maar met een enkel kanaal elk. Geen idee of dat precies hetzelfde model is, maar lijkt me dat even goed kijken best eens de moeite waard kan zijn.

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21:58

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Je schrijft "thuis", dus het is niet voor een bedrijf maar voor gebruik in een groot gezin of zo.

Voor het alarm kan je waarschijnlijk het best contact opnemen met de leverancier van je alarminstallatie, want die heeft vast een oplossing voor dit probleem (analoog gaat er binnenkort ook uit). Hier laat je toch niet zomaar iemand aan prutsen?

Om intern te bellen, is het waarschijnlijk het handigst en goedkoopst om de mobiele (GSM) telefoons, die iedereen toch al heeft, te gaan gebruiken.

Verder bestaan er bepaalde typen Fritz!box die je kunt gebruiken om VoIP accounts om te zetten naar een ISDN-2 trunk. Dan kan je gewoon al je oude ISDN-2 apparatuur (en wat daar op aangesloten is) blijven gebruiken. Ik weet niet of dat daadwerkelijk werkt met de Davo Small, maar een Vox930 telefoontoestel heb ik bijvoorbeeld wel eens gebruikt op een Fritz!box via een VoIP account.

Nog een alternatief is om draadloze DECT toestellen aan te schaffen en het DECT basisstation de functie van "centrale" te geven. DECT apparatuur is ook heel goedkoop tegenwoordig. Maar handiger is gewoon geen vaste lijn meer.

老厮是麂

• HansNed
Zeer bedankt voor de reacties. Maar ik zoek echt een betrouwbare leverancier om dit voor mij te verzorgen.

Het probleem is dus dat KPN de ISDN telefoonaansluitingen over een jaar af schaft en dat we dan nog steeds telefoon willen hebben.

Ik zie echt veel in een VOIP aanpak.

Weet iemand waar ik daarvoor moet zijn?

Met vriendelijke groet,

Hans

• tomdabom
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10-06 22:32
Ik zou eens checken bij Voys. Super relaxte partij met goede support. Gebruiken het voor meerdere branches op mijn werk. Nooit outages oid..

http://valid.canardpc.com/z5h6en - 5GHz

• drie van acht
  • Registratie: december 2015
  • Niet online
HansNed schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 15:13:
Zeer bedankt voor de reacties. Maar ik zoek echt een betrouwbare leverancier om dit voor mij te verzorgen.

Het probleem is dus dat KPN de ISDN telefoonaansluitingen over een jaar af schaft en dat we dan nog steeds telefoon willen hebben.
Heb je het probleem al voorgelegd aan KPN? Lijkt me heel interessant te horen wat ze te zeggen hebben.

• HansNed
Ik was nog niet bij KPN omdat zij van ouds her heel erg duur waren, vandaar dat ik een alternatief zoek.

• HansNed
tomdabom schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 21:14:
Ik zou eens checken bij Voys. Super relaxte partij met goede support. Gebruiken het voor meerdere branches op mijn werk. Nooit outages oid..
Waar kan ik ze bereiken?

• tomdabom
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10-06 22:32
Google is your best friend...
https://www.voys.nl

http://valid.canardpc.com/z5h6en - 5GHz

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
KPN zou ik ook niet doen, dat wordt toch duur. Zoals boven gezegd, je kunt bijv, een patton isdn gateway nemen icm met een paar voip lijnen. Dan kun je gewoon de huidige spullen blijven houden tot ze de fik in vliegen. Een paar lijnen heb je voor 12 euro in de maand en dan komen er nog tikken bij die je soms ook gewoon kunt afkopen.

Grotere aanbeiders zullen dit niet aanbieden, die smeren je het liefst allemaal nieuwe spullen aan :)

specs

• HansNed
maratropa schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 11:18:
KPN zou ik ook niet doen, dat wordt toch duur. Zoals boven gezegd, je kunt bijv, een patton isdn gateway nemen icm met een paar voip lijnen. Dan kun je gewoon de huidige spullen blijven houden tot ze de fik in vliegen. Een paar lijnen heb je voor 12 euro in de maand en dan komen er nog tikken bij die je soms ook gewoon kunt afkopen.

Grotere aanbeiders zullen dit niet aanbieden, die smeren je het liefst allemaal nieuwe spullen aan :)
Maar weet je ook iemand in de buurt van Rotterdam die me hierbij kan helpen?

• shure-fan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17:31
Beste Hans,

Gebruik google om te zoeken naar een eventuele leverancier bij je in de buurt.

Aantal jaren geleden heeft een bevriend bedrijf contact gehad met Xelion in Delft, misschien dat zij iets voor je kunnen betekenen.

Voys is overgens ook een prima partij om zaken mee te doen

Google is your friend in deze kwestie

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• HansNed
shure-fan schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:18:
Beste Hans,

Gebruik google om te zoeken naar een eventuele leverancier bij je in de buurt.

Aantal jaren geleden heeft een bevriend bedrijf contact gehad met Xelion in Delft, misschien dat zij iets voor je kunnen betekenen.

Voys is overgens ook een prima partij om zaken mee te doen

Google is your friend in deze kwestie
Erg bedankt, ik leg het hun voor. We wonen aan de rand van de stad niet ver van hun vandaan!
Ben benieuwd!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@HansNed het is op Tweakers wel de bedoeling om zelf ook wat eigen inzet te tonen, dit voordat je een topic opent, maar ook in het topic. Ik kan helaas niet zien dat je eerst al zelf het e.e.a. hebt opgezocht.

Ga dus even aan de slag met de tips uit het topic en mocht je er daarna nog niet uitkomen, maak dan gerust een nieuw topic aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True